ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 1 مرداد 1403
دوشنبه 1 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 19 مرداد 1387     |     کد : 1055

شگرد‌هاي جديد در بازار اينترنت

باور كنيد اصلا مهم نيست شما در عصر سرعت و ارتباط، نامه‌هايتان را با پست الكترونيك مي‌فرستيد يا هنوز به صندوق‌هاي  قديمي پست اعتماد مي‌كنيد.

 مايحتاج مورد نيازتان را از فروشگاه نزديك محل كارتان مي‌خريد يا سراغ مراكز خريد مجازي مي‌رويد و اساسا با پديده‌اي به نام اينترنت آشنا هستيد يا نه، چون هر لحظه ممكن است زنگ تلفن خانه به صدا در بيايد و صدايي مژده بدهد كه  به‌عنوان مصرف‌كننده خدمات اينترنتي برنده يك دستگاه دوربين عكاسي يا ساعت مچي شده‌ايد.

در چنين شرايطي مطمئن باشيد تاييد يا تكذيب شما هيچ خللي در اراده نماينده شركت ارائه‌كننده خدمات اينترنتي ايجاد نخواهد كرد؛ حتي اگر به كرات تاكيد كنيد كه هرگز مشترك اين خدمات نبوده‌ايد و اصولا علاقه‌اي به اينترنت نداريد.

 درنهايت اينكه به احتمال قريب به يقين بعد از چند دقيقه چانه زدن، شما متقاعد خواهيد شد كه هماي سعادت بدون هيچ دليلي روي شانه‌هايتان نشسته و به اين ترتيب در يك ماراتن نفس‌گير، قرعه به نام شما از گردونه خارج شده است.

اما اين همه داستان نيست چون وقتي پيك خوشبختي به در منزلتان رسيد مطمئن خواهيد شد پرواز هماي سعادت چندان هم بي‌هدف نبوده، به اين ترتيب نماينده شركت به شما اعلام خواهد كرد كه در قبال تحويل دوربين عكاسي چند هزار توماني تقريبا بي‌مصرف يا ساعت مچي چيني بي‌قيمت بايد كارت اينترنتي 10 هزار توماني بخريد.

در اين صورت يا شما به اين نتيجه خواهيد رسيد كه در برابر دوربين مخفي ايستاده‌ايد و لبخند خواهيد زد يا بناي اعتراض خواهيد گذاشت؛ كه البته تجربه نشان مي‌دهد معمولا راه دوم نتيجه نمي‌دهد چون داد و فرياد پيك خوش خبر باعث خواهد شد از ترس آبرو مبلغ را بپردازيد. مخلص كلام اينكه به واسطه روش نوين بازا‌ريابي احتمالا فرزند خردسالتان اين شانس را به دست خواهد آورد كه اولين تجربه‌هاي عكاسي خود را كسب كند.اين اتفاق در ماه‌هاي اخير آنچنان به داستاني تكراري تبديل شده كه روابط عمومي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي رسما به مردم هشدار داد و اعلام كرد: اخيرا

مشاهده شده برخي از طريق تلفن و يا روش‌هاي ديگر اقدام به فروش خدمات اينترنتي با قيمت‌هاي بسيار ارزان و در كنار آن دادن هدايا مي‌كنند اما پس از دريافت مبالغي از مردم سرويسي ارائه نمي‌شود.

 با توجه به اينكه هدف از اينگونه اقدامات سوءاستفاده از مشتريان است و عمدتا توسط عوامل غيرمجاز صورت مي‌گيرد، ضروري است متقاضيان به‌منظور پيگيري و دريافت خدمات مناسب نسبت به هزينه پرداختي، هوشيار بوده و خدمات مربوطه را از شركت‌هاي معتبر و داراي مجوز از سازمان دريافت كنند و در صورت بروز تخلف، مراتب را به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اطلاع دهند.

عليرضا علمي، رئيس انجمن صنفي كارفرمايان شبكه‌هاي اينترنتي، هم در مورد اين نوع جديد بازاريابي به همشهري مي‌گويد: به جز شركت‌هاي غيرمجاز بعضي از شركت‌هاي صاحب مجوز هم از اين روش براي بازاريابي استفاده مي‌كنند كه از لحاظ قانوني خلاف محسوب نمي‌شود اما   از نظر حرفه‌اي به هيچ عنوان روش شايسته‌اي نيست.او ادامه مي‌دهد: با اين همه اگر مردم درصورت بروز حوادث مشابه آن را پيگيري كنند پرونده با وجود شاكي خصوصي قابل پيگرد خواهد بود


نوشته شده در   شنبه 19 مرداد 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode