ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 24 مهر 1389     |     کد : 10356

نه عامل زود پیر شدن

شما می توانید با استفاده از روش های مختلف مثل جراحی پلاستیک، جوانی ظاهری خود را حفظ کنید ولی برای جوانی درونی، فقط یک راه وجود دارد؛ آن هم اینکه از ۹ عامل پیری دوری کنید...

شما می توانید با استفاده از روش های مختلف مثل جراحی پلاستیک، جوانی ظاهری خود را حفظ کنید ولی برای جوانی درونی، فقط یک راه وجود دارد؛ آن هم اینکه از ۹ عامل پیری دوری کنید:
۱ - استرس:استرس از همان دوران نوسنگی با زندگی انسان عجین بوده و از همان زمان هم مخل آسایش درونی، امنیت و سلامت روانی بشر بود. استرس، خطر حملات قلبی را بالا می برد و عنان تصمیم گیری درست را از بشر می رباید. به تازگی پروفسور الیسا ای.اپل- استاد روانپزشکی دانشگاه کالیفرنیای ایالت سانفرانسیسکو- اثبات کرده است که استرس زیاد باعث بروز فرسودگی زودرس دستگاه ایمنی بدن می شود. سلول های بدن مادرانی که فرزندانشان از بیماری های سخت و مزمن رنج می برند و از ترس ازدست دادن فرزندشان و مشکلات بیماری های آنها دائم دچار استرس هستند، بسیار زودتر از افراد عادی دچار فرسودگی می شوند.
دکتر ای.اپل می گوید: چطور باید استرس را کم کرد!؟ اولین قدم برای کاهش استرس، شناختن عوامل و علائم بروز استرس است(از علائم بارز استرس، تپش قلب و عرق کردن است). یکی از راه های برطرف کردن موقت استرس، کشیدن نفس عمیق است که ما به آن، نفس کشیدن دیافراگماتیک می گوییم. روش بلندمدت کاهش استرس، این است که وقت بگذارید، عوامل بروز استرس را در زندگی خود بیابید و حتی الامکان یا از آنها دوری کنید یا با منطق از کنارشان بگذرید.
۲ - تحرک کم:دکتر ویلیام جی. اونس- متخصص دارو، تغذیه و روانشناسی دوران پیری و استاد دانشگاه آرکانزاس، دانشکده علوم داروسازی در لیتل راک- می گوید: کم تحرکی، اعتیادی است که همه ما کمابیش به آن مبتلا هستیم؛ غافل از اینکه حتی میزان کمی تحرک در روز می تواند تا حد زیادی روی سلامت


نوشته شده در   شنبه 24 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode