ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 20 مهر 1389     |     کد : 10230

توقف ممنوع! فقط حركت آن هم با سرعت زياد

Lotus Elan از آن دسته خودروهايي است كه براي علاقه‌مندان و شايد بهتر بتوان گفت ديوانگان خودرو طراحي و ارائه شده است. مي‌توان گفت اين خودرو نشان روشني از فرمول هيجان‌انگيز امكان رسيدن به همه چيز است.

 Lotus Elan از آن دسته خودروهايي است كه براي علاقه‌مندان و شايد بهتر بتوان گفت ديوانگان خودرو طراحي و ارائه شده است. مي‌توان گفت اين خودرو نشان روشني از فرمول هيجان‌انگيز امكان رسيدن به همه چيز است. Lotus Elan خودرويي است كه كمتر راننده‌اي پس از نشستن در آن به دنبال ايراد و نقطه ضعفي است. اينجا سرعت حرف اول و آخر را مي‌زند، جايي كه از حالت سكون تا سرعت 100 كيلومتر بر ساعت تنها 5‌/‌3 ثانيه بايد صبر كرد!
اين روزها علاقه‌مندان به خودروهاي سرعتي انتظارات بيشتري نسبت به گذشته دارند. پيشرفت فناوري‌هاي اطلاعاتي، ارتباطاتي و همچنين تحولات چشمگير در دنياي علم مواد همگي دست به دست هم داده‌اند تا اين انتظارات نسبت به گذشته قابل قياس نباشند. براي ارضاي اين افراد خودروهايي همچون Lotus Elan گرچه نمي‌توانند براي هميشه يك محصول قانع‌كننده محسوب شوند اما حداقل براي چند ماه مي‌توانند با انبوه سرگرمي‌ها، سيستم‌هاي پيشرفته كنترلي و قابليت‌هاي چشمگير حركتي و از نظر برخي و از همه مهم‌تر ظاهر جذاب در نقش يك پاسخ به روز ظاهر شوند.
برند خودروساز Lotus از ارائه Lotus Elan نقشه‌هاي زيادي داشته است. مهم‌ترين هدف اين شركت از طراحي Lotus Elan تزريق خوني تازه در رگ‌هاي خود است تا براي ماه‌ها و سال‌هاي آينده جاي پاي محكمي در بازار پررونق خودروهاي اسپرت و سرعتي جهان داشته باشد. Lotus Elan را مي‌توان خودروي اسپرتي با عملكرد چشمگير دانست جايي كه به ظاهر به نظر مي‌رسد استفاده از آن كار ساده‌اي نباشد، اما گرچه انبوهي از فناوري‌هاي ابتكاري در آن به كار گرفته شده است، اما جالب اين است كه به لطف همين ابتكار عمل‌ها استفاده از اين خودرو بسيار ساده و لذتبخش شده است. در حقيقت فناوري در خدمت استفاده‌هاي عادي در زندگي روزمره درآمده است. برند Lotus آنقدر نسبت به اين خودرو اطمينان خاطر از خود نشان داده كه اين شعار را براي آن در نظر گرفته است: Lotus Elan تنها چيزي است كه به آن نياز خواهيد داشت!

توليد انبوه از سال 2013
شايد اين‌گونه به نظر برسد كه Lotus Elan خودرويي مفهومي است كه صرفا براي نمايش تاثيرگذاري فناوري‌هاي نوين در صنعت خودروسازي ارائه شده است، اما حقيقت چيز ديگري است. اين خودرو قرار است از نيمه دوم سال 2013 به توليد انبوه رسيده و در بازارهاي جهاني به فروش برسد. موتور اين خودرو 4 ليتر گنجايش دارد و با برخورداري از 6سيلندر پاسخگوي نياز سرعت در علاقه‌مندان به خودروهاي اسپرت سرعتي است. يكي از مزاياي مهم اين خودرو كه آن را در رقابت با خودروهاي مشابه برندهاي رقيب ممتاز نشان مي‌دهد وزن كم آن است. Lotus Elan تنها 1295 كيلوگرم وزن دارد كه با توجه به انبوه فناوري‌هاي به كار گرفته شده در آن وزن بسيار مناسبي است. حال آن كه بسياري از خودروهاي مشابه موجود در بازار وزني به مراتب بيشتر از آن دارند. مهندسان شركت Lotus مدعي هستند به لطف وزن نه چندان زياد، Lotus Elan مي‌تواند در نقش يك سوپر خودرو ظاهر شده تا آنجا كه راننده را به حيرت فرو مي‌برد! هرچند برخي از كارشناسان امور خودرو معتقدند صحبت تا اين اندازه از Lotus Elan بيشتر شبيه اغراق‌گويي است!

ورزشكاري با بدن ساخته و پرداخته
در نگاه نخست مي‌توان Lotus Elan را به يك ورزشكار حرفه‌اي با بدني ساخته و پرداخته شبيه دانست كه در عالي‌ترين فرم بدني قرار دارد. در حقيقت زماني كه به طور گذرا به اين خودرو نگاه مي‌كنيد، خط نگاه شما به گوشه خاصي از خودرو گير نمي‌كند كه اين خود نشان‌دهنده طراحي باثبات و تقريبا بدون نقص Lotus Elan است. شتاب و حركت با سرعت بالا دو فاكتوري است كه به طور ذاتي در اين خودرو ديده مي‌شود. اما آيا اين فاكتورها براي ارائه خودرويي كه از همه نظر منحصر به فرد باشد، كافي هستند؟ به نظر مي‌رسد اين‌گونه نباشد. نگاهي به خودروهاي اسپرت موفق در سال‌هاي گذشته نشان از آن دارد كه تلفيق اسكلت چشمگير و فناوري‌هاي ابتكاري در قسمت داخلي كليد موفقيت نهايي به شمار مي‌آيد.

هم جاده و هم تعقيب و گريز
به كارگيري فناوري هيبريد در اين خودرو موجب شده تا بتوان از آن در مسافت‌هاي طولاني نيز استفاده كرد. مهندسان Lotus مدعي هستند Lotus Elan خودرويي مناسب براي جاده و تعقيب و گريزهاي سرعتي است، جايي كه بايد از معابر تنگ و باريك آن هم با سرعتي بالا عبور كرد و البته مراقب بود كه آسيبي به بدنه خودرو وارد نشود.
داني باهار، مدير اجرايي گروه Lotus مي‌گويد: ما مي‌خواهيم مردم را به استفاده از Lotus Elan معتاد كنيم! اين هدف ماست و تلاش مي‌كنيم با استفاده از فناوري‌هاي نوين هرچه سريع‌تر به هدف خود برسيم.

حداكثر سرعت دلپذير
Lotus Elan خودرويي دو سرنشينه است كه در صورت تمايل، خريدار مي‌تواند آپشن سيستم سوخت هيبريدي را نيز به همراه آن دريافت كند. آزمايشات دقيقي درخصوص حداكثر سرعت اين خودرو انجام شده كه عدد 310 كيلومتر بر ساعت بهترين رقم ثبت شده بوده است. در اين خودرو ضريب توليد آلاينده‌هاي زيست‌محيطي نيز در سطح قابل قبولي است به طوري كه به ازاي هر يك كيلومتر طي مسافت 199 گرم دي‌اكسيد كربن توليد مي‌شود. پيش‌بيني مي‌شود پس از آغاز توليد انبوه آن در تابستان سال 2013 نخستين سري آن در پاييز همان سال وارد بازارهاي جهاني شود. 75 هزار پوند رقم اوليه‌اي است كه براي اين خودرو در نظر گرفته شده است، اما پيش‌بيني مي‌شود همزمان با تحولات بازارهاي جهاني اين رقم دستخوش نوسانات زيادي شود.

حرف آخر
بدون شك خودروهايي نظير Lotus Elan براي مطرح شدن و قرار گرفتن به عنوان يك سمبل در تاريخ خودروسازي جهان كار دشواري پيش‌رو دارند. اين فرآيندي است كه غول‌هايي همچون ماستنگ‌هاي فورد طي كرده‌اند. با اين حال اين خودرو و خودروهاي هم‌رديف آن برگ برنده‌اي دارند كه با تكيه بر آن مي‌توانند راه 100 ساله را در چند ماه طي كنند و آن چيزي نيست جز استفاده از فناوري‌هاي فوق مدرن و البته استفاده از تجريباتي كه در ساخت خودروهاي چند دهه گذشته به دست آمده است. نمود بارز اين نگرش در مواردي همچون صندلي‌ها ديده مي‌شود، جايي كه راننده و سرنشين كناري آن به جاي صندلي انگار در جايگاهي نشسته‌اند كه فقط و فقط براي آنها طراحي شده است. پوششي كه در ساخت صندلي‌ها به كار گرفته شده است موجب مي‌شود تا دقيقا منطبق بر بدن راننده شده و در نتيجه حتي در مسافت‌هاي طولاني نيز احساس خستگي نكند.


نوشته شده در   سه شنبه 20 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode