ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 4 ارديبهشت 1395     |     کد : 102194

محصولات فرهنگی وهنری از ابزارهای مؤثر درتحقق اقتصاد مقاومتی هستند

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: بکارگیری زبان فرهنگ و هنر می توانند نقش مؤثری در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: بکارگیری زبان فرهنگ و هنر می توانند نقش مؤثری در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن میلانی صبح شنبه در نشست با مسئولان و کارکنان حوزه هنری آذربایجان شرقی اظهار داشت: اگر چه تعبیر «اقتصاد فرهنگ و هنر» در ادبیات اقتصادی کشور ما هنوز متداول نشده است، لیکن بکارگیری این تعبیر طی دو دهه اخیر، در گفتمان اقتصادی کشورهای پیشرفته چشمگیر است، تا جایی که در برنامه‌های توسعه، اقتصاد و صنایع فرهنگی و هنری، جلوه‌ای کاملاً روشن دارند.

وی ادامه داد: «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» عنوان شعاری است که از سوی مقام معظم رهبری برای سال جاری مطرح شد. برای تحقق شعار فوق باید تمامی مجموعه های دولتی و خصوصی باید دست در دست هم دهند تا اقتصاد را از چنبره تحریم ها برهانند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: اما در این میان ارگان های فرهنگی و هنری در راستای کمک به تحقق این شعار نقش قابل ملموس تری باید ایفا کنند.

میلانی تغییرات مداوم الگوهای مصرف، تنوع تقاضا و پویایی دایمی و سریع سلایق مصرف‌کنندگان کالاها و خدمات فرهنگی و هنری را دلیل توسعه فوق‌العاده صنایع فرهنگی و هنری عنوان کرد و گفت: این چرخه شتابان و روند نامتناهی در اقتصاد فرهنگ و هنر، موجب شده است تا در دهه‌های اخیر، کشورهای توسعه یافته‌تر، اقتصاد و صنایع فرهنگی را به عنوان منابعی پایان‌ناپذیر در تولید ثروت انتخاب کنند و در  برنامه‌های توسعه خود، از حداکثر پتانسیل‌های صنایع فرهنگی بهره ببرند.

وی آمار اشتغال روزافزون در صنایع گوناگون فرهنگی و حرفه‌های هنری در کشور را مطرح می کند و بیان می دارد: نقش صنایع فرهنگی و هنری در این کشور، فقط به اهمیت اقتصادی آنها خلاصه نمی‌شود، بلکه آثار، نتایج و پیامدهایی بیش از تولید ثروت و اشتغال‌زایی دارد و به موازات ایجاد ارزش اقتصادی، نمی‌توان تاثیرات گوناگون ارزش آفرینی‌های فرهنگی آن را در ابعاد مختلف زندگی نادیده گرفت.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فرهنگی و هنری نظیر تابلوهای هنری، فیلم‌های سینمایی، کنسرت‌های موسیقی اصیل، انیمیشن‌ها و بازی‌های کامپیوتری و صنایع دستی را یک نوع ثروت‌آفرینی ملی دانست و گفت: صنایع فرهنگی و هنری از پرسودترین حوزه‌های تولید ملی هستند که می توان از ظرفیت های آن در جهت شکوفایی اقتصاد بهره گرفت.

میلانی عدم حضور قدرتمند محصولات فرهنگی و هنری در سایر کشورهای جهان را یکی از مهم‌ترین موانع توسعه صنایع فرهنگی و هنری در کشور عنوان کرد و افزود: با بهره‌گیری از رویکردهای اقتصاد مقاومتی، این چالش نیز قابل رفع شدن است.


نوشته شده در   شنبه 4 ارديبهشت 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode