ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 14 مهر 1389     |     کد : 10067

دست‌هايتان را بعد از تماس با حيوانات خانگي بشوييد

يك متخصص بيماري‌هاي عفوني گفت: در صورتي كه به حيوان خانگي دست مي‌زنيد حتما دست‌ها را با آب و صابون بشوييد.

 يك متخصص بيماري‌هاي عفوني گفت: در صورتي كه به حيوان خانگي دست مي‌زنيد حتما دست‌ها را با آب و صابون بشوييد.
بهرام حاجي‌كريم در گفتگو با ايسنا، درباره شرايط نگهداري حيوانات خانگي افزود: با توجه به اين‌كه در جامعه امكانات مساعدي جهت نگهداري از حيوانات خانگي و رعايت اصول علمي در اين خصوص وجود ندارد، حتي‌الامكان بايد از اين امر خودداري شود.
حاجي‌كريم بر لزوم خريداري حيوانات خانگي از مراكز معتبر و تحت نظارت دامپزشكان تاكيد كرد و يادآور شد: مراحل مختلف رشد حيوانات بايد از نظر علمي و بهداشتي كاملا تحت نظارت دامپزشك باشد و سلامت حيوان مورد تاييد كامل قرار گيرد تا از احتمال انتقال بيماري‌هاي مختلف كه در وضعيت ظاهري حيوانات مشهود نيست، جلوگيري شود.
حاجي‌كريم آلرژي جلدي را يكي از مهم‌ترين عوارض ناشي از نگهداري حيوانات خانگي برشمرد و گفت: تماس با حيوانات خانگي نظير سگ، گربه و پرندگان مي‌تواند موجب بروز آلرژي‌هاي پوستي به صورت خارش و كهير شود.
وي توكسو پلاسموز را عامل يكي از خطرناك‌ترين بيماري‌هاي منتقله از طريق گربه عنوان كرد و متذكر شد: مدفوع گربه مي‌تواند موجب انتقال اين بيماري شود و خود اين امر معضلي بهداشتي است حتي در زنان باردار اين مورد مي‌تواند سلامت جنين را به خطر بيندازد، همچنين در افرادي كه با ضعف سيستم ايمني مواجهند مشكلات جدي ايجاد خواهد كرد.
اين متخصص بيماري‌هاي عفوني افزود: سگ و توله آن نيز از جمله حيواناتي است كه گاهي توسط خانواده‌ها نگهداري مي‌شود و بسياري از انگل‌ها نظير توكسوكارا مي‌تواند از اين طريق به افراد منتقل شود.
وي با تاكيد بر اين‌كه محل نگهداري حيوانات خانگي بايد كاملا جدا و استاندارد باشد، تاكيد كرد: در صورت تماس با حيوانات، حتما بايد دست‌ها با آب و صابون شسته شوند تا حتي‌الامكان از احتمال انتقال آلودگي‌هاي مختلف جلوگيري شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 14 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode