ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 13 مهر 1389     |     کد : 10027

شهرداري به دنبال احياي هويت تبريز كهن است

شهردار تبريز گفت: شهرداري تبريز به دنبال احياي هويت تاريخي و فرهنگي تبريز كهن است و در اين راستا تلاش مي‌شود از تمام امكانات موجود استفاده شود.

شهردار تبريز گفت: شهرداري تبريز به دنبال احياي هويت تاريخي و فرهنگي تبريز كهن است و در اين راستا تلاش مي‌شود از تمام امكانات موجود استفاده شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از شهرداري تبريز، عليرضا نوين در مراسم ويژه طرح‌هاي برتر مسابقه طراحي يادمان شمس تبريزي در خانه هنر تبريز با اشاره به نقش و تأتير شخصيت شمس تبريزي در شكل‌گيري و تحول فرهنگ، ادب و تاريخ عرفان آذربايجان و ايران، ساخت و احداث يادماني در خور شأن اين عارف و بزرگمرد نامي ادب و عرفان ايران زمين را مسئوليتي خطير و سنگين برشمرد و ابراز اميدواري كرد شهرداري تبريز به خوبي از عهده اين مسئوليت برآيد.
نوين در ادامه با اشاره به اهميت توسعه صنعت گردشگري در معرفي فرهنگ و تاريخ كشور به گردشگران خارجي اظهار داشت: احداث يادماني براي حضرت شمس كه جهانيان او را مي‌شناسند آن هم در محلي كه به مقبرة‌العرفا معروف است مي‌تواند جاذبه‌هاي جديد گردشگري براي تبريز ايجاد كرده و اين شهر را بيش از گذشته به جهانيان بشناساند.
نوين در بخش ديگري از سخنان خود به مقبرة‌الشعرا مدفن صدها شاعر و اديب بزرگ آذربايجان و ايران به عنوان يكي ديگر از جاذبه‌هاي گردشگري تبريز اشاره كرد و گفت: اين تعداد شاعر، اديب، عارف و چهره‌هاي برجسته تاريخي كه در مقبرةالعرفا و مقبرة‌الشعراي تبريز آرميده‌اند ‌نشانگر جايگاه رفيع و بالاي تبريز در فرهنگ، ادب، هنر و عرفان تبريز است و اين جايگاه ايجاب مي‌كند هركدام از اين بزرگان براي خود يادماني در گوشه گوشه تبريز داشته باشند.
شهردار تبريز در پايان اظهار داشت: شهرداري تبريز به دنبال احياي هويت تاريخي و فرهنگي تبريز كهن است و در اين راستا تلاش مي‌شود از تمام امكانات موجود استفاده شود.
نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم طي سخناني با ابراز خرسندي از اقدام شهرداري در ساخت و ايجاد يادمان شمس تبريزي گفت: اين اقدام قابل توجه و قابل تقدير است.
مسعود پزشكيان در ادامه با اشاره به وجود مجموعه بزرگ ربع‌رشيدي در تبريز به عنوان قديمي‌ترين دانشگاه كشور در 700 سال قبل افزود: وجود اين دانشگاه نشان از عظمت علمي و تاريخي تبريز بزرگ در آن دوره است.
وي در پايان سخنان خود به نقش و تأثير تبريز در شكل‌گيري مكاتب مختلف عرفاني، هنري، ادبي و فلسفي ايران و جهان اشاره كرد و گفت: مردم تبريز و آْذربايجان امروز بايد بدانند كه گذشته‌شان چه بوده و وارث چه عظمت تاريخي هستند چرا كه بزرگان اين خطه موجب شده‌اند تبريز همواره سرآمد شهرهاي ايران باشد.
عضو شوراي اسلامي شهر تبريز همچنين در اين مراسم ضمن قدرداني از تلاش‌هاي اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار تبريز در ايجاد اين يادمان را گامي ديگر در راستاي احيا و معرفي هويت تاريخي تبريز دانست.
رسول درسخوان احياي هويت تاريخي تبريز را از مهم‌ترين اهداف و برنامه‌هاي كاري شوراي اسلامي شهر برشمرد و گفت: براي عملياتي شدن احداث يادمان شمس تبريزي، دست‌اندركاران طرح تصميم به برگزاري مسابقه طراحي يادمان به منظور استفاده از نظرات، انديشه‌ها و طرح‌هاي تمامي اهالي فرهنگ و هنر ايران زمين گرفتند كه استقبال خوبي نيز از اين مسابقه شد و آثار در خور توجهي به دبيرخانه جشنواره ارسال شد.
وي در عين حال ابراز اميدواري كرد با نهايي شدن مراحل تأييد طرح برتر، به زودي مراحل اجرايي يادمان شمس تبريزي آغاز شود.
علي پولاد سرمايه‌گذار ايراني‌الاصل مقيم تركيه و سرمايه‌گذار يادمان شمس تبريزي در ادامه اين مراسم انتخاب طرح‌هاي برتر اين يادمان گفت: به بركت حضرت شمس است كه امروز اساتيد و بزرگان هنر و فرهنگ ايران در اين مراسم گرد هم آمده‌اند تا با احداث يادماني آبرومند، نام اين عارف نامدار تبريزي را بيش از گذشته بلند آوازه كنند.
وي با قدرداني از همكاري‌ها و حمايت‌‌هاي اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار تبريز در راه احداث اين يادمان ابراز اميدواري كرد در كمترين زمان ممكن كار ساخت بناي يادمان شمس تبريزي نهايي شود.
از ميان 78 طرح معماري واصله به دبيرخانه اين مسابقه 22 طرح در مرحله نخست داوري و 10 طرح در مرحله دوم انتخاب شده ‌بودند كه در نهايت طرح مهندسان مشاور حاجي‌زاده و همكاران از تبريز رتبه اول، طرح دفتر مهندسان مشاور پيوند فضا شهر از تبريز رتبه دوم و طرح مهندس علي‌رضا طاهري از تهران رتبه سوم اين مسابقه را به خود اختصاص دادند.


نوشته شده در   سه شنبه 13 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode