ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 11 مهر 1389     |     کد : 9966

يافتن بهترين شغل با اسكن مغز!

«ريچارد هاير» از دانشکده پزشکي دانشگاه کاليفرنيا در اروين به لايوساينس گفت...

«ريچارد هاير» از دانشکده پزشکي دانشگاه کاليفرنيا در اروين به لايوساينس گفت که در حال حاضر يافته‌ها "اين امکان را بيان مي‌كند که اسکن‌هاي مغزي در آينده ممکن است براي ايجاد نمودار خصوصيات پروفايلي از ماده خاکستري در مناطق گوناگون مغز يک فرد استفاده شود، و اين نمودار خصوصيات مي‌تواند همانند نتايج آزمون‌هاي موجود کنوني جهت کمک به افراد در تصميم‌گيري آن‌ها براي انتخاب نوع شغلي که آن‌ها ممکن است در آن کارآمد باشند، به کار گرفته شود."
بر اساس نتايج يك پژوهش، اسکن‌هاي مغزي مي‌تواند فرد را به سوي بهترين شغل راهنمايي کند.
به گزارش ايسنا، «ريچارد هاير» از دانشکده پزشکي دانشگاه کاليفرنيا در اروين به لايوساينس گفت که در حال حاضر يافته‌ها "اين امکان را بيان مي‌كند که اسکن‌هاي مغزي در آينده ممکن است براي ايجاد نمودار خصوصيات پروفايلي از ماده خاکستري در مناطق گوناگون مغز يک فرد استفاده شود، و اين نمودار خصوصيات مي‌تواند همانند نتايج آزمون‌هاي موجود کنوني جهت کمک به افراد در تصميم‌گيري آن‌ها براي انتخاب نوع شغلي که آن‌ها ممکن است در آن کارآمد باشند، به کار گرفته شود."
هاير و همکارانش داده‌هاي 40 نفر بين سنين 18 تا 35 سال را در مورد آزمون‌هاي استعداديابي بنياد پژوهشي جانسون اوکانر براي راهنمايي حرفه‌يابي تحليل کردند. آن‌ها همچنين اسکن‌هاي ساختاري از مغز اين افراد را در اختيار داشتند که حجم ماده خاکستري را در ميليون‌ها واحد سه بعدي که «وکسل» ناميده مي‌شود، در اين تصاوير مغزي نشان مي‌داد.
اين آزمون‌ها براي دو نوع حافظه(گفتاري و شمارشي)، دو گونه از قابليت‌هاي شمارشي، سرعت استدلال، و دو گونه استعداد فضايي را شامل مي‌شد.
نتيجه آزمون‌ها نشان داد که اگر کسي فقط به آزمون گونه‌هاي حافظه نگاه مي‌کرد، بخشي از تصوير کلي را از دست مي‌داد. براي نمونه، اگر کسي در حافظه گفتاري خوب بود و در شمارشي چندان خوب نبود، الگوهاي ماده خاکستري او با کسي که در مجموع حافظه نتايج خوبي به دست آورد، اما نتيجه پاييني در گونه گفتاري داشت، فرق مي‌کرد. در واقع نقاط قوت و ضعف شناختي هر فرد با تفاوت‌هايي در حجم ماده خاکستري در قسمت‌هايي از مغز ارتباط دارد.


نوشته شده در   يکشنبه 11 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode