ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 15 بهمن 1394     |     کد : 99354

آغاز بکار کنفرانس ملی نظریه گروه ها در دانشگاه تبریز

هشتمین کنفرانس ملی نظریه گروه ها با حضور میهمانانی از سه کشور روسیه، ترکیه و ایتالیا در دانشگاه تبریز آغاز به کارکرد.

هشتمین کنفرانس ملی' نظریه گروه ها ' با حضور میهمانانی از سه کشور روسیه، ترکیه و ایتالیا در دانشگاه تبریز آغاز به کارکرد.


به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه تبریز، دبیر علمی این کنفرانس گفت: نظریه گروه، یکی از مهم ترین شاخه های ریاضی محض است که کاربردهای فراوانی در سایر شاخه های علم و فناوری دارد.
محمد شهریاری با بیان اینکه ارایه آخرین تحقیقات و تبادل تجریبات در حیطه نظریه گروه ها ازاهداف برگرای این کنفرانس است، افزود: بیش از80 عنوان مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که پس از داوری، 50 مورد برای سخنرانی و 10 عنوان برای ارایه پوستر انتخاب شدند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در مراسم افتتاحیه این کنفرانس گفت: این دانشگاه دومین دانشگاه کشور از نظر قدمت بوده و براساس رتبه بندی جدید موسسه لایدن هلند، رتبه 531 را در میان 750 دانشگاه برتر دنیا کسب کرده است.
محمد مقدم واحد افزود: براساس اعلام رتبه بندی اخیر پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نیز، این دانشگاه جزو شش دانشگاه برتر جامع کشور و در حوزه علوم انسانی نیز جزو 10دانشگاه برتر کشور بوده و پنج استاد این دانشگاه جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان هستند.
وی ادامه داد: در زمینه های پژوهش و فناوری، دانشگاه تبریز توجه ویژه به نانو فناوری داشته و رتبه شش را در بین دانشگاه های کشور را دراین زمینه از آن خود کرد.
رئیس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه تبریز نیز، تبدیل علم به ثروت را از لوازم دانشگاه های پیشرفته و پویا دانست و گفت: از اولویت های علم ریاضی، روی آوردن به طرح های تحقیقاتی است و زمانی می توانیم به موفقیت دست بیابیم که در موارد مختلف مثلا ورود ریاضی در صنعت، حرفی برای گفتن داشته باشیم.
غلامرضا حجتی افزود: دانشکده علوم ریاضی در جهت ارتقای کیفی علم ریاضی قدم های خوبی برداشته و از نظرات اندیشمندان استقبال می کند و برگزاری چنین همایش هایی می تواند درتبادل اطلاعات و استفاده از تجربیات روز دنیا دراین زمینه بسیار مفید باشد.
هشتمین کنفرانس نظریه گروه های ایران 14 الی 16 بهمن ماه جاری در دانشکده علوم ریاضی دانشگاه تبریز در حال برگزاری است.


نوشته شده در   پنجشنبه 15 بهمن 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode