ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 15 بهمن 1394     |     کد : 99352

امنيت از حياتي‌ترين نيازهاي جامعه است

رهبر معظم انقلاب در ديدار مسئولان دبيرخانه شورايعالي امنيت ملي:

رهبر معظم انقلاب در ديدار مسئولان دبيرخانه شورايعالي امنيت ملي:
امنيت از حياتي‌ترين نيازهاي جامعه است
امروز مقوله امنيت از يك موضوع نظامي و امنيتي صرف خارج شده و داراي ابعاد اقتصادي، معيشتي فرهنگي، سياسي، اجتماعي، رواني و اخلاقي است


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌پيش‌ازظهر ديروزدرديداراميردريابان شمخاني دبيرشوراي‌عالي امنيت ملي و معاونان و کارشناسان دبيرخانه شورا، با اشاره به پيچيدگي و ابعاد مختلف مقوله «امنيت» در دنياي امروز، وظيفه شوراي‌عالي امنيت ملي را تصميم‌گيري در چارچوب نگاه کلان و چند بُعدي به مقوله امنيت و وظيفه مهم دبيرخانه را «تصميم سازي» براي ايجاد مسير صحيح «تصميم‌گيري» در شوراي‌عالي امنيت ملي خواندند و تأکيد کردند: براي آن که دبيرخانه نقش بسيار مهم تصميم سازي را به‌درستي و به‌خوبي انجام دهد، بايد فضاي حاکم بر دبيرخانه شوراي‌عالي امنيت ملي و جهت گيري‌هاي آن، کاملاً منطبق بر«تفکرصحيح و خالص انقلابي و حزب اللهي» باشد.

رهبرانقلاب اسلامي‌با تأکيد بر اين که امنيت يکي از حياتي ترين نيازهاي جامعه است و برهمين اساس در قرآن کريم بارها به آن اشاره شده است، افزودند: امروز مقوله امنيت از يک موضوع نظامي‌و امنيتي صرف خارج شده و داراي ابعاد اقتصادي، معيشتي، فرهنگي، سياسي، اجتماعي، رواني و اخلاقي است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي وظيفه اصلي شورايعالي امنيت ملي را نگاه جامع به مقوله امنيت و با در نظر گرفتن همه ابعاد آن، خواندند و گفتند: دبيرخانه شورا بايد وظيفه مهم تصميم سازي را به گونه اي انجام دهد که تصميم‌گيري‌هاي شوراي‌عالي امنيت ملي در چارچوب نگاه صحيح و چند بُعدي به مقوله امنيت باشد.

ايشان با اشاره به فعاليت‌هاي مختلف دبيرخانه شوراي‌عالي امنيت ملي، خاطرنشان کردند: انجام صحيح نقش تصميم سازي دبيرخانه منوط به حاکم بودن «فضاي صددرصد انقلابي» دراين نهاد است زيرا اگر جهت گيري‌هاي زاويه‌دار با انقلاب اسلامي‌در دبيرخانه شورايعالي امنيت ملي تأثيرگذار شود، نتيجه مطلوب به دست نخواهد آمد.

رهبرانقلاب با تأکيد براين‌که «جهت گيري و گرايش‌هاي انقلابي»، توهمات و کليات محض نيستند، افزودند: گرايش‌ها و جهت گيري‌هاي انقلابي، واقعي و کاملاً روشن و واضح و مبتني بر بيانات امام‌(ره) است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به تلاش برخي براي جابه جايي خطوط اصلي و روشن انقلاب تأکيد کردند: امام(ره) «مظهرانقلاب اسلامي» است و برهمين اساس، بيانات ايشان که درده‌ها جلد کتاب مدون شده، «مباني انقلاب» است.

ايشان موارد تکرار شونده در بيانات امام(ره) را «خطوط اساسي و اصول انقلاب اسلامي» خواندند و گفتند: براساس سخنان امام(ره)، موضوع «مردم»، «استقلال کشور»، «تدين و پايبندي به مباني اسلامي»، «مبارزه با استکبار و زورگويي»، «مسأله فلسطين»، «موضوع معيشت مردم» و«توجه به مستضعفين و رفع فقر»، خطوط اصلي انقلاب هستند که از ترکيب آن‌ها «هندسه انقلاب» به‌دست مي‌آيد.

رهبرانقلاب با تأکيد براين که تصميم‌هاي شورايعالي امنيت ملي بايد در چارچوب خطوط اصلي انقلاب باشد، خاطرنشان کردند: بايد در شوراي‌عالي امنيت ملي و دبيرخانه اين شورا، «تفکر انقلابي صحيح و خالص حزب اللهي» حاکم باشد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: ازهمان ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي، برخي تفکر انقلابي را قبول نداشتند و برخي هم با اين که در داخل نظام بودند اما اعتقادي به مبارزه با استکبار نداشتند که بايد در مقابل اين جريان ايستاد.

رهبرانقلاب اسلامي‌با تأکيد براين که در37 سال گذشته، همواره مبارزه وجود داشته است، گفتند: البته امروز به‌ واسطه شيوه‌هاي جديد و پيچيده دشمن، همچون موضوع فضاي سايبري و تأثيرات فرهنگي، اعتقادي، اجتماعي و ضد امنيتي آن، اين مبارزه سخت تر و حساس تر شده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، با اشاره به تأثيرآرام و بي‌سروصداي شيوه‌هاي جديد در«امنيت زير پوستي جامعه» خاطرنشان کردند: شورايعالي امنيت ملي بايد به همه اين مسائل در بخش‌هاي مختلف رسيدگي و تصميم‌گيري کند و برهمين اساس دبيرخانه شورا نيز بايد با انديشه کارآمد و تلاش خستگي ناپذير و کارکارشناسي مبتني بر تفکرانقلابي، تصميم سازي صحيح را براي مقابله با شيوه‌هاي پيچيده و جديد ضد‌امنيتي انجام دهد. ايشان در پايان سخنان خود، اميردريابان شمخاني را در رديف يادگاران بسيارخوب دوران دفاع مقدس خواندند و از زحمات و تلاش‌هاي دبيرخانه شورا در تهيه گزارش‌هاي کاربردي و به هنگام در موضوعات مختلف قدرداني کردند.

پيش ازسخنان رهبرانقلاب اسلامي، آقاي شمخاني دبيرشورايعالي‌امنيت ملي، با بيان گزارشي از فعاليت‌هاي دبيرخانه، «سياستگذاري»، «هماهنگي» و «نظارت» را سه مأموريت اصلي شورايعالي امنيت ملي دانست و گفت: دبيرخانه شورا، حمايت و پشتيباني تخصصي از تصميمات شوراي عالي امنيت ملي را برعهده دارد و اين ظرفيت همواره بايد در خدمت سياست‌هاي کلان نظام و رهبري باشد و ارتقا يابد.


نوشته شده در   پنجشنبه 15 بهمن 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode