ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 8 مهر 1389     |     کد : 9880

ايجاد نمايشگاه‌هاي كتاب تخصصي ضروري است

فرماندار تبريز گفت: ايجاد نمايشگاه‌هاي كتاب تخصصي متناسب با نياز مخاطبان مورد توجه باشد.

 فرماندار تبريز گفت: ايجاد نمايشگاه‌هاي كتاب تخصصي متناسب با نياز مخاطبان مورد توجه باشد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، محمود چمني ظهر امروز در بازديد از نمايشگاه بين‌المللي كتاب تبريز در جمع خبرنگاران با تاكيد بر نقش مؤثر نمايشگاه‌هاي كتاب در تعالي فرهنگ كتابخواني بر برگزاري كيفي نمايشگاه كتاب تاكيد كرد.
وي با بيان اينكه نمايشگاه‌هاي كتاب استاني بايد در راستاي اعلاي فرهنگ كتابخواني گام بردارند، گفت: نمايشگاه‌هاي كتاب استاني با برنامه‌ريزي مطلوب و تشخيص نيازها مي‌توانند در اين راستا گام‌هاي بزرگي بردارند.
چمني خاطرنشان كرد: تبديل نمايشگاه‌هاي فصلي به دائمي، حمايت از مصرف‌كننده و توزيع مناسب در كنار حمايت از آثار نويسندگان برگزيده از موضوعاتي است كه بايد در امر گسترش فرهنگ كتابخواني در مراكز استان‌ها مورد توجه بيشتر باشد.
فرماندار تبريز يادآور شد: ارائه آثار نشر به صورت فاخر تاثير بسزايي در فرآيند توسعه فرهنگ كتابخواني و افزايش آن در سبد فرهنگي خانوارها به عهده دارد.
چمني، بر نقش كتاب در توسعه فرهنگي تاكيد كرد و گفت: ‌كتاب و كتابخواني نقش محوري در توسعه فرهنگي دارد و مقام معظم رهبري همواره بر اين نقش تاكيد داشته‌اند.
وي با اشاره به آغاز به كار هشتمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تبريز خاطرنشان كرد: شهر تبريز در روزهاي جاري شاهد بزرگ‌ترين رخداد فرهنگي و ميزباني از بزرگ‌ترين نمايشگاه كتاب و فعالان عرصه نشر و چاپ كتاب است.
چمني افزود: ‌تبريز و آذربايجان در طول تاريخ معاصر جايگاه ارزنده‌اي در آثار مكتوب داشته است و نخستين چاپخانه‌هاي كشور در اين شهر آغاز به كار كرده‌اند.
فرماندار تبريز با اشاره به لزوم جوابگويي به نيازهاي مختلف فرهنگي گفت: ايجاد نمايشگاه‌هاي كتاب تخصصي بايد متناسب با نياز مخاطبان مورد توجه باشد.
وي، خواستار حمايت ويژه از آثار نويسندگان حوزه دين، ‌آثار نفيس و مولفان عرصه دفاع مقدس شد و افزود: ايجاد بستر مناسب براي نشر و اتخاذ تمهيدات مناسب براي نسل جوان بايد مورد توجه ويژه قرار داشته باشد.
فرماندار تبريز يادآور شد: توجه به تازه‌هاي كتاب، ‌افزايش سرانه مطالعه و همچنين آگاه‌سازي جامعه نسبت به اهميت كتاب از موارد مهمي است كه بايد مورد توجه ويژه مسئولان فرهنگي قرار گيرد
.


نوشته شده در   پنجشنبه 8 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode