ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 18 دي 1394     |     کد : 98491

پرهیز از اختلافات و تفرقه در آستانه انتخابات

امام جمعه شهر مهربان بر پرهیز از اختلافات و تفرقه در فضای مجازی در آستانه انتخابات تاکید کرد و گفت: متاسفانه با برخی مطالب و نظرات به جای تشویق جوانان برای حضور در نماز جمعه و مراسم‌ها، آنها را دلسرد می‌کنیم.

امام جمعه شهر مهربان بر پرهیز از اختلافات و تفرقه در فضای مجازی در آستانه انتخابات تاکید کرد و گفت: متاسفانه با برخی مطالب و نظرات به جای تشویق جوانان برای حضور در نماز جمعه و مراسم‌ها، آنها را دلسرد می‌کنیم.


به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن مرسلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با محکوم کردن شدید جنایت بزرگ عربستان سعودی در به شهادت رساندن عالم مؤمن و مظلوم، آیت‌الله نمر باقر النمر اظهار داشت: بی‌شرمانه‌ترین و ناشیانه‌ترین عمل آل‌سعود که نشان داد در عمل واقعا آل‌یهود است اعدام عالم عادل و مجاهد مبارز شهید آیت‌الله نمر باقرالنمر بود، علامه‌ای که بزرگ‌ترین گناهش امر به معروف و نهی از منکر بود.

امام جمعه شهر مهربان با اشاره به اینکه شهید النمر اقدام مسلحانه‌ای انجام نداده بود که او را به عنوان تروریست معرفی و اعدام کنند و زیباترین سخن و کلام در خصوص شهید آیت‌الله نمر فرمایش مقام معظم رهبری است که فرمودند «یقیناً شهید آیت‌الله النمر مورد تفضل خداوند خواهد بود و بدون شک دست انتقام الهی، گریبان سیاستمداران آل‌سعود را خواهد گرفت و این همان چیزی است که مایه تسلی است.

مرسلی مهم‌ترین وظیفه ائمه جمعه از دیدگاه مقام معظم رهبری را را تبیین حقایق برشمرده و افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری ائمه جمعه به عنوان علمای شهرها و میراث‌داران انبیاء، باید با استفاده از فرصت اجتماعِ نمازجمعه، حقایق را تبیین و روشن کنند.

امام جمعه شهر مهربان به بخش دیگری از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بحث انتخابات اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، انتخابات را مسئله‌ای بسیار مهم و نعمتی حقیقتاً بزرگ برشمردند و با تأکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات اسفند ماه افزودند: مفهوم عمیق حق‌الناس، در زمینه‌های، اجرا، نظارت، حقوق داوطلبان، لیست‌های انتخاباتی، صیانت از آرای مردم و پذیرش نتایج انتخابات، ابعاد مکمل و پرمعنایی دارد و مردم با توجه به طمع ورزی آمریکایی‌ها به این انتخابات، موضوع نفوذ را مورد توجه کامل قرار دهند.

خطیب جمعه شهر مهربان به اهمیت انتخابات در ابعاد داخلی و منطقه‌ای از نگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: انتخابات در بُعد داخلی، موجب احساس استقلال و هویت و تأثیرگذاری ملت و در بُعد منطقه‌ای و جهانی، مایه آبرو و اعتبار کشور و نظام است.

مرسلی با تأکید بر حضور حداکثری ملت در انتخابات پیش‌رو به تاکیدات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص تصریح کرد: هر چه حضور مردم بیشتر باشد استحکام و اعتبار نظام و کشور بیشتر می‌شود و به همین دلیل همیشه بر حضور هرچه بیشتر مردم تأکید کرده‌ایم و این بار نیز بر این مسئله اصرار می‌ورزیم چرا که نظام متکی بر عواطف، خواست‌ها و انتخاب مردم است.

امام جمعه مهربان به تبیین ابعاد مختلف مفهوم پرمعنای حق‌الناس در عرصه انتخابات در کلام مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: از جمله عرصه های رعایت حق مردم در انتخابات این است که اگر کسی صلاحیت داشت او را رد نکنیم و به او میدان بدهیم و برعکس اگر کسی چه در انتخابات خبرگان و چه مجلس شورای اسلامی، صلاحیت قانونی نداشت با اغماض و بی‌دقتی او را وارد عرصه نکنیم که بی‌توجهی به این دو نکته، ضد حق‌الناس است، ضمن آنکه آرای ملت امانت و حفظ این امانت از دیگر ابعاد حق الناس است.

وی در ادامه خطبه دوم با انتقاد از برخی مطالب نوشته شده در فضای مجازی و برخی سایت‌ها در ایام اخیر اظهار داشت: متاسفانه با برخی مطالب و نظرات به جای تشویق جوانان برای حضور در نماز جمعه و مراسم‌ها، آنها را دلسرد می‌کنیم و مطالبی را به آنها نسبت می‌دهیم که به هیچ وجه شایسته و برازنده یک جوان نیست.

مرسلی افزود: اگر به خاطر برگزاری برنامه‌ای تشکر نمی‌کنیم و زبان تشکر نداریم، چرا با برخی بی‌حرمتی‌ها، جوانان را دلسرد و انگیزه آنها را از بین می‌بریم.

امام جمعه شهر مهربان تاکید کرد: قلم در دست شما امانت است و اجازه ندارید که با نوشته‌ها و مطالب خود حتی صرفاً با عنوان نظر به شخصیت حقیقی و حقوقی جوانان توهین کنید و واقعاً انتظار نداریم که جوانان به ویژه اعضای کانون جوانان مساجد را با مطالب و نوشته‌های خود آزرده خاطر کنید و اجازه دهید که این جوانان که با عشق و علاقه در نماز جمعه و مراسم‌ها شرکت می‌کنند با انگیزه بیشتر در این مسیر قدم بردارند .

وی با اشاره به موقعیت کنونی حساس کشورمان که در آستانه انتخابات مهم و سرنوشت ساز خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی قرار دهیم، اظهار امیدواری کرد که در فضای مجازی و سایت‌های منطقه از حرکت در مسیر تفرقه افکنی و اختلاف پرهیز شود و خدای ناکرده به خاطر بدست آوردن چند رای به حیثیت و آبروی افراد اهانت نشود و کسب موفقیت در تخریب دیگران دنبال نشود.


نوشته شده در   جمعه 18 دي 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode