ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 6 مهر 1389     |     کد : 9835

پرواز با هواپيماي داوينچي

يک دانشجوي دکتري دانشگاه تورنتو در کانادا يک کپي از نخستين هواپيمايي که لئوناردو داوينچي طراحي کرده بود را ساخت و با آن 145 متر پرواز کرد.

يک دانشجوي دکتري دانشگاه تورنتو در کانادا يک کپي از نخستين هواپيمايي که لئوناردو داوينچي طراحي کرده بود را ساخت و با آن 145 متر پرواز کرد.
به گزارش مهر ، «تاد ريچرت» دانشجوي دکتري در مهندسي دانشگاه تورنتو با ساخت هواپيمايي که بال هاي آن حول محور نوسان کرده اما دوران نمي کنند روياي لئوناردو داوينچي ، نقاش و نابغه بزرگ عصر رنسانس را به واقيعت تبديل کرد.
بال هاي اين هواپيما شبيه به بال هاي يک پرنده است و تنها با نيروي انسان و از طريق پدال زدن پرواز مي کند.
اين مهندس کانادايي جوان موفق شد با اين هواپيما به مدت 19.3 ثانيه و مسافت 145.3 متر با سرعت 25.6 کيلومتر بر ساعت پرواز کند.
اولين هواپيماي مدرني که برادران رايت ساختند تنها 12 ثانيه پرواز کرد. اين نشان مي دهد هواپيمايي که لئوناردو در قرن 15 ميليادي طراحي کرده بود مي توانسته از اولين هواپيماي مدرن مقاوم تر باشد.
در حقيقت هدف ريچرت از ساخت اين هواپيما به چالش کشيدن کساني بود که معتقدند ساخت هواپيمايي که لئوناردو طراحي کرده غيرممکن است. به اين ترتيب وي نه تنها به آنها نشان داد که ساخت اين هواپيما امکانپذير است بلکه همچنين نشان داد که اين هواپيما مي تواند پرواز کند.
به هر حال وي براي ساخت اين هواپيما از مواد فناورانه اي از جمله فيبرهاي کربني و ساير مواد «هاي- تک» استفاده کرد.
اين هواپيما که «اسنوبرد» (پرنده برفي) نامگذاري شده بال هايي به طول 32 متر به اندازه بال هاي «بوئينگ 737» دارد اما وزن آن تنها 43 کيلوگرم است.
اين دانشجوي کانادايي اثبات کرد که نبوغ نابغه رنسانسي بسيار جلوتر از زمان خود بوده و اختراعاتش تنها در زمان ما و با فناوري هاي امروز قابل ساخت هستند.


نوشته شده در   سه شنبه 6 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode