ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 6 مهر 1389     |     کد : 9827

پيش به سوي كوهستان‌هاي صخره‌اي

گويي برخي خودروها تنها براي جاده و كوهستان ساخته شده‌اند و انگار به دليل برخورداري از انبوهي از امكانات و در عين حال قدرت و استحكام چشمگير استفاده از آنها در داخل شهر چنگي به دل نمي‌زند.

 گويي برخي خودروها تنها براي جاده و كوهستان ساخته شده‌اند و انگار به دليل برخورداري از انبوهي از امكانات و در عين حال قدرت و استحكام چشمگير استفاده از آنها در داخل شهر چنگي به دل نمي‌زند. HUMMER H2 از اين دسته خودروهاست كه در حال حاضر و در بازار آمريكا و اروپا و به عنوان يكي از خودروهاي برتر در كلاس خودروهاي شاسي‌بلند كوهستاني و جاده‌اي به شمار مي‌آيد.
HUMMER H2 نسل ارتقا يافته‌اي از مدل نخست خود است با اين حال نكته جالب توجه اين است كه تلاش شده تا حد امكان به زيبايي و افزايش امكانات و گزينه‌‌هاي داخلي آن توجه شود تا HUMMER H2 كه اصولا خودرويي با ساختاري خشن و مستحكم است، به خودرويي جذاب براي سفرهاي بيرون شهر بدل شود.
هامر محصول جديد خود يعني HUMMER H2 را چند سال پيش معرفي كرد اما به نظر مي‌رسد كمي زمان برد تا در بين علاقه‌مندان به خودرو جاي مناسبي براي خود باز كند.اكنون اين خودرو يكي از اصلي‌ترين پيشنهاداتي است كه به علاقه‌مندان به خريد خودروهايي در اين كلاس ارائه مي‌شود. مارتين والش، مدير عامل شركت خودروسازي هامر مي‌گويد: HUMMER H2 نه تنها از حيث ايمني بلكه از نظر راحتي و جذابيت و بخصوص افزايش امكانات و گزينه‌‌هاي داخلي، همگان را تحت‌تاثير قرار مي‌دهد. اين خودرو داراي موتور تمام آلومينيومي 8 سيلندر با حجم 2‌/‌6 ليتر است كه با 393 اسب بخار قدرت توانايي حركت و مانوردهي در سطوح صعب‌العبور را دارد. استفاده از آلومينيوم در ساخت بلوك سيلندرهاي خودرو تأثير زيادي بر كاستن از وزن نهايي آن داشته است حال آن‌كه معمولا در خودروهايي از اين دست به دليل ابعاد قابل توجه موتور با وزن قابل توجهي روبه‌رو هستيم.

همه چيز فرق كرده است
شركت هامر چند سال پيش مدل اوليه HUMMER H2 را روانه بازار كرد كه اتفاقا به دليل امكانات مناسبي كه از آن برخوردار بود بشدت مورد توجه علاقه‌مندان به خودرو و كارشناسان قرار گرفت. اكنون و در ارائه HUMMER H2 تلاش شده تا اين جلب توجه به اوج برسد. به همين دليل است كه با باز كردن در خودرو با انبوهي از نوآوري‌ها روبه‌رو مي‌شويم. به عنوان مثال صندلي‌ها تغيير كرده‌اند. رديف جديدي به عنوان رديف سوم در نظر گرفته شده تا 2 سرنشين ديگر جمع سرنشينان خودرو افزوده شوند. از سيستم تهويه مطبوع گرفته تا صفحه نمايشگر درها و كنسول مقابل راننده و حتي سيستم گرمايش سرنشينان عقب، همه چيز تغيير كرده است.سرنشينان خودرو نه تنها از سيستم پخش DVD خودرو لذت مي‌برند بلكه فيلم و موسيقي را از طريق سيستم صوتي محيطي فراگير درون خودرو مي‌شنوند و اين يعني گويي درون يكي از پيشرفته‌ترين سالن‌هاي سينماي جهان نشسته‌اند!
سرنشينان خودرو مي‌توانند از سيستم كنترل اوضاع جوي درون خودرو براي كنترل لحظه به لحظه كيفيت هواي داخل استفاده كنند. اين امكان فراهم شده كه سرنشينان رديف‌هاي دوم و سوم نيز به راحتي چنين كنترل‌هايي را به دست گيرند. راننده مي‌تواند با استفاده از سيستم پيشرفته مسيريابي، بدون هيچ نگراني سوار بر HUMMER H2 در دورافتاده‌ترين جاده‌هاي بين شهري و كوهستاني نيز رانندگي كند.گذشته از آن براي پارك‌كردن خودرو دوربين مخصوصي در پشت خودرو نصب شده است تا راننده به رغم بزرگ بودن ابعاد خودرو، آن را براحتي در فضاهاي محدود پارك كند.

استارت كنترل از راه دور
يكي از ابتكار عمل‌هايي كه در ساخت اين خودرو به كار گرفته شده است به‌كارگيري فناوري استارت كنترل از راه دور است.اتفاقا استفاده از اين فناوري در چنين خودرويي كه عمدتا در نواحي كوهستاني و معمولا سردسير به كار گرفته مي‌شود ضروري به نظر مي‌رسيده است. با استفاده از اين فناوري راننده مي‌تواند تا پيش از سوارشدن به خودرو آن را روشن كرده و سيستم‌هاي سرمايشي يا گرمايشي آن را به كار اندازد.

كيسه هوا براي همه سرنشينان
در خودروهايي در كلاس HUMMER H2 سلامت راننده و سرنشينان همواره در معرض خطرات جدي قرار دارد. علت همه كاملا روشن است: اين خودرو عمدتا در نواحي كوهستاني و صعب‌العبور حركت مي‌كند و به همين دليل وقوع تصادفات و بروز حوادث جدي دور از ذهن نيست. براي اين منظور مهندسان شركت هامر كيسه‌هاي هوا را در بدنه خودرو و در كنار هر سه رديف سرنشينان آن جاسازي كرده‌اند تا بدين ترتيب جراحات احتمالي در حين بروز تصادفات به حداقل برسد.گذشته از آن از سيستم مخصوصي براي كنترل و نظارت لحظه به لحظه فشار هواي داخل تايرها استفاده مي‌شود تا در صورت بروز نوسان در آن راننده در كسري از زمان متوجه آن شود.

خودرويي براي عبور از شكاف‌ها
مهندسان شركت هامر براي اين‌كه نشان دهند خودرويي به معناي واقعي كلمه براي نواحي كوهستاني و صعب‌العبور طراحي كرده‌اند آن را در نواحي صخره‌اي غرب آمريكا مورد ارزيابي قرار داده‌اند. بخشي از اين ارزيابي شامل عبور خودرو از روي شكاف‌هاي نسبتا عريض بود كه HUMMER H2 در تمامي آنها سربلند از آزمايش خارج شد.گذشته از آن، اين خودرو در نواحي نيز مورد آزمايش قرار گرفته است كه دوچرخه‌‌سواران كوهستان از آن معابر به عنوان گذرگاه‌هاي پر پيچ و خم و صعب‌العبور استفاده مي‌كنند. يكي از آزمايشاتي كه درخصوص حركت چرخ‌هاي HUMMER H2 انجام شده نشان داد اين خودرو مي‌تواند براحتي از درون چاله‌هاي شني يا صخره‌اي تا عمق نيم‌متر خارج شده و حتي از صخره‌هايي به ارتفاع 40 سانتي‌متر نيز بالا رود!
نگاهي به بدنه خارجي خودرو نشان از آن دارد كه همچون بسياري از خودروهاي مخصوص كوهستان و مناطق صعب‌العبور خبري از انحنا در بدنه و توجه به وضعيت آيروديناميكي نيست چون اساسا قرار نيست اين خودرو با سرعت بالاي 250 يا 300 كيلومتر بر ساعت حركت كند!
در كل مي‌توان HUMMER H2 را به عنوان يك پيشنهاد منطقي براي علاقه‌مندان به نواحي خشك و بي‌آب و علف و همچنين كوهستاني و حتي كويري در نظر گرفت. موفقيت در آزمون‌هاي مختلف شن و برف عميق نشان مي‌دهد HUMMER H2 گرچه ظاهري همچون تازه‌واردها دارد اما در پس بدنه به ظاهر سخت و به دور از ظرافت، فضاي داخلي منطبق با پيشرفته‌ترين فناوري‌هاي ارتباطاتي، مسيريابي، ايمني و حركتي دارد. شركت هامر با توجه به موفقيتي كه در ارائه اين محصول جديد داشته است در نظر دارد تا بازاريابي گسترده‌اي براي مناطق مختلف جهان داشته باشد.


نوشته شده در   سه شنبه 6 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode