ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 9 دي 1394     |     کد : 98070

ملت هاي مسلمان تمدن نوين اسلامي را پايه‌ريزي‌ كنند

همزمان با هفدهم ربيع الاول، خجسته سالروز ميلاد پيامبراعظم حضرت محمد‌(ص) و حضرت امام صادق‌(ع)، مسئولان نظام، ميهمانان شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامي، سفراي کشورهاي اسلامي‌و جمعي از قشرهاي مختلف مردم، صبح ديروز با حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌ديدار کردند.



رهبر معظم انقلاب در ديدار مسئولان و ميهمانان كنفرانس وحدت اسلامي:
ملت هاي مسلمان تمدن نوين اسلامي را پايه‌ريزي‌ كنند


همزمان با هفدهم ربيع الاول، خجسته سالروز ميلاد پيامبراعظم حضرت محمد‌(ص) و حضرت امام صادق‌(ع)، مسئولان نظام، ميهمانان شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامي، سفراي کشورهاي اسلامي‌و جمعي از قشرهاي مختلف مردم، صبح ديروز با حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌ديدار کردند.

رهبرانقلاب اسلامي‌دراين ديدار ضمن تبريک سالروز ميلاد پيامبر عظيم الشأن اسلام(ص) و حضرت امام صادق(ع) با اشاره به دميده شدن روح زندگي و معنويت واقعي و احياي دنياي مرده و آفت زده جاهليت با ظهور اسلام و ولادت و بعثت پيامبر(ص)، مهمترين وظيفه امروز دنياي اسلام به ويژه علماء و روشنفکران راستين را «تلاش مجدانه و مجاهدانه» براي دميدن روح واقعي اسلام و معنويت در دنياي پرازظلم و تبعيض و قساوت کنوني دانستند و تأکيد کردند: امروز نوبت دنياي اسلام است که با استفاده از دانش و ابزارهاي جهاني و همچنين عقل و خردمندي و تدبر و بصيرت، در جهت برپايي «تمدن نوين اسلامي» حرکت کند.

حضرت آيت الله خامنه اي گراميداشت ميلاد پيامبر(ص) را درمقابل وظيفه مورد انتظار از دنياي اسلام، بسيار کوچک برشمردند و گفتند: امروز وظيفه امت اسلامي، فقط گراميداشت ميلاد يا بعثت پيامبر اسلام‌(ص) نيست بلکه دنياي اسلام بايد اهتمام خود را رسيدن به تمدن نوين اسلامي‌قرار دهد.

ايشان افزودند: تمدن نوين اسلامي‌به معناي تجاوز به سرزمين‌ها، پايمال کردن حقوق انسان‌ها و تحميل کردن اخلاق و فرهنگ خود به ملت‌ها نظير آن‌چيزي نيست که تمدن غربي انجام داد بلکه به معناي هديه کردن فضيلت الهي به بشريت و ايجاد زمينه براي تشخيص مسير صحيح به وسيله خود انسان‌ها است.

رهبرانقلاب اسلامي‌با اشاره به استفاده غرب از دانش و فلسفه دنياي اسلام براي پايه ريزي تمدن خود، خاطرنشان کردند: اين تمدن اگرچه جلوه‌هاي زيبايي از فناوري، سرعت، سهولت و ابزارهاي مختلف زندگي ارائه کرد اما براي بشريت خوشبختي، سعادت و عدالت به ارمغان نياورد و در درون خود نيز دچار تضاد شده است.

حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: تمدن غرب با ظاهر پر زرق و برق خود، اکنون از لحاظ اخلاقي فاسد و از لحاظ معنوي پوک شده است به گونه اي که خود غربي‌ها به اين واقعيت اذعان مي‌کنند.

ايشان با تأکيد بر اين که اکنون نوبت دنياي اسلام است تا در جهت پايه ريزي شالوده تمدن نوين اسلامي‌گام بردارد، گفتند: براي رسيدن به اين هدف، اميدي به سياستمداران دنياي اسلام نيست و بايد علماي دين و روشنفکران راستين که قبله آن‌ها غرب نيست، اقدام به روشنگري در ميان امت اسلامي‌کنند و بدانند که برپايي اين تمدن، امکان پذير است.

رهبرانقلاب اسلامي‌با اشاره به ظرفيت‌ها و توانايي‌هاي دنياي اسلام از جمله سرزمين‌هاي خوب، موقعيت جغرافيايي ممتاز، منابع طبيعي فراوان و نيروي انساني با استعداد، خاطرنشان کردند: اگراين ظرفيت‌ها با تعاليم واقعي اسلام درهم آميخته شوند، امت اسلامي‌مي‌تواند آفرينش‌هاي هنرمندانه خود را درعرصه‌هاي علم و سياست و فناوري و همچنين عرصه‌هاي اجتماعي به ظهور برساند.

حضرت آيت الله خامنه اي نظام جمهوري اسلامي‌ايران را يک نمونه از امکان رسيدن به اين اهداف بزرگ برشمردند و افزودند: ايران قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، از لحاظ علمي، سياسي و اجتماعي، عقب افتاده و از لحاظ سياسي، منزوي و از لحاظ شئونات کشور کاملاً وابسته بود اما امروز به برکت اسلام، ملت ايران هويت و شخصيت خود را نشان داده و کشور به پيشرفت‌هاي مهمي‌درعلم و فناوري و دانش‌هاي نوين رسيده و جزو چند کشوربرتردراين عرصه‌ها است.

ايشان اين نمونه را قابل تعميم براي همه دنياي اسلام دانستند و تأکيد کردند: رسيدن به اين جايگاه شرط دارد و شرط آن نيز کوتاه شدن سايه سنگين ابرقدرت‌ها از ملت‌ها است که البته هزينه هم دارد زيرا رسيدن به اهداف بزرگ بدون دادن هزينه امکان پذير نيست.

رهبرانقلاب اسلامي‌با تأکيد بر اين‌که در تمدن اسلامي‌بر خلاف تمدن غرب، هيچ کشوري با زور تحت سلطه قرار نمي‌گيرد، افزودند: در پايه ريزي تمدن نوين اسلامي‌نبايد نگاهمان به غربي‌ها باشد و نبايد به لبخند و اخم آن‌ها توجه کنيم بلکه بايد با اتکاء به توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي خود، در مسير صحيح حرکت کنيم.

حضرت آيت الله خامنه اي يکي از ابزارهاي دشمنان براي جلوگيري از برپايي تمدن نوين اسلامي‌را ايجاد تفرقه ميان مسلمانان دانستند و گفتند: از هنگامي‌که موضوع شيعه و سني در ادبيات مقامات و سياستمداران آمريکايي مطرح شد، اهل فهم و اهل نظر نگران شدند زيرا مشخص بود آن‌ها به دنبال يک توطئه جديد و خطرناکتراز قبل هستند.

ايشان با تاکيد براين که آمريکايي‌ها با اصل اسلام مخالف هستند و نبايد فريب اظهارات آن‌ها را در حمايت از برخي فرقه‌ها خورد، خاطرنشان کردند: اظهارات رئيس جمهور قبلي آمريکا بعد از ماجراي يازده سپتامبر که سخن از جنگ صليبي بر زبان آورد، در واقع نشان دهنده جنگ دنياي استکبار با اسلام است.

رهبرانقلاب اسلامي، اظهارات مقامات فعلي آمريکا مبني برموافقت با اسلام را خلاف واقع و نشانه نفاق آن‌ها دانستند و گفتند: مقامات فعلي آمريکا با اصل اسلام مخالف و برخلاف اظهاراتي که مي‌کنند، به دنبال ايجاد اختلاف ميان مسلمانان هستند و نمونه آن هم ايجاد فرقه‌هايي تروريستي همچون داعش و فرقه‌هاي ديگر است که با پول وابستگان به آمريکا و کمک‌هاي سياسي آنان بوجود آمده و فجايع کنوني را در دنياي اسلام به بار آورده اند.

حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر اين‌که اظهارات مقامات آمريکايي مبني بر موافقت با سني و مخالفت با شيعه، دروغ است افزودند: مگر مردم غزه که آن گونه مورد تهاجم و تعرض قرار گرفتند، سني نبودند و يا مردم کرانه باختري که اين گونه تحت فشار هستند سني نيستند.

ايشان با اشاره به اظهارات يک سياستمدار آمريکايي مبني بر اين‌که «دشمن آمريکا، اسلام گرايي است» تأکيد کردند: براي آمريکايي‌ها شيعه و سني تفاوتي ندارند، آن‌ها با هرمسلماني که بخواهد براساس احکام و قوانين اسلامي‌زندگي و براي آن مجاهدت کند، مخالف هستند.

رهبرانقلاب اسلامي‌مشکل اصلي آمريکايي‌ها با مسلمانان را، پايبندي و تقيد به احکام و دستورات اسلام و تلاش براي پايه‌ريزي تمدن اسلامي‌دانستند و خاطرنشان کردند: به همين دليل است، هنگامي‌که بيداري اسلامي‌آغاز شد، آن‌ها سراسيمه و نگران شدند و تلاش کردند آن را مهار کنند که در برخي کشورها نيز موفق شدند اما بيداري اسلامي‌نابود شدني نيست و به لطف الهي، به اهداف خود خواهد رسيد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، هدف اصلي جبهه استکبار را ايجاد جنگ داخلي ميان مسلمانان و نابودي زير ساخت‌هاي کشورهاي اسلامي‌همچون سوريه، يمن و ليبي دانستند و گفتند: نبايد در مقابل اين توطئه ساکت نشست و تسليم شد بلکه بايد با کسب بصيرت و حفظ استقامت در مقابل توطئه‌ها ايستاد.

ايشان با انتقاد از سکوت دنياي اسلام در قبال استمرار فشار بر مسلمانان بحرين و همچنين نزديک به يک سال بمباران شبانه روزي يمن و اوضاع سوريه و عراق، به قضاياي اخير نيجريه اشاره کردند و افزودند: چرا بايد در مورد شيخِ مصلحِ تقريبي و مؤمن اين گونه فاجعه آفريني شود و حدود يک هزار نفر کشته شوند و فرزندان او به شهادت برسند و دنياي اسلام ساکت بماند؟

رهبرانقلاب اسلامي‌تأکيد کردند: اهداف دشمنان اسلام بسيار خطرناک است و وظيفه همه ، بصيرت و بيداري است و در اين ميان وظيفه علماي اسلام و روشنفکران راستين است که با مردم و سياستمداران داراي وجدان بيدار صحبت و واقعيت‌ها را بيان کنند.

حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان کردند: هنگامي‌که دنياي زر و زور با همه توان به دنبال طراحي‌هاي خطرناک براي دنياي اسلام است، کسي حق ندارد به خواب برود و متوجه واقعيت‌ها نباشد.

پيش از بيانات رهبرانقلاب اسلامي، آقاي روحاني رئيس جمهور با تبريک ميلاد نبي‌مکرم اسلام‌(ص) و حضرت امام صادق‌(ع)، پيامبر اسلام را اسوه اخلاق و پاکدامني خواند و افزود: حضرت محمد‌(ص) درس وحدت، اتحاد و برادري را براي جهان به ارمغان آورد.

رئيس جمهور با بيان اين که امروز بيش از هر زمان ديگر نيازمند پيروي از نبي‌مکرم اسلام هستيم، گفت: با وحدت ملت و هدايت رهبر بزرگمان در برابر قدرت‌هاي جهان به پيروزي رسيديم و راه اين پيروزي ادامه خواهد داشت.

وي با اشاره به در پيش بودن دو انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي، اين انتخابات را آزمون عظمت جهاني کشور دانست و افزود: همه بايد به فکر پيروزي نظام اسلامي‌و کشوردراين انتخابات باشيم.

آقاي روحاني به حماسه ايرانيان در 9 دي سال 88 نيز اشاره و تاکيد کرد: 9 دي روز دفاع ملت ايران از خاندان رسالت، دفاع از نظام، قانون و دفاع از ولايت فقيه و ولي فقيه بود.

رئيس جمهور گفت: امنيت امروز جمهوري اسلامي‌ايران در سايه برنامه‌ها و تدابير رهبر معظم انقلاب تامين شده است و شکراين نعمت با وحدت بيشتر و کمک به دنياي اسلام براي نجات کشورها از تروريسم و دخالت بيگانگان ميسر خواهد بود.

آقاي روحاني با بيان اين که دشمنان، جهان اسلام را به جان يکديگر انداخته‌اند، گفت: اگر کشورهاي بزرگ اسلامي‌در کنار يکديگر به فکر مسائل عامه مسلمين بودند،به راحتي مشکلات منطقه حل و فصل مي‌شد.

وي با بيان اين که برخي کشورهاي اسلامي‌به جاي تعامل فرهنگي و اقتصادي با يکديگر ، با قدرت‌هاي بيرون منطقه تعامل مي‌کنند، افزود: جاي تاسف است که کشوري از پيروزي يک ملت در عرصه سياسي ناراحت باشد و سرمايه سياسي جهان اسلام را به ثمن بخس در اختيار قدرت‌هاي بيگانه قرار دهد.

رئيس جمهوري اضافه کرد: کشوري که بيشترين نقش را در کاهش قيمت نفت داشت، اکنون بودجه سال آينده خود را با کسري صد ميليارد دلاري بسته است که اين نشان مي‌دهد، کسي که چاه براي ديگران مي‌کَند اول خود در آن خواهد افتاد.

در پايان اين مراسم، جمعي از ميهمانان شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامي‌، از نزديک با رهبر انقلاب اسلامي‌ديدار کردند.



نوشته شده در   چهارشنبه 9 دي 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode