ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 5 مهر 1389     |     کد : 9806

هتلي به سبک موجودات فضايي

هتلي در سوئد گشايش يافته است که اتاقهاي آن در فاصله 4 تا 6 متري از زمين در هوا معلقند و شبيه به مکعب، آشيانه پرندگان و بشقاب پرنده هاي موجودات فضايي هستند.

 هتلي در سوئد گشايش يافته است که اتاقهاي آن در فاصله 4 تا 6 متري از زمين در هوا معلقند و شبيه به مکعب، آشيانه پرندگان و بشقاب پرنده هاي موجودات فضايي هستند.
به گزارش مهر، اين هتل که روياي بسياري از کودکان نسل هاي مختلف در تمام دنيا است در ميان شاخ و برگ درختان معلق است.
طراحان و معماران در لاپلند سوئد اين هتل نوآورانه و سازگار پذير زيستي کاملا معلق در هوا را در ميان درختان جنگل هاي شمالي طراحي و ساخته اند.
هر يک از اتاق هاي اين هتل به شکل خاصي است و با اتاق هاي ديگر از نظر ظاهري تفاوت دارد. اين پروژه سورئال سازگار پذير زيستي شامل اتاق هايي به شکل مکعب آينه اي، بشقاب پرنده (يوفو) و آشيانه پرندگان است.
ايده ساخت اين هتل را زوج بازنشسته «ليندوال» ارائه کردند و با کمک دوستان طراح و معمار خود و با هدف نشان دادن اينکه محيط طبيعي اين جنگل ارزشي فراتر از صنايع چوب بري دارد شروع به ساخت اين «هتل درختي» کردند.
اين زوج در اين خصوص توضيح دادند:«ما با کمک گروهي از بهترين طراحان و معماران اين ايده را به واقعيت تبديل کرديم و اکنون در اينجا محيطي داريم که هارموني مناسبي از طبيعت و ارزش هاي ما است. اين بسيار مهم است که بتوانيم اين جنگل را دوباره مورد ارزيابي قرار دهيم و به آن تنها به چشم يک منبع مناسب براي قطع درختان و استفاده از چوب آنها نگاه نکنيم. اين جنگل شمالي يکي از ريه هاي زمين است. بايد از آن مراقبت کنيم».
اين هتل 17 جولاي گذشته افتتاح شد و قرار است در تمام طول سال باز بماند. به اين ترتيب بازديدکنندگان مي توانند از تفاوتهاي فصلي، از خنکي و نور تابستان تا سرما و تاريکي زمستان اين منطقه قطبي که در آن دما مي تواند به 30 درجه زير صفر نيز برسد لذت ببرند.
اين هتل درختي مجهز به يک سيستم گرمايشي الکتريکي در کف اتاق ها است که انرژي خود را از يک سيستم دوستدار محيط زيست تامين مي کند.
سوئيت هاي اين هتل در فاصله 4 تا 6 متري از سطح زمين قرار دارند و بزرگي آنها به 13 تا 30 متر مربع مي رسد. تمام اين سوئيت ها از يک اتاق خواب، يک هال و سرويس هاي بهداشتي زيستي برخوردارند. قيمت هر شب اقامت در اين سوئيت ها 360 يورو است.


نوشته شده در   دوشنبه 5 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode