ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 5 مهر 1389     |     کد : 9770

زنگ مهر در دبيرستان صدراي تبريز به صدا در آمد

زنگ مهر همزمان با روز نخست بازگشايي مدارس و با حضور مدير كل اداره تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي در دبيرستان دخترانه صدرا به صدا در آمد.

زنگ مهر همزمان با روز نخست بازگشايي مدارس و با حضور مدير كل اداره تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي در دبيرستان دخترانه صدرا به صدا در آمد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تبلغات اسلامي آذربايجان شرقي ، حجت الاسلام حميد عظيمي روز پنجشنبه يك مهر ، با حضور در جمع اين دانش آموزان صدراي تبريز گفت: هيچ مكتب و ديني به اندازه اسلام به بحث علم و دانش توجه نداشته و تعاليم اسلام و شخص پيامبر اسلام (ص) توصيه هاي زيادي براي كسب علم دارند.
وي اظهار داشت: هدف اصلي اين سفارشات بالا بردن آگاهي هاي انسان براي فراگيري تعاليم الهي با افق ديد بزرگ و روشن است.

مدير كل تبليغات اسلامي استان افزود: پروردگار احديت با قسم به قلم در قرآن اهميت و جايگاه علم و دانش را براي بشريت ترسيم فرموده است.
عظيمي در ادامه اضافه كرد: اهميتي كه دين مبين اسلام نسبت به فراگيري علوم دارد در هيچ مكتب مادي و آسماني نمي توان سراغ گرفت از اين رو غرب براي تحميل فرهنگ خود تجدد ساختگي خود را به جاي تمدن به جامعه بشري عرضه مي كند.
وي اظهار داشت: هيچ تجددي توان جايگزين شدن با تمدن را ندارد چرا كه ابزار به كار رفته در اين دو مقوله متفاوت از يكديگرند.
حجت الاسلام عظيمي يكي از بركات انقلاب اسلامي ايران را تغيير و اصلاح واژه ها دانست و گفت: دشمن هميشه در صدد تغيير معاني به نفع منافع خود بوده اما وقوع انقلاب اسلامي اين فرصت را از آنها گرفت و حركتشان را كند كرد.
وي افزود: رضا شاه با اعمال زور و محمدرضا شاه با قالب كردن بي حجابي به عنوان تمدن سعي در تحريف حقايق داشتند اما تمدن غني اسلامي مانع از تحقق اين امر شد.
مدير كل اداره تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي اضافه كرد: امام راحل(ره) بنيانگذار ادبياتي نوين در عرصه معادلات جهاني هستند و اين حاكي از ظرفيت اسلام در پي ريزي راهبردهاي جديد براي همه بشريت است اما سياست هاي غربي در صدد عقب نگه داشتن اين ظرفيت بالقوه بوده به گونه اي كه نظام سلطنتي 2500ساله در گذشته باعث اين پسرفت ها بوده است.
حجت الاسلام عظيمي در ادامه لازمه استفاده از علم در راستاي خواسته هاي متعالي آن را غفلت نورزيدن از تامين رضاي خدا و التزام به تعهد در بهره مندي از آن دانست .
وي همچنين با گرامي داشت ياد و خاطره هشت سال دفاع مقدس و جانبازي و ايثار شهداي جنگ تحميلي افزود: اين دوران هرگز فراموش نمي شوند زيرا اين عزيزان با نثار خون خود از كيان ميهن اسلامي و آرمان هاي متعالي آن دفاع كرده اند و دشمن با ناكامي از رويكرد سخت در جنگ به دامن جنگ نرم خزيده تا تمام اعتقادات مردم را نشانه برود.
حجت الاسلام عظيمي در اين باره گفت: با سلاح ايمان ، تقوا ، اخلاق و تربيت اسلامي مي توان به ميدان اين كارزار وارد شد.


نوشته شده در   دوشنبه 5 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode