ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 28 آذر 1394     |     کد : 97621

امام جمعه موقت سراب: کشتار شیعیان نیجریه توطئه استکبار است

امام جمعه موقت سراب گفت: کشتار شیعیان نیجریه توطئه ای مشترک است که در راس آن آمریکا، رژیم صهیونیستی و ایدئولوژی وهابیت نهفته است.

امام جمعه موقت سراب گفت: کشتار شیعیان نیجریه توطئه ای مشترک است که در راس آن آمریکا، رژیم صهیونیستی و ایدئولوژی وهابیت نهفته است.


به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام علی علی اکبری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر سراب با اشاره به اینکه پیکرهای مطهر شهدای شیعه نیجریه به مدت سه روز بلاتکلیف ماندند، افزود: تعدادی از این پیکرها نیز به منظور پاکسازی آثار جنایت در گور دسته جمعی دفن شدند.
وی با اشاره به اینکه کشتار بی رحمانه بیش از 500 انسان مظلوم و بیگناه در برابر چشم مدعیان حقوق بشر رخ داده است، گفت: اگر این حادثه در اروپا بود، گوش فلک را کر کرده بودند.
وی، با بیان اینکه اسلام هراسی، ایران هراسی و شیعه هراسی رویکرد استکبار و دولت های غربی است، گفت: اگر آمریکا می دانست که حمله نظامی به ایران اسلامی نتیجه بخش است حتی یک ساعت آن را به تاخیر نمی انداخت.
امام جمعه موقت سراب ،با اشاره به 27 آذر سالروز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت و همگرایی نخبگان حوزوی و دانشگاهیان منجر به انسجام اجتماعی می شود و گسست بین این دو نهاد راه نفوذ دشمن و بیگانگان را باز می کند.
وی، از آغاز ثبت نام در حوزه های علمیه برادران و خواهران خبر داد: حوزه علمیه سراب برای ترم آینده که از بهمن ماه شروع خواهد شد از هم اکنون ثبت نام می کند.
حجت الاسلام علی اکبری با اشاره به برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از تبلیغات زود هنگام برخی از کاندیداهای مجلس انتقاد کرد و افزود: نظام اسلامی در صدد برگزاری انتخابات سالم می باشد و کاندیداهای احتمالی باید قوانین آن را رعایت کنند.
وی همچنین خواستار احداث و تسریع در تکمیل گلزار و گنبد شهدای آرمیده در پارک شهید بهشتی این شهرستان شد.
خطیب جمعه سراب در پایان با اشاره به شهادت امام حسن عسکری (ره) و آغاز امامت حضرت مهدی (عج) گفت: باید سیره و زندگی این ائمه سرمشق همه شیعیان جهان قرار گیرد.
بر اساس این گزارش، نمازگزاران شهرستان سراب پس از اقامه نماز عبادی سیاسی روز جمعه در محکومیت کشتار شیعیان نیجریه راهپیمایی کردند.
در پی جنایت اخیر ارتش نیجریه در کشتار صدها نفر از شیعیان این کشور و نیز دستگیری رهبر شیعیان، شرکت کنندگان در این راهپیمایی، این فجایع را محکوم کردند.
حاضرین در این راهپیمایی با حمایت از «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه که در جریان جنایات اخیر ارتش علیه شیعیان، مجروح و بازداشت شده است، ضمن درخواست آزادی وی، بر ضرورت برخورد با عاملان این فاجعه دردناک تأکید کردند.
راهپیمایان با سر دادن شعارهای «الله اکبر، مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر آل سعود کافر»، جنایات نظام سلطه در این زمینه را محکوم کردند.
ارتش نیجریه از اوایل هفته گذشته، به بهانه ممانعت شیعیان منطقه زاریا از عبور کاروان رئیس ستاد ارتش این کشور، طی دو مرحله حمله به حسینیه شیعیان، بیش از ۵۰۰ نفر را شهید و زخمی کردند.
نیروهای امنیتی، ضمن مجروح کردن شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه، وی را بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.
شهرستان سراب دارای دو بخش مرکزی و مهربان، 9 دهستان و 163 روستاست و بر اساس آخرین سرشماری دارای 132 هزار 94 نفر جمعیت می باشد.


نوشته شده در   شنبه 28 آذر 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode