ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 4 مهر 1389     |     کد : 9745

فتوکينا ،جلوه عكاسي مدرن

در بزرگ‌ترين نمايشگاه عکس جهان در شهر کلن، نزديک به 1250 شرکت‌کننده از 45 کشور حضور دارند.

 در بزرگ‌ترين نمايشگاه عکس جهان در شهر کلن، نزديک به 1250 شرکت‌کننده از 45 کشور حضور دارند. امسال در نمايشگاه فتوکينا پيشرفته‌ترين دوربين‌هاي عکاسي و جديدترين امکانات و برنامه‌هاي توليد و طراحي عکس به نمايش درمي‌آيند.
نمايشگاه فتوکينا کارش را از روز 21 سپتامبر در شهر کلن آغاز کرد و در مجموع 6 روز بر پا خواهد بود. فعالان صنعت عکاسي هر دو سال يک بار در اين نمايشگاه گرد هم مي‌آيند.
بنا بر ارزيابي‌ها نزديک 150 هزار نفر طي 6 روز برپايي نمايشگاه، از آن ديدن خواهند کرد. شرکت‌هايي مانند "نيکون"، "پاناسونيک"، "ادُب سيستمز"، "فليکس"، "اپسون" و "کداک" از شرکت‌کنندگان نمايشگاه هستند.

شهروند عکاس‌،حافظه‌ تصويري جامعه
در فتوکينا براي دوستداران هنر عکاسي نيز برنامه‌ها و سرگرمي‌هايي پيش‌بيني شده است. به گفته‌ اليور کورت، مدير عامل فتوکينا، عکاسي در عمق، بخشي است که تنها اين نمايشگاه آن را پوشش مي‌دهد.
در دهه‌ 1950 ميلادي در آلمان مردم به‌طور ميانگين در هر ثانيه حداکثر 100 بار عکس مي‌گرفتند. اما اين رقم اکنون با افزايش تعداد دوربين‌هاي ديجيتال و تلفن همراه به 1000 بار در ثانيه رسيده است. اين يک دگرگوني اجتماعي است.
اکنون دوربين عکاسي پس از کالاهايي چون يخچال، تلويزيون، تلفن و موبايل جايگاه پنجم را در فهرست خريد ابزارهاي تکنيکي مردم آلمان دارد.

عصر تصوير
يکي از نشانه‌هاي عصر پسامدرن اهميت تصوير است. شبکه‌هاي اجتماعي مانند "فيس‌بوک" و "ماي اسپيس" و ... سرشار از عکس‌هاي کاربران است که گاه با جديدترين دوربين‌هاي ديجيتال يا با تلفن همراه تهيه شده‌اند.
درنمايشگاه فتوکينا بازديدکنندگان از تازه‌ترين نوآوري‌هاي صنعت عکاسي آگاه مي‌شوند و دوربين‌ها، موبايل‌هاي دوربين‌دار و حتي چاپگرهاي عکس را نيز از نزديک آزمايش و عکس‌هاي خود را چاپ مي‌کنند. در بخشي از نمايشگاه نيز عکس‌هاي برنده معرفي مي‌شوند.

فن‌آوري‌هاي نوين عکاسي
دوربين‌هاي ديجيتالي رفته‌رفته کوچک‌تر مي‌شوند و امکانات جديدي مانند ذخيره‌ عکس با پسوند جي.پي.اس (GPS) و تري. دي مي‌يابند. انواع جديدي از اين دوربين‌ها به‌طور خودکار عيب‌يابي عکس‌ها را انجام مي‌دهند و آن‌ها را ذخيره مي‌کنند. با بعضي تنظيمات هم مي‌توان تعيين کرد که کدام عکس در کدام صفحه‌ اينترنتي ظاهر شود.

کريستيان مولر-ريکر، مديرعامل اتحاديه‌ صنعت عکاسي درباره‌ دستاوردهاي جديد فتوکينا مي‌گويد: «يکي از زمينه‌هاي جديد نمايشگاه عکس‌هاي سه‌بعدي (تري-دي) هستند. حتي مي‌توان روي قاب عکس‌هاي ديجيتال، نمايشگر کامپيوتر يا تلويزيون‌هاي سه‌بعدي‌پرداز، تصويرهاي سه‌بعدي را نمايش داد. اکنون فن‌آوري‌هاي جديدي نيز براي چاپ سه‌بعدي عکس‌ها عرضه‌شده‌اند.»
بخش ديگر نمايشگاه فتوکينا فن‌آوري "توليد عکس‌هاي کامپيوتري" است که بيشتر در صنعت فيلم‌سازي کاربرد دارد.
هنينگ اولسون در اين باره مي‌گويد: «براي عکاسان حرفه‌اي در اين بخش امکان توليد تصاوير پس‌زمينه و افزودن جلوه‌هاي ويژه به عکس‌ها وجود دارد. اين بخش بازار بزرگي به روي عکاسي حرفه‌اي گشوده است.»

رونق صنعت عکاسي
براي بسياري از کاربران، فيلم‌برداري و همزمان عکاسي حرفه‌اي مهم‌ است. سيستم‌هاي جديد عرضه‌ شده در فوتوکينا، در بسياري موارد اين امکان‌ها را همزمان فراهم مي‌کنند.
در نمايشگاه فتوکينا دوربين‌هاي کوچک نيز ارائه مي‌شوند که براي دوستداران عکاسي کاربرد دارند. به گفته‌ اولسون دوربين‌هايي نيز براي کاربران آماتور به بازار آمده‌اند که بيشتر محصولات مد روز هستند.
هر چند دوربين‌هاي جديد بسيار گران‌تر خواهند شد؛ اما صنعت عکاسي ديجيتال و توليد ويدئو با شتاب و اميدواري به آينده گام برمي‌دارد.
سال 2009 در ‌آلمان نزديک 8 ميليون و نيم دوربين به فروش رسيد که اين رقم در سال 2010 نيم ميليون دستگاه بيشتر خواهد شد.

دويچه وله


نوشته شده در   يکشنبه 4 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode