ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 21 آذر 1394     |     کد : 97366

امام جمعه مراغه: وحدت حوزه و دانشگاه دو بال توسعه کشور هستند

امام جمعه مراغه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان دو نهاد مهم آموزشی در واقع دو بال توسعه همه جانبه کشور به شمار می آیند.

امام جمعه مراغه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان دو نهاد مهم آموزشی در واقع دو بال توسعه همه جانبه کشور به شمار می آیند.


آیت الله محمدتقی پورمحمدی، در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به 27 آذر سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح، روز وحدت حوزه و دانشگاه،اظهار کرد: نامگذاری این روز با این عنوان به دلیل شهادت دکتر مفتح یکی از قوی ترین پل های ارتباطی حوزه و دانشگاه شده است.
وی با بیان اینکه دکتر مفتح، منادی وحدت حوزه و دانشگاه بود، افزود: شهید مفتح در زمره عالمانی است که عمر شریف خود را در راه احیای معارف اسلامی و نشر فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در دو سنگر حوزه و دانشگاه به کار گرفت.
نماینده آذربایجان شرقی در خبرگان رهبری، همچنین با اشاره به حوادث نارداران جمهوری آذربایجان ،گفت: دولتمردان جمهوری آذربایجان به دنبال حکومت ظالمانه بر مردم شیعه خود با استفاده از زور هستند که ادامه این روند موجب ایجاد تنش بیشتر می شود.
آیت الله پورمحمدی با محکوم کردن سرکوب مردم روستای شیعه نشین نارداران باکو در زمان عزاداری برای امام حسین(ع)،افزود: این اقدام ظلم و ستم بر شیعیان و علاقه مندان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.
وی اظهار کرد: این روستا پذیرای مرقد 'بی بی رحیمه' خواهر ناتنی امام رضا (ع) بوده و مردم آن با توجه به آموزه های شیعی همیشه حتی در دوران کمونیستی پایبند به عقاید و دیانت خود بوده اند.
امام جمعه مراغه یادآور شد: در جریان اخیر، پلیس آذربایجان به این روستا حمله و اقدام به جمع آوری اسامی ائمه اطهار (ع) از خیابان ها و اماکن مذهبی آن کرده است.
آیت الله پورمحمدی، ادامه داد: پلیس دولت جمهوری آذربایجان با این اقدام سرکوب گرایانه خود علاوه بر دستگیری تعدادی از شیعیان، پنج نفر از آنان را به شهادت رساندند تا در برابر این مردم مظلوم، قدرت نمایی کنند.
وی با اشاره به اینکه مردم روستای نارداران همیشه از آموزه های اسلامی تاسی گرفته اند ،گفت: تاسی آنان از آموزه های اسلامی موجب نگرانی دولتمردان شده است.
خطیب جمعه مراغه با یادآوری تحرک فرقه وهابیت در شهرهای مختلف آذربایجان از جمله گنجه، باکو و نخجوان، یادآوری کرد: تفکر وهابیت نیز در این اقدام سرکوب گرایانه بی تاثیر نبوده، اما نکته مهم اینجاست که چرا وهابیت به راحتی در این کشور اقدام به فعالیت می کند .
آیت الله پورمحمدی، خواستار تعامل بیشتر و رفتار مسالمت آمیز دولت جمهوری آذربایجان با مسلمانان شد و افزود: حکومت دولت بر مردم باید با شیوه محبت و مهربانی باشد و در دل آنها نفوذ و حکمرانی کند.
وی، با اشاره به هفته وقف اظهار کرد: عمل به وقف، فرصت مناسبی برای انجام سنت باقیات الصالحات است که در آموزه های دینی بر آن تاکید شده است.
آیت الله پورمحمدی، خاطرنشان کرد: مردم باید وقف های خود را به صورت رسمی انجام دهند تا در آینده موجب تضییع نیت خیرخواهانه آنان نشود.
وی ادامه داد: مسوولان امور وقف نیز باید برای حفظ موقوفات تلاش دوچندانی داشته باشند تا سوء استفاده ای از این امانت مردمی نشود.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.


نوشته شده در   شنبه 21 آذر 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode