ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 18 آذر 1394     |     کد : 97285

رعایت اصول بهداشتی برای جلوگیری از شیوع آنفلوانزا ضروری است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و رییس مرکز بهداشت آذربایجان شرقی با اشاره به احتمال افزایش شیوع آنفلوانزا در این استان، گفت: رعایت اصول بهداشتی جهت جلوگیری از این بیماری ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و رییس مرکز بهداشت آذربایجان شرقی با اشاره به احتمال افزایش شیوع آنفلوانزا در این استان، گفت: رعایت اصول بهداشتی جهت جلوگیری از این بیماری ضروری است.


دکتر جعفرصادق تبریزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه فصل پاییز زمان آغاز شیوع بیماری آنفلوانزاست، ادامه داد: بر اساس آمار ارائه شده از تمامی مراکز بهداشتی و درمانی و برخی مطب های پزشکی در خصوص موارد شبیه به بیماری آنفولانزا در استان، شیوع علایم این بیماری در مهرماه سال جاری افزایش نسبی داشته است.
وی ادامه داد: خوشبختانه ابتلا به این بیماری در آبان ماه و آذرماه سال جاری در این استان روند رو به کاهش داشته و تا کنون با مشکل خاصی مواجه نشده ایم.
دکتر تبریزی افزود: آموزش های لازم در مورد آنفلوانزا در تمامی مراکز درمانی و بهداشتی، بخش های دولتی و خصوصی، مدارس و دانشگاه ها ارائه شده است.
وی اظهارکرد: در حوزه درمان نیز آمادگی کامل جهت مقابله و درمان این بیماری وجود داشته و بیمارستان های مرجع مشخص شده و با آزمایشگاه های استان هماهنگی های لازم انجام شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: همچنین دراین خصوص دارو به مقدارکافی و حتی بیش از نیاز خریداری و در تمامی بیمارستان ها و داروخانه ها توزیع شده است.
وی تاکید کرد: توصیه می شود تمامی اشخاصی که دارای بیماری تنفسی، قلبی، دیابت و فشار خون هستند، نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.
دکترتبریزی افزود: مردم دقت کنند پس از خرید واکسن از داروخانه ها و خروج آن از یخچال، ضروری است در فاصله زمانی 30 دقیقه نسبت به تزریق آن اقدام کنند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه دراستان های نزدیک زنجان، اردبیل، آذربایجان غربی و کردستان این بیماری شیوع پیدا نکرده احتمال آسیب پذیری استان نیز از طریق استان های همجوار کمتر است.
رییس مرکز بهداشت آذربایجان شرقی گفت: به لحاظ اینکه آذربایجان شرقی استانی سردسیر است و سال گذشته شیوع آنفلوانزا در این استان بالا بوده و تلفات جانی نیز داشته ایم از این جهت از سوی معاونت بهداشت وزارت احتمال افزایش و شیوع این بیماری درآذربایجان شرقی اعلام شده است.
وی ادامه داد: با توجه به مرگ و میرهای رخ داده در استان های کرمان و سیستان و بلوچستان به دلیل بیماری آنفلوانزا احتمال داده می شود، دو تا سه هفته آینده ابتلا به بیماری آنفلوانزا در استان مشاهده شود.
دکترتبریزی اظهارکرد: به همین دلیل اطلاع رسانی عمومی در این خصوص بسیار ضروری است و باید مردم فاصله یک متری خود را با فردی که دچار بیماری سرماخوردگی شده حفظ کنند.
وی بر شستن دست ها با آب و صابون بطور مکرر تاکید کرد و گفت: شهروندان در دید و بازدیدهای خود از دست دادن و روبوسی خودداری کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه احتمال همه گیری در مدارس، دانشگاه ها و پادگان ها بالاست، افزود: رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله بین فرد بیمار و سالم بسیار ضروری است.
وی تاکید کرد: در صورت ابتلا به بیماری آنفلوانزا ضروری است غذا، بشقاب و وسایل شخصی فرد بیمار از دیگر افراد جداسازی شود.
دکتر تبریزی علایم ابتلا به بیماری آنفلوانزا را علایمی همچون سرماخوردگی عنوان کرد و گفت: درد عمومی بدن، سردرد همراه با تهوع، استفراغ، اسهال به ویژه درکودکان و تب بالای 38 درجه از جمله علایم هشدار دهنده این بیماری است.
وی تاکید کرد: فردی که دچار بیماری شده اگر پس از گذشت دوهفته از مراجعه به پزشک علایم بیماری بهبود نیافت و بیماری پیشرونده باشد، ضروری است به مراکز درمانی مراجعه کند.


نوشته شده در   چهارشنبه 18 آذر 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode