ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 3 مهر 1389     |     کد : 9719

رايانه دهه90 مورد علاقه فرانسوي‌ها

بررسي هاي «تله کام فرانسه» نشان مي دهد که رايانه «ميني تل» که در دهه 90 رواج داشت همچنان مورد استفاده بسياري از کاربران فرانسوي قرار دارد.

 بررسي هاي «تله کام فرانسه» نشان مي دهد که رايانه «ميني تل» که در دهه 90 رواج داشت همچنان مورد استفاده بسياري از کاربران فرانسوي قرار دارد.
به گزارش مهر ، «ميني تل» يک جعبه کوچک قهوه اي يا خاکستري با يک نمايشگر، صفحه کليد و مودم بود که در عصر پيش از اينترنت موفقيت بسياري کسب کرده بود. رايانه اي قديمي که تاکنون به نظر مي رسيد که ديگر مرده و به خاک سپرده شده باشد.
اين درحالي است که اکنون به نظر مي رسد حداقل در فرانسه اين رايانه هنوز نمرده است. در دهه 90 که اينترنت رواج نيافته بود 9 ميليون خانواده فرانسوي از طريق اين رايانه کوچک و با اتصال به يک خط تلفن پيامهاي خريد و مشاوره هاي خود را براي مراکز اطلاع رساني تلفنهاي گويا ارسال مي کردند.
اکنون «تله کام فرانسه» در گزارشي نشان داده که همچنان يک ميليون دستگاه «ميني تل» مشغول به کار است.
سال گذشته اين شرکت مخابراتي 74 ميليون اتصال به تلفنهاي گويا را از طريق ميني تل ثبت کرده بود به طوري که تله کام فرانسه که همه ساله کتاب هاي زرد راهنماي تلفن را منتشر مي کند اعلام کرد که تلفن گوياي 3611، شماره تاريخي براي ارائه راهنماي تلفن (تلفن گويا معادل 118 در ايران) از طريق ميني تل را بسته است. اين درحالي است که در سال 2009 بيش از 12 ميليون اتصال رايانه «ميني تل» به اين تلفن گويا انجام شده بود.
اين گزارش نشان مي دهد که کاربران ميني تل يا همان غربت زدگان علاج ناپذير اين شبکه قديمي به خصوص سالمنداني هستند که هنوز اتصال به اينترنت را ياد نگرفته اند.
همچنين شيفتگاني هم وجود دارند که معتقدند اين فناوري ماقبل تاريخ، سريعترين و کاربردي ترين دستگاه براي جستجو کردن است. به طوري که براي استفاده از آن يک خط معمولي تلفن کافي است و نيازي به اتصالات سريع و پرداخت حق اشتراکات ويژه نيست.
از سويي ديگر ، بسياري از کاربران معتقدند که ميني تل براي مديريت اطلاعات شخصي بسيار امن تر از اينترنت است به طوري که 23 درصد از اتصالاتي که امروز از طريق اين رايانه انجام مي شود مربوط به خدمات بانکي است.
از طريق ميني تل امکان تبادل عکس وجود ندارند و اين رايانه قديمي تنها قادر به انتقال متن است. تله کام فرانسه در حال حاضر دو هزار و 400 تلفن گويا را براي ارائه خدمات به اين سيستم رايانه اي فعال نگه داشته است که طيف وسيعي از اطلاعات از فال روز تا آب و هوا را ارائه مي دهند.
در عصر طلايي يعني در نيمه دهه 90 تعداد اين شماره ها بيش از 25 هزار بود. هر چند امروز از تعداد آنها به شدت کاسته شده است اما وجود همين تعداد کم شماره نشان مي دهد که هنوز براي وداع با «ميني تل» قديمي بسيار زود است.


نوشته شده در   شنبه 3 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode