ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 13 آذر 1394     |     کد : 97059

امام جمعه آذرشهر: ائمه معصومین (ع) نورالهی و چراغ هدایت بشریت هستند

امام جمعه آذرشهر با اعلام اینکه ائمه معصومین (ع) نور الهی و چراغ هدایت بشریت هستندف گفت: به لطف خدای متعال نور معنوی آنان هرگز خاموشی شدنی نیست.

امام جمعه آذرشهر با اعلام اینکه ائمه معصومین (ع) نور الهی و چراغ هدایت بشریت هستندف گفت: به لطف خدای متعال نور معنوی آنان هرگز خاموشی شدنی نیست.


به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام محمود نورپور در خطبه های نماز جمعه این هفته آذرشهر با اشاره به اربعین امام حسین (ع) و نزدیک شدن 28 صفر سالروز رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام(ص) و امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) افزود: زندگی آنان سر تا پا برای دین و دنیای انسان ها درس و مشی سعادت و خداشناسی است.
وی با تسلیت رحلت پیامبر خاتم حضرت محمد (ص) و امامان معصوم حسن مجتبی وعلی ابن موسی الرضا (ع) خاطر نشان کرد: دشمنان دین و قرآن هر قدر تلاش کنند نمی توانند محبت و عشق و علاقه به اهل بیت عصمت و طهارت را از روح و روان مسلمان ها و شیعه های عالم بیرون کنند.
خطیب نماز جمعه آذرشهر حضور میلیون ها عزادار اربعین حسینی را در کربلای معلی یکی از همایش های عظیم معنوی شیعه ها و محب های خاندان رسالت و امامت دانست و ابراز کرد: همه آنها دلباخته ها و عاشق های سرور و سالار شهیدان عالم امام حسین (ع) بودند که خیلی حتی با پای پیاده خود به بارگاه منور آن امام همام رسانده بودند.
امام جمعه آذرشهر اظهار کرد: در هیچ جای دنیا چنین گردهمایی و اجتماع عظیم خودجوش وجود ندارد و با گذشت حدود 14 قرن از شهادت سید الشهداء، عالم بشریت و یاران با وفای آن حضرت ابعاد معنوی و فرهنگی کربلا و مکتب سرخ عاشورا هر سال جدیدتر می شود.
حجت الاسلام نور پور در ادامه خطبه های نماز جمعه آذرشهر با یاد آوری هفته وقف و گرامی داشت این حرکت ارزشمند گفت: وقف کردن بخشی از اموال برای کارهای خیر و نیکی و ترویج شعائر دینی و مذهبی از سنت های حسنه و صدقات جاریه می باشد.
وی گفت: هرکسی که بمیرد ارتباط آن با این دنیا قطع می شود ولی کسانی که در زمان حیات خود اموالی را وقف می کنند تا وقتی دیگران از آن وقف بهره مند هستند آن شخص هم از اجر و پاداش آن برخوردار می شود.
امام جمعه آذرشهر همچنین با تبریک 16 آذر روز دانشجو گفت: لازم است دانشجوهای کشورمان در جهت عمل به معنویات و توصیه های مختلف مقام معظم رهبری بیشتر سعی و تلاش کرده و با آگاهی های روزافزون و تهذیب نفس و کسب علم و دانش برای پیشرفت و عمران وآبادی میهن اسلامی خود موثر و کارساز باشند.
خطیب نماز جمعه آذرشهر جایگاه دانشگاه ها را در مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه از جمله انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار مهم و با اهمیت برشمرد و افزود: دانشجوهای دانشگاه ها اجازه ندهند برخی ، این مراکز بسیار مهم علمی و آموزشی را برای رسیدن به اهداف و منافع خود جولانگاه قرار دهند.
شهرستان آذرشهر با 120 هزار نفر جمعیت در55 کیلومتری تبریز واقع شده است و علاوه بر مرکز شهرستان در شهرهای گوگان و ممقان این شهرستان نیز نماز عبادی و سیاسی جمعه اقامه می شود.


نوشته شده در   جمعه 13 آذر 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode