ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 3 مهر 1389     |     کد : 9701

نخبگان حوزه و دانشگاه به وظيفه اميدافزايي در جامعه توجه كنند

يك كارشناس مسائل ديني با اشاره به وظايف نهاده شده بر دوش نخبگان حوزه و دانشگاه تأكيد كرد: ابتداي سال تحصيلي حوزه ودانشگاه بايد سرفصل جدي انگاشتن وظايف نخبگي از سوي نخبگان باشد.

 يك كارشناس مسائل ديني با اشاره به وظايف نهاده شده بر دوش نخبگان حوزه و دانشگاه تأكيد كرد: ابتداي سال تحصيلي حوزه ودانشگاه بايد سرفصل جدي انگاشتن وظايف نخبگي از سوي نخبگان باشد.
حجت الاسلام و المسلمين رحمان زارعي كارشناس مسائل ديني و مدرس حوزه علميه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي خبرگزاري فارس به آغاز سال تحصيلي حوزه‌هاي علميه و دانشگاه‌ها اشاره كرد و افزود: روشنگري نسبت به ترفندهاي دشمن و اميدافزايي در جامعه نسبت به وقايع و رويدادهاي مبارك سي ساله انقلاب اسلامي از جمله وظايف اصلي نخبگان حوزوي و دانشگاهي است.
وي در ادامه با تشريح فضاي هجمه رسانه‌اي دشمن عليه انقلاب و نظام اسلامي به وظيفه تقويت روحيه خودباوري در ميان جوانان پرداخت و تأكيد كرد: همانگونه كه مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاي مجلس خبرگان رهبري تأكيد فرمودند شناسايي و عمق بخشي به روحيه خودباوري ملي از جمله وظايفي است كه نخبگان در اين مقطع حساس بايد بدان اهتمام ورزند و از تمامي ابزارهاي موجود از جمله رسانه منبر وارتباط رو در رو با مردم و رسانه‌هاي جمعي نظير مطبوعات و... بايد بهره برد.
اين كارشناس مسائل ديني با اشاره به وظايف نهاده شده بر عهده نخبگان حوزه و دانشگاه تأكيد كرد: ابتداي سال تحصيلي حوزه ودانشگاه بايد سرفصل جدي انگاشتن وظايف نخبگي از سوي نخبگان باشد و در اين راستا نخبگان حوزه و دانشگاه به وظيفه اميدافزايي در جامعه توجه كنند.
وي ادامه داد: گرچه در جامعه ما همچون همه جوامع دچار نابساماني‌هاي مختلف هستيم اما نقاط روبه رشد واميد افزاي فراواني نيز در گذشته،حال و چشم انداز آينده ما وجود دارد كه همانگونه كه دشمن ميخواهد اين نقاط مورد غفلت واقع شود ما بايد در نقطه مقابل آن ،آن‌ها را به معرض ديد مردم و نخبگان قرار داده و بدين وسيله اهداف دشمن را ناكام كنيم.
زارعي همچنين اساتيد حوزه و دانشگاه را راهبران اصلي جريان نخبه پرور در جامعه معرفي كرده و ادامه داد: استاد محوري در حوزه و دانشگاه مي‌تواند زمينه تحول فكري و فرهنگي را در جامعه رقم زده و اين اساتيد هستند كه در اين تحول آفريني مي‌توانند با تزريق روحيه اميد و نشاط در جوانان نخبه، زمينه پيشبرد اهداف عاليه نظام اسلامي را فراهم آ‌ورند.
اين كارشناس مسائل ديني با تأكيد بر اينكه دشمنان در حال برنامه ريزي براي گسترده‌تر كردن دشمني‌هاي خود عليه نظام و انقلاب اسلامي و اسلام عزيز هستند افزود: در مقابل ما نيز بايد با برنامه ريزي دقيق نسبت به ديني كردن بيش از پيش جامعه و تعميق دلبستگي مردم به نظام و انقلاب اسلامي همت گماريم.
زارعي همچنين در تحليلي با بيان اينكه صهيونيست‌ها دشمن اصلي و هميشگي اسلام و انقلاب اسلامي بوده و تمامي توطئه‌ها عليه نظام را تاكنون سازماندهي كرده اند تأكيد كرد: بحمدالله با بيداري اسلامي و هوشياري مسئولين انقلاب و در سايه پيوند رهبري و امت اسلامي تاكنون تمامي كيدهاي دشمنان ناكام بوده است. اما همچنان بايد به فعاليت‌هاي فرهنگي و انقلابي ادامه داد تا جبهه كفر به سردمداري صهيونيسم بين الملل به اضمحلال رسيده و قدرت اسلام همچنان كه هست به دنيا نمايش داده شود.
اين مدرس حوزه علميه با اشاره به حادثه زشت قرآن سوزي در امريكا ،ريشه هاي اين اقدام را در خوي تجاوزكارانه و تفكرات الحادي شيطاني ارزيابي كرد و افزود: دشمن در مقابل رشد روزافزون اسلام‌گرايي و شيعه گرايي در جهان راهي جز مقابله ابلهانه با اين روند روبه رشد نمي‌بيند وبدين ترتيب مجبور است دست به خود انتحاري زده والبته با اين تقلا كردن‌هاي بي‌جا بيش از پيش در چاه عميق خود كنده فرو خواهد رفت.


نوشته شده در   شنبه 3 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode