ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 1 مهر 1389     |     کد : 9679

الزامات اجراي طرح ترافيك در تبريز فراهم نيست

رئيس شوراي اسلامي شهر تبريز گفت: الزامات اجراي طرح ترافيك در تبريز هنوز فراهم نيست.


رئيس شوراي اسلامي شهر تبريز گفت: الزامات اجراي طرح ترافيك در تبريز هنوز فراهم نيست.
شهرام دبيري امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبريز درباره اجراي طرح ترافيك با توضيحاتي اظهار داشت: به دليل اينكه تبريز به عنوان كلانشهري كه از ترافيك رنج مي‌برد و بالاخره بايد براي ساماندهي آن برنامه‌ريزي كرد، بحث اجراي طرح در شورا مطرح شد كه براساس آن دو سال پيش كليات طرح به تصويب رسيد.
وي اضافه كرد: با طرح اين موضوع در كميسيون خدمات شورا، با تصويب اصل موضوع و در نظر گرفتن يك ميليارد تومان اعتبار مقرر شد پس از فراهم كردن تمام مقدمات كار اين طرح به طوري آزمايشي به مدت دو تا سه هفته اجرا شود تا با برطرف كردن نواقص كار براي اجرا يا عدم اجراي آن تصميم‌گيري شود.
دبيري در ادامه اظهار داشت: اما با برداشت غلطي كه از سوي شهرداري صورت گرفت و به گمان آنها تصويب و در نظر گرفتن اعتبار قطعيت اجراي طرح را به دنبال دارد، درصدد اجراي آن از اول مهر ماه بودند كه با مخالفت شورا مواجه شد.
رئيس شوراي اسلامي شهر تبريز در پاسخ به اين سئوال كه پيش‌بيني شورا براي اجراي طرح ترافيك چه زماني است، افزود: زمان قطعي براي انجام طرح نمي‌توان اعلام كرد و اگر ساز و كار لازم كه مدنظر شوراست فراهم شود احتمال دارد تا پايان سال اجرايي شود.
دبيري در ادامه بحث احداث پاركينگ به عنوان الزامات اجراي طرح ترافيك را نكته غيرضروري دانست و افزود: برخي احداث پاركينيگ را مطرح مي‌كنند كه بايد گفت قرار است در اجراي طرح ترافيك مردم تشويق به استفاده از وسائل نقليه عمومي شوند نه اينكه براي بيرون آوردن ماشين براي آنها مقدمات فراهم شود.
وي در پاسخ به اين سئوال خبرنگار فارس كه از مغايرت تصميمات شورا و فعاليت‌هاي شهرداري تبريز پرسيد، گفت: برداشت‌هاي غلط شهرداري مشكلاتي را فراهم مي‌كند كه برداشت مغايرت در تصميمات و اجرايات را پيش مي‌آورد.
دبيري در ادامه در پاسخ به وجود نابساماني‌ها در بحث اتوبوس‌هاي تندروي تبريز به ويژه همزمان با گشايش مدارس و دانشگاه‌ها اظهار داشت: از مدت‌ها قبل از مسئولان امر خواستار ارائه برنامه‌ريزي مناسب در اين باره شديم كه تا امروز خبري از نحوه برنامه‌ريزي و ارائه آن به شورا نشده است.
دبيري در پاسخ به اين سئوال خبرنگار فارس كه رئيس شركت واحد اتوبوسراني تبريز هيچ‌گاه پاسخگوي عملكرد دستگاه مربوطه نشده و بالاخره مشكل خدمات اتوبوسراني كي حل مي‌شود، گفت: بحث اين نابساماني‌ها در دستور كار جلسات شورا قرار خواهد گرفت تا عدم برنامه‌ريزي مناسب در بحث اتوبوس‌ها تندرو حل و فصل شود.
گزارش فارس حاكي است، شهردار تبريز هفته گذشته از آغاز مراحل اجراي رسمي طرح ترافيك در محدوده مركزي تبريز از ابتداي مهرماه جاري خبر داد.
عليرضا نوين اجراي اين طرح را در راستاي مديريت و كنترل هدفمند ترافيك هسته مركزي شهر، كاهش بار ترافيكي و نيز تسهيل عبور و مرور وسائط نقليه در محدوده مصوب طرح اعلام و خاطرنشان كرد: بر اساس اين طرح كه پيش از اين به تصويب شوراي عالي ترافيك استان و كشور نيز رسيده، به جز وسائط نقليه عمومي شامل اتوبوس، تاكسي و ميني‌بوس، هيچ خودروي شخصي اجازه ورود به محدوده طرح را ندارند.
شهردار تبريز در بخش ديگري از سخنان خود با اعلام اين كه طرح ترافيك هسته مركزي شهر با همكاري معاونت حمل و نقل و تراقيك شهرداري، راهنمايي و رانندگي، فرمانداري، استانداري و ديگر دستگاه‌هاي اجرايي دخيل به مرحله اجرا در مي‌آيد، افزود: اجراي موفق و بدون مشكل اين طرح نيازمند همكاري و مشاركت عموم شهروندان به ويژه رانندگان خودروهاي شخصي است.
وي در ادامه با اشاره به حريم و محدوده اجراي طرح ترافيك هسته مركزي شهر اظهار داشت: طرح ترافيك محدوده مركزي شهر تبريز در رينگ چهار راه شريعتي تا ميدان شهرداري، خيابان امام از ابتداي خيابان خاقاني تا ميدان دانشسرا، خيابان شريعتي جنوبي تا چهارراه 17 شهريور، 17 شهريور تا چهارراه باغشمال و ارتش جنوبي، ابتداي خيابان شهيد مطهري (راسته كوچه) از سمت چايكنار تا پل قاري و تقاطع خيابان‌هاي فلسطين و جمهوري اسلامي به مرحله اجرا در مي‌آيد و در اين محدوده تنها خودروهاي حمل و نقل عمومي و درون شهري اجازه تردد دارند.
شهردار تبريز با اشاره به مشكلات احتمالي مربوط به تردد خودروهاي شهروندان ساكن در اين محدوده گفت: براي شهروندان تبريزي كه منزل مسكوني و محل سكونت آنان در محدوده و حريم اجراي طرح ترافيك هسته مركزي قرار دارد نيز پس از اعلام و فراخوان قبلي و نيز جمع‌آوري و اخذ اطلاعات خودروي آنان، اعم از شماره پلاك و مشخصات خودرو، كارت ويژه تردد صادر مي‌شود تا اين دسته از شهروندان عزيز دچار مشكل از بابت تردد مواجه نشوند.
در اين راستا شهرداري تبريز از چند روز گذشته بنرهاي طرح ترافيكي تبريز را در ميادين اصلي شهر نصب كرده است.


نوشته شده در   پنجشنبه 1 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode