ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 31 شهريور 1389     |     کد : 9655

کوچکترين فيلم انيميشن جهان و بازيگر 8 ميليمتري!

گروه توليد کننده انيميشن "والاس و گروميت" با استفاده از يک دستگاه تلفن هوشمند نوکيا N8 و يک لنز-ميکروسکوپ توانستند کوچکترين فيلم انيميشن جهان را با نام "ماجراهاي دات" با تکنيک استاپ-موشن بسازند...

 گروه توليد کننده انيميشن "والاس و گروميت" با استفاده از يک دستگاه تلفن هوشمند نوکيا N8 و يک لنز-ميکروسکوپ توانستند کوچکترين فيلم انيميشن جهان را با نام "ماجراهاي دات" با تکنيک استاپ-موشن بسازند.
به گزارش خبرگزاري مهر، در اين فيلم، "دات" شخصيت 8.8 ميليمتري داستان از ميان سطحي ناهموار که در واقع يک سکه انگليسي است عبور کرده و بر پشت يک زنبور عسل سوار شده و از مهلکه جان سالم به در مي برد.
انيماتورهاي استوديوي "آردمن" در انگلستان با استفاده از يک چاپگر سه بعدي در حدود 50 شکل مختلف از دات را به وجود آورده اند زيرا اين شخصيت به اندازه اي کوچک است که امکان تغيير دادن حالت نمونه يا عروسک اصلي به صورت دستي وجود ندارد.
به دليل کوچک بودن بيش از اندازه امکان تشخيص بخشهاي مختلف بدن "دات" از يکديگر نيز وجود نداشت و از اين رو هر يک از اين 50 حالت در زير ميکروسکوپ توسط هنرمندان رنگ پرداز، رنگ آميزي شده اند.
کارگردانان اين فيلم متحرک با استفاده از يک "سل اسکوپ" و دوربين 12 مگاپيکسلي گوشي هوشمند N8 نوکيا توانستند از "دات" و داستان تلاشهايش در جهاني ميکروسکوپي تصويربرداري کنند.
به گفته "اد پترسون" و "ويل استد" دو کارگردان اين فيلم انيميشن، شرکت نوکيا به منظور نمايش دادن توانايي هاي سل اسکوپ در بهبود دادن پزشکي و درمان در کشورهاي در حال توسعه از آنها درخواست ساختن اين فيلم انيميشن را کرده است.
بر اساس گزارش پاپ ساينس، سل اسکوپ ابداع "دانيل فلچر" دانشمند دانشگاه برکلي است و از ترکيب ميکروسکوپي با بزرگنمايي 50 برابر و دوربين تلفن همراه به وجود آمده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 31 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode