ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 31 شهريور 1389     |     کد : 9647

ماجراي جالب جابز و دانشجو

بسياري از خبرنگاران تجربه تماس برقرار کردن با شرکت اپل براي کسب اطلاعات درباره يک خبر و دريافت نکردن هيچ پاسخ و کمکي را دارند...

 بسياري از خبرنگاران تجربه تماس برقرار کردن با شرکت اپل براي کسب اطلاعات درباره يک خبر و دريافت نکردن هيچ پاسخ و کمکي را دارند. آخرين ايميل و پاسخي که ميان يک کاربر ناراضي و مديرعامل جنجالي شرکت اپل استيو جابز رد و بدل شده بود را به ياد داريد!
به گزارش خبرگزاري مهر، اکنون نوبت به يکي از دانشجويان رشته خبرنگاري دانشگاه لانگ آيلند رسيده که به نوعي جالب توجه چنين تجربه اي را کسب کرده است. يکي از استادان "چلسي ايزاک" از وي خواسته بود مقاله اي درباره پياده سازي و اجراي برنامه اي ويژه آي-پد در دانشگاه آماده کند.
از اين رو اين دانشجو نيز براي دريافت اطلاعات کافي با دفتر ارتباطات رسانه اي اپل تماس برقرار کرد و هيچ پاسخي دريافت نکرد. وي نه براي يک بار بلکه 6 بار تلاش کرد با اين دفتر تماس برقرار کند اما هيچ پاسخي به تلاشهاي وي داده نشد. در نهايت زماني که ضرب الاجل تحويل مقاله اش نزديک شد او تصميم گرفت به آدرس ايميلي که ظاهرا به استيو جابز تعلق دارد ايميل بزند تا شايد او پاسخي براي سئوالهايش داشته باشد.
از اين رو وي به آدرس ايميلي که ظاهرا به جابز تعلق دارد نامه اي محترمانه نوشت:

"آقاي جابز عزيز؛
به عنوان يک دانشجو اعتراف مي کنم اپل با من به خوبي رفتار کرده است. آي-پادي که دارم در اصل مسيري است که بر روي آن روزهاي زندگي ام را سپري مي کنم و نرم افزار Cut Pro شما نيز باعث شد پروژه ويرايش ويديويي ام را با نمره خوبي ارائه کنم. به واسطه تجربيات خوبي که از محصولات شرکت شما دارم به هيچ وجه انتظار نداشتم بخش رسانه اي اين شرکت را نسبت به پاسخ به سئوالهايي که براي کسب امتياز کافي در يکي از دروس روزنامه نگاريم بسيار حياتي به شمار مي رود تا اين حد بي توجه ببينم."
وي سپس با توضيح موضوع سئوالاتي که درباره آي-پد بارها به صورت خلاصه اما کامل براي دفتر رسانه اي اين شرکت مطرح کرده اما پاسخي براي آنها دريافت نکرده و بيان اينکه حداکثر تا فردا فرصت جمع آوري اين اطلاعات را دارد، از جابز پرسيده است که چرا دفتر رسانه اي شرکتي که به واسطه ارتقاء کيفيت و شيوه هاي تحقيقات دانشگاهي و ايجاد ارتباطات موثرتر ميان انجمنهاي دانشجويي در بهبود محيطهاي آکادميک بسيار موثر بوده است بايد نسبت به سئوالاتي که درباره يکي از محصولات اين شرکت از سوي دانشجويي که در تلاش است نمره خوبي در دانشگاه به دست بياورد تا اين اندازه بي تفاوت باشد؟
وي در ادامه گفته است به دليل تکراري بودن بهانه مشهور پاسخگو نبودن يک شرکت در برابر سئوالات دانشجويان امکان از دست دادن نمره مورد نياز براي قبولي در واحد درسي اش وجود دارد.
"متاسفانه در جهان حرفه اي براي يک خبرنگار، نيافتن پاسخ مورد نظر در زمان تعيين شده نه تنها مي تواند به قيمت از دست دادن امتياز بلکه مي تواند به بهاي شغلش تمام شود. از توجه و زماني که صرف کرديد سپاسگزارم"
و اما در ادامه ايزاک براي ايميل طولاني، 6 پاراگرافي و پر از جزئيات خود پاسخي جالب توجه از سوي جابز دريافت کرد:
"کمک به شما براي کسب نمره کلاسي خوب از اهداف شرکت ما نيست. متاسفم".
اما داستان اينجا پايان پيدا نمي کند. اين دانشجو دوباره به ايميل دريافتي اش پاسخ داد:
"از اينکه پاسخ داديد ممنونم. من هرگز نگفتم هدف شما بايد کمک کردن به من باشد تا نمره خوبي بگيرم، من تنها مودبانه سئوال کردم چرا تيم روابط عمومي و رسانه اي شما پاسخي به ايميلهاي من نمي دهند که اين بي توجهي آنها مي تواند منجر به از بين رفتن شانس کسب نمره خوب براي من شود. اما از من گذشته جايگاه ادب و نزاکت عمومي کجاست؟ کلا اگر شما نامه اي از سوي يکي از کاربرها يا مشتري هاي خود دريافت کنيد نبايد پاسخي به آن بدهيد؟ اين چيزي است که هميشه به آن فکر مي کنم. البته به گمانم اين هم در ميان اهداف شما جايي نداشته باشد. بله، شما رويکردي واقعا خلاقانه داريد."

و جابز باز هم پاسخ مي دهد:
"نه! ما در حدود 300 ميليون کاربر داريم و نمي توانيم به درخواست تمامي آنها پاسخ دهيم مگر اينکه دچار مشکلي ويژه شده باشند. متاسفم."
و دانشجوي خبرنگاري دوباره و با سماجت بيشتر پاسخ جابز را اينگونه داد:
"شما قطعا درست مي گوييد و من هم از ملاکها و شرايط کافي براي اينکه يکي از کاربران شما به حساب آمده و لياقت دريافت پاسخ را داشته باشم، برخوردارم چون:
1- من هم يکي از آن 300 ميليون کاربر هستم.
2- من هم يک مشکل دارم: به پاسخهايي نياز دارم که فقط روابط عمومي و دفتر ارتباطات رسانه اي اپل قادر به پاسخ دادن به آنها است.
حالا آنها مي توانند در حق من لطف کرده و به سئوالهايم پاسخ دهند؟ لحن مودبانه و دوستانه من در تمامي 5 تا 10 ايميلي که برايشان فرستاده ام رعايت شده است. خواهش مي کنم! وقت من رو به پايان است! از کمک شما قدرداني مي کنم."
در نهايت پس از مدتي طولاني و کمي اميدوار کننده که ايزاک را به اين فکر انداخت که شايد در نهايت کارمندان دفتر ارتباطات رسانه اي اپل سئوالهاي او را ديده و مشغول پاسخ دادن به آنها هستند، ايميلي را با اين محتوي از سوي آدرس ايميل موسوم به استيو جابز دريافت کرد:

"لطفا دست از سر ما برداريد"!
با توجه به سوابقي که خبرنگاران مختلف در برقراري ارتباط با شرکت اپل کسب کرده اند و اطمينان از اينکه ايميلها از داخل شرکت اپل فرستاده شده اند، درباره شخص پاسخ دهنده به ايميلهاي ايزاک سه نظريه وجود دارد:
1- ايميل توسط شخص استيو جابز پاسخ داده شده است که قابل قبول ترين احتمال است.
2- ايميل توسط فردي که مسئول پاسخ دادن به ايميلهاي استيو جابز است فرستاده شده که در اين صورت وي در حال تخريب وجهه اپل است.
3- اينکه ايميلها توسط شخصي از داخل شرکت پاسخ داده شده که از مسئول پاسخ گويي به تمامي ايميلها است اما به هيچ وجه از پس اين کار بر نمي آيد.
بر اساس گزارش گاردين، هر کدام از اين احتمالات هم که درست باشند، اپل بايد هرچه سريعتر مانع از فعاليت اين فرد و پاسخ دادن وي به سئوالات کاربران اپل شود زيرا اين پاسخها به هيچ وجه مناسب نيستند. در عين حال شايد اين رويداد روابط عمومي اپل به فکر استخدام افراد بيشتري بياندازد تا سريعتر از وقوع چنين رويدادهايي جلوگيري کند.


نوشته شده در   چهارشنبه 31 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode