ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 30 شهريور 1389     |     کد : 9620

آندرويد گسترش مي‌يابد.

نرم‌افزار آندرويد گوگل تا چند وقت ديگر تبديل به بزرگترين سيستم‌عامل تلفن‌هاي همراه خواهد شد و احتمالا از رقيباني چون مايكروسافت، Research In Motion‌ و اپل جلو خواهد زد.

نرم‌افزار آندرويد گوگل تا چند وقت ديگر تبديل به بزرگترين سيستم‌عامل تلفن‌هاي همراه خواهد شد و احتمالا از رقيباني چون مايكروسافت، Research In Motion‌ و اپل جلو خواهد زد.بر اساس گزارشي كه گارتنر پيش‌تر منتشر كرده بود، آندرويد تا سال 2014 نزديك به 30 درصد از سهم بازار را از آن خود مي‌كرد و كاملا مي‌توانست با سيستم‌عامل سيمبيان نوكيا رقابت كند كه سال‌ها در صدر محبوب‌ترين سيستم‌هاي‌عامل قرار گرفته است.بر پايه همين گزارش، سيمبيان نيز تا سال 2014 حدود 2/30 درصد از سهم را در اختيار خواهد داشت كه در مقايسه با آندرويد كه 6/29 درصد است،‌ فاصله بسيار اندكي است.
گارتنر اعلام كرد كه انتظار مي‌رود دستگاه‌هاي ارزان‌تر آندرويدي از نيمه دوم سال 2010 به‌ بازار عرضه شوند و رشد آندرويد را تضمين كنند.
با توجه به رشد روزافزون استفاده مردم از گوشي‌هاي موبايل براي دسترسي به‌ اينترنت، گوش‌دادن به موسيقي ديجيتال و بازي‌هاي كامپيوتري، بازار نرم‌افزارهاي موبايل براي شركت‌هاي فناوري به ميدان نبرد تبديل شده است.

اپل اين بازار را با گوشي آيفون در سال 2007 راه‌اندازي كرد، گوگل نيز رفتن به سمت موبايل را يكي از كليدي‌ترين فعاليت‌هاي خود مي‌داند و در نظر دارد سيستم تبليغات خود را كه در حال حاضر 24ميليارد دلار مي‌ارزد به گوشي‌هاي همراه نيز منتقل كند.

نرم‌افزارهاي آندرويد نيز كه براي توليدكنندگان رايگان است رشد بسيار خوبي در طول دو سال گذشته داشتند. بيش از 200هزار دستگاه آندرويدي توليد شده است و شركت‌هايي چون موتورولا، اچ‌تي‌سي و سامسونگ بيشتر از همه اين سيستم‌عامل را در اختيار گرفته‌اند.

بر اساس گزارشي كه ماه گذشته موسسه NPD منتشر كرد، آندرويد در فصل دوم سال 2010، به ‌نخستين سيستم‌عامل آمريكا بدل شده است.

سيستم‌عامل سيمبيان نوكيا در حال حاضر سيستم‌عامل شماره يك جهان است و اين به ‌دليل توزيع گسترده تلفن‌هاي همراه نوكيا است. اما نوكيا هنوز در تلاش است تا گوشي تلفن همراهي توليد كند كه بتواند با دستگاه‌هاي آيفون يا دستگاه‌هاي مبتني بر آندرويد رقابت كند.

گارتنر همچنين اعلام كرد سيستم‌عاملiOS كه تنها در گوشي‌هاي اپل وجود دارد حدودا 3درصد به سهم بازار خود اضافه كرده است و انتظار مي‌رود تا سال2011 سهم جهاني حدود 17درصد داشته باشد ولي تا سال 2014 با 3 درصد كاهش به 14 درصد مي‌رسد.

بلك‌بري نيز از 9/19درصد سهم بازار در سال2009 به 7/11 درصد در سال 2014 خواهد رسيد و سيستم‌عامل ويندوز فون مايكروسافت نيز از 7/8درصد در سال 2009 به 9/3درصد مي‌رسد.


نوشته شده در   سه شنبه 30 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode