ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 22 آبان 1394     |     کد : 96138

تربیت شخصیت هایی مانند علامه طباطبایی افتخاری برای آذربایجان است

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: تربیت شخصیت های بزرگی مانند علامه طباطبایی برای جامعه ایران و دین اسلام، افتخاری برای آذربایجان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: تربیت شخصیت های بزرگی مانند علامه طباطبایی برای جامعه ایران و دین اسلام، افتخاری برای آذربایجان است.

آیت الله محمدتقی پورمحمدی، در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به 24 آبان سالروز شهادت علامه آیت الله سیدمحد حسین طباطبایی افزود: این شخصیت از مفاخر جهان اسلام و اسلام شناسی خاص در عرصه معرفی این دین الهی به دنیا بود.

وی اظهار کرد: آیت الله طباطبایی، شاگردان بزرگی مانند شهیدان آیت الله بهشتی، مطهری و مفتخ را با علم و آگاهی خود تربیت و تقدیم اسلام و انقلاب کرد که اکنون در سایه این آموزه ها، رشد و گسترش آرمان های انقلاب اسلامی سریع تر انجام می شود.
امام جمعه مراغه یادآور شد: خطه آذربایجان به جز ایشان، بزرگان و شخصیت های زیادی تربیت کرده که آنان افتخاری برای این دیار هستند.
آیت الله پورمحمدی، با محکوم کردن اهانت به آذری زبان ها در برنامه فیتیله، ادامه داد: این حرکت موجب رنجش مردم آذری شد و اعتراض مسالمت آمیز مردم بر محکومیت این اهانت نیز اقدامی سنجیده بود ولی برخی از معاندان نظام به بهانه این مساله به دنبال خدشه دار کردن سابقه تاریخی این خطه بودند که هویت ایران ستیزی آنان در اهانت به امام حسین (ع) توسط برخی شبکه ها به مردم مشخص شد.
وی گفت: مردم آذربایجان بر این باور هستند که در مرحله اول مسلمان، در مرحله دوم ایرانی و در مرحله سوم آذری زبان بوده و بر ویژگی های خود همیشه افتخار کرده و پشتیبانی خود از اسلام و انقلاب را در عرصه های مختلف نشان داده اند.
خطیب جمعه مراغه خاطرنشان کرد: مردم این خطه نشان دادند که با اعتراض های مسالمت آمیز خود، فرصت تفرقه را به هیچ کس نمی دهند.
آیت الله پورمحمدی، اظهار داشت: هر آذربایجانی این را می داند که با ذکر اشهدان لااله الا الله در برابر دسیسه های اجنبی ها استوار ایستاده تا بتواند شعار 'چو ایران نباشد تن من مباد' را با روحیه آذری خود حفظ کند.
وی یادآوری کرد: مسئولان سیاسی و امنیتی، رسانه های جمعی و رسانه ملی نیز باید تمام تلاش خود را در راستای افزایش عزت و احترام قومیت های ایران انجام دهند تا شاهد تکرار چنین کارهایی نباشیم.
آیت الله پورمحمدی، با اشاره به موفقیت های ارتش سوریه و عراق در برابر گروه تکفیری داعش گفت: این موفقیت ها زمینه سازی کاهش و ریشه کن کردن شیطنت استکبار و صهیونیسم در منطقه است.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.


نوشته شده در   جمعه 22 آبان 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode