ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 20 آبان 1394     |     کد : 96045

۴ توصیه مقام معظم رهبری به دولت جهت اجرای اقتصاد مقاومتی

مقام معظم رهبری به منظور اجرای موفق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ۴ توصیه به دولت ابلاغ کردند.

همشهری آنلاین:مقام معظم رهبری به منظور اجرای موفق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ۴ توصیه به دولت ابلاغ کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت، اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس‌جمهوري سه‌شنبه (19 آبان) در جلسه ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي از توصيه‌ها و رهنمو‌د‌هاي مقام معظم رهبري در قالب نامه‌اي كه از سوي دفتر ايشان ارسال شده است خبر داد.

رهنمودها و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص چگونگی اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که طی نامه‌ای توسط دفتر معظم له به عنوان دکتر جهانگیری ارسال شده به شرح زیر است:

" 1- رویکردهای اقتصاد مقاومتی (عدالت بنیانی، مردمی بودن، دانش بنیانی، درونزایی و برونگرایی) در همه برنامه‌ها( از جمله برنامه ششم توسعه و بودجه سنواتی) و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی حاکم گردیده و اجرای اقتصاد مقاومتی تنها منوط به این برنامه‌ها نگردد. باید اطمینان حاصل شود که کلیه اقدامات دستگاه‌ها منطبق با این سیاست‌ها است.

2- برنامه اقتصاد مقاومتی نباید برنامه‌ای مجزا از برنامه ششم توسعه باشد. برنامه اقتصاد مقاومتی باید در قالب برنامه ششم توسعه تدوین و پیگیری گردد. در ابلاغیه سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه بر این موضوع تاکید شده است.

3- تعیین نقش دستگاه‌های اجرایی و مناطق جغرافیایی، زمان بندی اجرایی پروژه‌ها و اهداف کوتاه مدت (تاپایان دولت یازدهم)، میان مدت (پایان برنامه ششم) و بلند مدت (انتهای چشم انداز بیست ساله) صورت پذیرفته و کلیه دستگاه‌های اجرایی نسبت به آن پاسخگو شوند.

4- به حرکت درآوردن و تعیین نقش آحاد جامعه جهت مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و توانمند سازی آنها و بکارگیری کلیه ظرفیت‌های کشور به ویژه جوانان مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌ها تنها ناظر بر بخش‌های دولتی نباشد."

پیش از این معاون اول رئیس جمهور در تاریخ 4/8/94 طی نامه‌ای برنامه‌های ملی یازده‌گانه دولت برای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که شامل برنامه ملی ارتقاء بهره وری، برنامه ملی پیشبرد برون گرایی اقتصاد، برنامه ملی توسعه عدالت و رفاه اجتماعی، برنامه ملی برقراری انضباط مالی در بخش عمومی و قطع وابستگی بودجه به نفت، برنامه ملی شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد، برنامه ملی ارتقای توان تولید ملی، برنامه ملی توسعه ی اقتصاد دانش بنیان، برنامه ملی گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی، برنامه ملی توسعه ظرفیت تولید نفت و گاز و تکمیل زنجیره پایین دستی و توسعه بازار، برنامه ملی هدفمندی یارانه‌ها و برنامه ملی مردمی کردن اقتصاد می‌شود را برای اخذ دیدگاه‌ها و رهنمودهای معظم له ارسال کرده بود.

در بخشی از نامه دکتر جهانگیری به عنوان رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده است: با عنایت به تاکیدات حضرتعالی و پیگیری مستمر همه ارکان نظام و امیدی که ملت ایران برای نجات بخشی اقتصاد ایران از بستر اقتصاد مقاومتی دارند و با عنایت به اینکه دولت مصمم است تا از این سیاست‌ها به طور کامل بعنوان نقشه راه برنامه‌های توسعه خصوصاً برنامه ششم توسعه کشور نیز استفاده نماید، بی‌شک فرمایشات و رهنمودهای حکیمانه حضرت عالی می‌تواند دولت را در پیاده سازی هرچه بهتر اقتصاد مقاومتی در کشور کمک و موجبات ثبات قدم آنها را در این مسیر فراهم آورد.


نوشته شده در   چهارشنبه 20 آبان 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode