ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 13 آبان 1394     |     کد : 95770

غفلت از دشمن اصلي و پرداختن به منازعات دروني خطايي بزرگ است

رهبر معظم انقلاب در ديدار پرشور هزاران نفر از دانشجويان و دانش‌آموزان:

رهبر معظم انقلاب در ديدار پرشور هزاران نفر از دانشجويان و دانش‌آموزان:
غفلت از دشمن اصلي و پرداختن به منازعات دروني خطايي بزرگ است


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌صبح ديروز درديدارپرشورهزاران نفرازدانشجويان و دانش آموزان، مبارزه ملت ايران با استکبار را مبارزه اي «منطقي، خردمندانه و متکي بر تجربيات تاريخي» خواندند و با استناد به مشکلات و ضرباتي که به علت اعتماد به آمريکا و ساده‌انديشي برخي سياسيون، در تاريخ معاصرِکشوربه وجود آمد افزودند: آمريکا، همان آمريکاي قديم است اما عده‌اي مغرض و يا ساده لوح تلاش مي‌کنند اين دشمن توطئه گر را در افکارعمومي‌ملت به فراموشي و غفلت بسپارند تا آمريکا در فرصتي مناسب خنجر را از پشت فرو کند.

رهبر انقلاب در اين ديدارکه درآستانه 13 آبان، روز ملي مبارزه با استکبار جهاني انجام شد، مقطع کنوني را دوره تثبيت عزت ملت و ترسيم نقشه پيشرفت ايرانيان دانستند و هوشياري، آگاهي و بصيرت عمومي‌به ويژه جوانان را در اين مقطع، بسيار مهم خواندند.

ايشان افزودند: نکته اساسي در فهم و تحليل اوضاع کنوني و ترسيم حرکت آينده کشور، درک اين واقعيت است که مبارزه جمهوري اسلامي‌و مردم ايران با استکبار برخلاف حرف‌هاي برخي‌ها، حرکتي غيرمنطقي و احساساتي نيست بلکه مقابله‌اي برخاسته ازعقل و تجربه و برخوردار از پشتوانه علمي‌است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به اين که توجه به تجربه‌هاي درس آموز ملت‌ها، مانع از خطاي ديد و اشتباه محاسباتي مي‌شود خاطرنشان کردند: حتي اگر آيات صريح قرآن مجيد درباره ايستادگي و مبارزه با ظلم و استکبار را کنار بگذاريم، حادثه بزرگ کودتاي 28 مرداد 1332، نشان مي‌دهد با آمريکا چگونه بايد برخورد کرد.

رهبرانقلاب در تبيين حوادث مقطع مهم ملي شدن صنعت نفت، اعتماد و اميد به آمريکا را اشتباه تاريخي دکتر مصدق (نخست وزيرآن مقطع) خواندند وافزودند:مصدق براي مقابله باانگليس به آمريکاتکيه کرد و همين خوش بيني و ساده انديشي و غفلت، زمينه ساز موفقيت کودتايي آمريکايي شد، کودتايي که همه زحمات ملت را در ملي کردن نفت به هدر داد، رژيم مستبد و وابسته پهلوي را احيا کرد و ايران عزيز را 25 سال در معرض شديدترين صدمات ملي و ضربات سياسي، اقتصادي و فرهنگي قرار داد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به نفوذ عميق و گسترده آمريکايي‌ها پس از کودتاي 28 مرداد 32 افزودند: درمقابل اين‌گونه سختي‌ها، ملت‌هايي که رهبران شايسته ندارند، منفعل و تسليم مي‌شوند، اما ملت ايران با بهره‌مندي از موهبت الهي رهبري امام خميني، به تدريج آگاه و آگاهتر شد و با نهضت اسلامي، حکومت وابسته پهلوي و حامي‌اصلي او يعني آمريکا را هدف گرفت.

رهبرانقلاب با استناد به سخنان امام خميني(ره) در سال 42 درباره نفرت عميق ملت از رئيس جمهوري آمريکا افزودند: آن رهبر مقتدر و مصمم که به وعده‌هاي الهي، ايماني عميق داشت ،از همان ابتداي شکل‌گيري نهضت براي مردم تبيين کرد که هرچه شرارت و توطئه است ،زير سرآمريکاست.

ايشان دشمني آمريکا با انقلاب اسلامي‌را از همان ماه‌هاي اول پيروزي انقلاب يادآور شدند و افزودند: پس از انقلاب، آمريکايي‌ها تا مدت‌ها در تهران سفارت و با دولت ايران ارتباط داشتند اما حتي يک روز، از توطئه خودداري نکردند و اين تجربه تاريخي، بايد به برخي بفهماند که رابطه و دوستي موجب پايان خصومت‌ها و توطئه‌هاي آمريکا نمي‌شود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تسخير سفارت آمريکا به دست جمعي از دانشجويان را عکس‌العملي در مقابل ادامه توطئه‌هاي واشنگتن و پناه دادن آمريکايي‌ها به دشمن قطعي ملت يعني محمدرضا پهلوي برشمردند و افزودند: اسنادي که از سفارت آمريکا به دست آمد نشان داد اين سفارت، حقيقتاً لانه جاسوسي و مرکز توطئه‌هاي مستمر برضد «ملت ايران و انقلاب نوپاي اسلامي» بوده است.

ايشان، تأمل در اسناد لانه جاسوسي را ضروري، مهم و درس آموز خواندند و خاطرنشان کردند: اين اسناد به صراحت نشان مي‌دهد آمريکايي‌ها در دوران شکل‌گيري نهضت، در مقابله رژيم ننگين پادشاهي با مردم و همچنين پس از انقلاب، پيوسته براي ضربه زدن به ملت ايران در تلاش بوده اند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با استناد به خاطرات‌هايزر، ژنرال آمريکايي که در زمستان 57 براي نجات رژيم ستمشاهي به ايران آمده بود ،خاطرنشان کردند: اين خاطرات، به خوبي نشان مي‌دهد آمريکا عملاً ژنرال‌هاي پهلوي را براي کشتار مردم ايران، تشويق و هدايت مي‌کرده است.

رهبرانقلاب کمک به حرکت‌هاي تجزيه طلبانه و ضد انقلابي، کودتاي موسوم به نوژه، تشويق صدام به حمله به ايران و کمک‌هاي روزافزون به ديکتاتور منفور بغداد در طول هشت سال جنگ تحميلي را ديگر حلقه‌هاي زنجير توطئه‌هاي آمريکا برشمردند.

ايشان تأکيد کردند: آمريکايي‌ها با بدفهمي‌و ناتواني از تحليل واقعيات ايران، در تمامي‌37 سال اخير سعي در براندازي اساسي انقلاب داشته‌اند اما به فضل الهي شکست خورده‌اند و از اين پس نيز ناکام خواهند ماند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، هدف از بازخواني زنجيره توطئه‌هاي شيطان بزرگ را شناخت دقيق‌تر آمريکا خواندند وافزودند: درسال‌هاي اخير، کساني مغرضانه و با خط دهي آمريکا و يا ساده لوحانه تلاش کرده اند با چشم پوشي بر تجربيات مکرر ملت، چهره‌اي بزک کرده از آمريکا ترسيم و اين‌گونه وانمود کنند که اگر آمريکايي‌ها، روزي دشمن ايران بوده اند، امروز دست از آن توطئه‌ها کشيده اند.

ايشان افزودند: هدف ازاين تلاش‌ها، اين است که چهره واقعي دشمن از ذهن‌ها پنهان شود تا آمريکايي‌ها در نهان، به دشمني خود ادامه دهند و در فرصت مناسب خنجر را از پشت فرو کنند.

رهبرانقلاب تأکيد کردند: واقعيت اين است که اهداف آمريکا درقبال جمهوري اسلامي‌ايران، هيچ تغييري نکرده و آن‌ها اگر بتوانند جمهوري اسلامي‌را نابود کنند ،لحظه اي درنگ و تأمل نخواهند کرد، اما نمي‌توانند و به ياري حق، در سايه همت جوانان، گسترش و تعميق بصيرت ملت و پيشرفت ايران، درآينده هم، درتحقق اين هدف ناکام مي‌مانند.

ايشان با اشاره به برخي نرمش‌هاي ظاهري مسئولان آمريکا در مذاکرات افزودند: باطن رفتارآمريکا، پيگيري همان اهداف خصمانه گذشته است و ملت، اين واقعيت را فراموش نمي‌کند.

رهبرانقلاب در همين زمينه افزودند: يکي از مسئولان آمريکايي در مذاکرات از تنفرازجنگ گفته و حتي گريه کرده است. عده اي ساده لوح ممکن است اين قضيه را باور کنند، اما حمايت بي دريغ و کمک‌هاي بي‌وقفه آمريکا به رژيم جنايتکار، قصاب و آدمکش صهيونيستي و حمايت آن‌ها از جناياتي که در حق مردم يمن مي‌شود، ماهيت واقعي آن ادعا و آن گريه را برملا مي‌کند.

رهبرانقلاب اسلامي‌با اشاره به روابط عادي ايران با کشورهاي مختلف جهان حتي با دولت‌هايي که دلشان با ملت صاف نيست افزودند: مردم ايران با وجود اين رويه، به آمريکا که ازهربهانه براي ضربه زدن به ملت و نابودي جمهوري اسلامي‌استفاده مي‌کند، به چشم دوست نمي‌نگرند و دست دوستي به طرف او دراز نمي‌کنند،چرا که «شرع، عقل،وجدان و انسانيت»، اين حق رابه ملت نمي‌دهد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به استمرار فعاليت همه‌جانبه دولت آمريکا برضد جمهوري اسلامي‌خاطرنشان کردند: آن‌ها به تدريج فهميده اند که علت ايستادگي ملت، باورها و اعتقادات ديني است به همين علت، امروز با ابزارهاي جديد، اين اعتقادات و ارزش‌هارا آماج حمله قرار داده اند اما دانش آموزان، دانشجويان و همه جوانان ما، اين حيله را بي اثر خواهند کرد.

ايشان افزودند: دشمن تلاش فراوان مي‌کنددانشگاه‌ها را مانند دوران ننگين رژيم پادشاهي به پلي به سمت غرب تبديل کند، اما با هوشياري جوانان عزيز ما، دانشگاه‌ها به نردباني به سمت آرمان‌هاي بلندمدت تبديل شده اند و جوانان ما، اين موقعيت تأثيرگذاررا حفظ مي‌کنند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، پيشرفت و قدرت ملت ايران را علت روي آوردن دشمنان به مذاکرات هسته اي دانستند و افزودند: آن‌ها در همين مذاکرات نيز تدابير خصمانه‌اي به کار بردندتا شايد حرکت ملت را از کار بيندازند.

رهبرانقلاب، تکيه بر شناخت دشمني عميق آمريکا با ملت ايران را به معناي چشم پوشي بر ضعف‌هاي دروني ندانستند و افزودند: در سياستگذاري، اجرا، تلاش و تحرک،اولويت بندي مسائل و زمينه‌هاي ديگر، ضعف‌هايي داريم که دشمن در موارد بسياري ازآن‌ها استفاده کرده است.

ايشان غفلت از دشمن اصلي و پرداختن به منازعات دروني را خطايي بزرگ خواندند و افزودند: برخي به بهانه ضعف‌ها و مسائل داخلي، دشمن خارجي را فراموش مي‌کنند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأکيد کردند: نبايددشمن را با کساني که با آن‌ها اختلاف نظر داريم اشتباه بگيريم، دشمن کسي است که با همه توان درصدد ضربه زدن به ملت و روي کارآوردن حکومتي دست‌نشانده، دلباخته و تسليم ومرعوب غرب است واين دشمنِ کينه توز،آگاه و جدي را نبايد در هيچ حالتي فراموش کنيم.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: انتقاد،مايه پيشرفت است و جامعه نيز آزاد و داراي حق انتقاد است اما نبايد اين حرف تاريخي امام را از ياد ببريم که مکرر مي‌فرمود: «هرچه فرياد داريد سرآمريکا بکشيد».

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با توصيه به جوانان براي «جدي گرفتن تحصيل و دانش اندوزي، ترجيح اهداف عمومي‌به خواست‌هاي شخصي و افزايش آگاهي و قدرت تحليل» افزودند: صداي ملت ايران تنها صداي رسايي است که در اوضاع آشفته جهان، برضد ظلم و استثمار و استعمار بلند است و دل‌هاي ملت‌ها و نخبگان را به خود جذب مي‌کند و اين صداي رسا را نبايد از دست بدهيم.

رهبرانقلاب که اين سخنانشان با فريادهاي مرگ بر آمريکاي دانشجويان و دانش آموزان همراه شد افزودند: شعار و فرياد مرگ بر آمريکاي ملت ايران داراي پشتوانه قوي عقلاني و منطقي و برگرفته از قانون اساسي و تفکرات اصولي است که ظلم و ستم را بر نمي‌تابد.

ايشان افزودند: مفهوم اين شعار، مرگ بر سياست‌هاي آمريکا و استکباراست و اين منطق براي هر ملتي تشريح شود آن را مي‌پذيرد.

رهبرانقلاب در پايان سخنانشان تأکيد کردند: ملت ايران مصمم و پراميد راه خود را ادامه مي‌دهد و جوانان امروز با «افزايش ايمان و بصيرت و تکيه بر معيارهاي اصلي» بدون ترديد شاهد دوراني خواهند بود که ملت‌ها از زير سايه غول‌هاي وحشت رها شده‌اند و ايران عزيز و پيشرفته، الهام بخش همه ملت‌ها شده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 13 آبان 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode