ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 12 آبان 1394     |     کد : 95765

حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، در دیدار دانشجویان و دانش‌آموزان: آمریکا، همان آمریکا است

دشمن اصلی را اشتباه نگیرید «مرگ بر آمریکا» یعنی «مرگ بر استکبار» نه مرگ بر ملت آمریکا هرچه شرارت هست زیر سر آمریکاست «شرع، عقل، وجدان و انسانیت» حق دوستی با آمریکا را به ملت ایران نمی‌دهد آمریکائی‌ها به فضل الهی شکست خورده‌اند جوان‌های ما باید بیدار باشند

حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، در دیدار دانشجویان و دانش‌آموزان:
آمریکا، همان آمریکا است
دشمن اصلی را اشتباه نگیرید «مرگ بر آمریکا» یعنی «مرگ بر استکبار» نه مرگ بر ملت آمریکا هرچه شرارت هست زیر سر آمریکاست «شرع، عقل، وجدان و انسانیت» حق دوستی با آمریکا را به ملت ایران نمی‌دهد آمریکائی‌ها به فضل الهی شکست خورده‌اند جوان‌های ما باید بیدار باشند
هزاران نفر از دانشجویان و دانش‌آموزان صبح دیروز (سه شنبه 12 آبان 1394) در آستانه‌ی ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، با امام خامنه‌ای دیدار کردند.
ولی امرمسلمین، در این دیدار بیانات مهمی ایراد کردند و در بخشی از بیانات خود فرمودند: آمریکا، همان آمریکای قدیم است اما عده‌ای مغرض و یا ساده لوح تلاش می‌کنند این دشمن توطئه گر را در افکار عمومی ملت به فراموشی و غفلت بسپارند تا آمریکا در فرصتی مناسب خنجر را از پشت فرو کند.
* در اینجا ابتدا گزیده‌ای از سخنان معظم‌له را و سپس گزارش این سخنرانی را  تقدیمتان  می‌کنیم.
* گزیده بیانات ولی امر
* اشتباه مصدق، اعتماد و امید به آمریکا بود
مبارزه با استکبار یک حرکت معقول، منطقی، خردمندانه، دارای پشتوانه‌ی علمی و متکی به تجربه‌ی ملت ایران است.
اشتباه مصدق پس از ملی‌شدن صنعت نفت، تکیه و اعتماد و امید به آمریکا بود.
آمریکائی‌ها از این خوش‌بینی و ساده‌اندیشی استفاده کردند و کودتا را به راه انداختند.
* جوان‌های ما باید بیدار باشند
یک روزی دانشگاه ما پلی به سمت غرب بود؛ امروز نردبانی برای رسیدن به آرمآن‌های بلند./ عده‌ای میخواهند این نردبان را از بین ببرند و همان پل به سمت غرب را برگردانند. / جوان‌های ما باید بیدار باشند.
* «مرگ بر آمریکا» یعنی «مرگ بر استکبار» نه مرگ بر ملت آمریکا
بدانید شعار «مرگ بر آمریکا»ی ملت ایران دارای پشتوانه قوی و عقلانی است و معلوم است که مراد از این شعار مرگ بر ملت آمریکا نیست.
این شعار یعنی مرگ بر سیاست‌های آمریکا، مرگ بر استکبار؛ این دارای پشتوانه عقلانیست و قانون اساسی و تفکرات عقلانی ما به این ناطق است و این مسئله برای هر ملتی قابل فهم است.
* گریه جلوی دوربین، یک عمل صادقانه تلقی میشود؟
آمریکائی‌ها در مذاکرات به مناسبت اینکه با جنگ مخالفیم، جلوی دوربین اشک هم می‌ریزند/ این همان آدمی است که وقتی صهیونیست‌ها صدها کودک را در غزه قطعه قطعه می‌کنند و امروز هم به شکل دیگری در کرانه باختری حمله می‌کنند، اخم هم نمی‌کند. / آن وقت گریه جلوی دوربین به عنوان یک عمل صادقانه تلقی میشود؟
* دشمن اصلی را اشتباه نگیرید
بعضی به بهانه‌ی مسائل جزئی داخلی، دشمن را فراموش می‌کنند
اینکه امام مکرر فرمودند «هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید» برای همین بود
البته جامعه آزاد است و انتقاد مایه‌ی پیشرفت است اما دشمن اصلی را با دشمن درجه دو و دوستانی که با آن‌ها اختلاف داریم اشتباه نگیرید.
دشمن اصلی کسی است که می‌خواهد دستاورد ملت ایران را از بین ببرد.
* پیشرفت ملت ایران بود که قدرت‌های مدعی را وادار کرد در مقابل ملت ایران بنشینند
جوان‌های ما باید بیدار باشند؛ جمهوری اسلامی به برکت تمسک به اسلام و تکیه‌ی به مردم نه فقط ثبات دارد و ایستادگی کرده که پیشرفت دارد
در همین مذاکرات هسته‌ای این پیشرفت ملت ایران بود که قدرت‌های مدعی را وادار کرد دست در دست هم بدهند و در مقابل ملت ایران بنشینند و آن تدابیر خصمانه را به کار ببرند تا بلکه ملت ایران را از کار بیندازند؛ این قدرت ملت ایران است.
* آمریکائی‌ها در اوج نهضت، درحال توطئه بوده‌اند
جوان‌های عزیز! اسناد درس آموز لانه جاسوسی را بگیرید و بخوانید.
دانشجویانی که آنجا را گرفتند و فهمیدند که لانه جاسوسی است با زحمت زیاد آن را استحصال کردند.
اینها نشان می‌دهد که آمریکائی‌ها در هنگام اوج نهضت و پیروزی انقلاب دائم درحال توطئه علیه جمهوری اسلامی بوده‌اند؛ آمریکا این است.
* کسانی را وادار می‌کنند به بزک کردن چهره آمریکا
یکی از کارهای آمریکائی‌ها در این سال‌های آخر این است که کسانی را وادار کنند به بزک کردن چهره آمریکا، اینکه وانمود کنند که آمریکائی‌ها اگر هم دیروز دشمنی داشتند امروز دیگر دشمنی نمی‌کنند.
هدف این است که چهره دشمن برای ملت ایران پنهان بماند، تا بتوانند خنجر را فرو کنند.
یک عده‌ای مغرضانه و عده‌ای از روی ساده لوحی این کار را می‌کنند.
* گزارش سخنان معظم‌له:
* آمریکا، همان آمریکای قدیم است
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مبارزه ملت ایران با استکبار را مبارزه‌ای «منطقی، خردمندانه و متکی بر تجربیات تاریخی» خواندند و با استناد به مشکلات و ضرباتی که به علت اعتماد به آمریکا و ساده‌اندیشی برخی سیاسیون، در تاریخ معاصرِ کشور بوجود آمده افزودند: آمریکا، همان آمریکای قدیم است اما عده‌ای مغرض و یا ساده لوح تلاش می‌کنند این دشمن توطئه گر را در افکار عمومی ملت به فراموشی و غفلت بسپارند تا آمریکا در فرصتی مناسب خنجر را از پشت فرو کند.
* مقطع کنونی، دوره تثبیت عزت ملت و ترسیم نقشه پیشرفت ایرانیان است
در این دیدار که در آستانه سیزده آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی انجام شد رهبر معظم انقلاب، مقطع کنونی را دوره تثبیت عزت ملت و ترسیم نقشه پیشرفت ایرانیان دانستند و هوشیاری، آگاهی و بصیرت عمومی به ویژه جوانان را در این مقطع، بسیار مهم خواندند.
* مبارزه ایران با استکبار، غیرمنطقی و احساساتی نیست
معظم‌له، افزودند: نکته اساسی در فهم و تحلیل اوضاع کنونی و ترسیم حرکت آینده کشور، درک این واقعیت است که مبارزه جمهوری اسلامی و مردم ایران با استکبار برخلاف حرف‌های برخی‌ها، حرکتی غیرمنطقی و احساساتی نیست بلکه مقابله‌ای برخاسته از عقل و تجربه و برخوردار از پشتوانه علمی است.
* کودتای 28 مرداد نشان می‌دهد با آمریکا چگونه باید برخورد کرد
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، با اشاره به اینکه توجه به تجربه‌های درس آموز ملت‌ها، مانع از خطای دید و اشتباه محاسباتی می‌شود خاطرنشان کردند: حتی اگر آیات صریح قرآن مجید درباره ایستادگی و مبارزه با ظلم و استکبار را کنار بگذاریم، حادثه بزرگ کودتای 28 مرداد 1332، نشان می‌دهد با آمریکا چگونه باید برخورد کرد.
* اشتباه تاریخی دکتر مصدق اعتماد و امید به آمریکا بود
ولی امرمسلمین، در تبیین حوادث مقطع مهم ملی شدن صنعت نفت، اعتماد و امید به آمریکا را، اشتباه تاریخی دکتر مصدق (نخست وزیر آن مقطع) خواندند و افزودند: مصدق برای مقابله با انگلیس به آمریکا تکیه کرد و همین خوش بینی و ساده‌اندیشی و غفلت، زمینه ساز موفقیت کودتائی آمریکائی شد، کودتائی که همه زحمات ملت را در ملی کردن نفت به هدر داد، رژیم مستبد و وابسته پهلوی را احیا کرد و ایران عزیز را 25 سال در معرض شدیدترین صدمات ملی و ضربات سیاسی – اقتصادی و فرهنگی قرار داد.
* نفوذ عمیق و گسترده آمریکائی‌ها پس از کودتای 28 مرداد
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، با اشاره به نفوذ عمیق و گسترده آمریکائی‌ها پس از کودتای 28 مرداد 32 افزودند: در مقابل اینگونه سختی‌ها، ملت‌هائی که رهبران شایسته ندارند، منفعل و تسلیم می‌شوند اما ملت ایران با بهره مندی از موهبت الهی رهبری امام خمینی، به تدریج آگاه و آگاه تر شد و با نهضت اسلامی، حکومت وابسته پهلوی و حامی اصلی او یعنی آمریکا را هدف گرفت.
* هرچه شرارت و توطئه است زیر سر آمریکاست
ولی امرمسلمین، با استناد به سخنان امام خمینی(ره) در سال 42 درباره نفرت عمیق ملت از رئیس جمهور آمریکا افزودند: آن رهبر مقتدر و مصمم که به وعده‌های الهی، ایمانی عمیق داشت از همان ابتدای شکل گیری نهضت برای مردم تبیین کرد که هرچه شرارت و توطئه است زیر سر آمریکاست.
* آمریکائی‌ها بعد از انقلاب حتی یک روز، از توطئه خودداری نکردند
معظم‌له، دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی را از همان ماه‌های اول پیروزی انقلاب یادآور شدند و افزودند: پس از انقلاب، آمریکائی‌ها تا مدت‌ها در تهران سفارت و با دولت ایران ارتباط داشتند اما حتی یک روز، از توطئه خودداری نکردند و این تجربه تاریخی، باید به برخی بفهماند که رابطه و دوستی موجب پایان خصومت‌ها و توطئه‌های آمریکا نمی‌شود.


*تسخیر سفارت آمریکا، عکس العمل توطئه‌های واشنگتن بود
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، تسخیر سفارت آمریکا به دست جمعی از دانشجویان را عکس‌العملی در مقابل ادامه توطئه‌های واشنگتن و پناه دادن آمریکائی‌ها به دشمن قطعی ملت یعنی محمدرضا پهلوی برشمردند و افزودند: اسنادی که از سفارت آمریکا بدست آمد نشان داد این سفارت، حقیقتاً لانه جاسوسی و مرکز توطئه‌های مستمر  برضد «ملت ایران و انقلاب نوپای اسلامی» بوده است.
* تأمل در اسناد لانه جاسوسی، ضروری، مهم و درس آموز است
معظم‌له، تأمل در اسناد لانه جاسوسی را ضروری، مهم و درس‌آموز خواندند و خاطرنشان کردند: این اسناد به صراحت نشان می‌دهد آمریکائی‌ها در دوران شکل‌گیری نهضت، در مقابله
رژیم ننگین پادشاهی با مردم و همچنین پس از انقلاب، پیوسته برای ضربه زدن به ملت ایران در تلاش بوده‌اند.
*آمریکا ژنرال‌های پهلوی را برای کشتار مردم ایران، تشویق و هدایت می‌کرد
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، با استناد به خاطرات‌هایزر،
ژنرال آمریکائی که در زمستان 57 برای نجات رژیم ستمشاهی به ایران آمده بود خاطرنشان کردند: این خاطرات، به خوبی نشان می‌دهد آمریکا عملاً ژنرال‌های پهلوی را برای کشتار مردم ایران، تشویق و هدایت می‌کرده است.
*برخی از حلقه‌های زنجیر توطئه‌های آمریکا
ولی امرمسلمین، کمک به حرکت‌های تجزیه طلبانه و ضد انقلابی، کودتای موسوم به نوژه، تشویق صدام به حمله به ایران و کمک‌های روزافزون به دیکتاتور منفور بغداد در طول 8 سال جنگ تحمیلی را دیگر حلقه‌های زنجیر توطئه‌های آمریکا برشمردند.
*آمریکائی‌ها به فضل الهی شکست خورده‌اند
معظم‌له، تأکید کردند: آمریکائی‌ها با بدفهمی و ناتوانی از تحلیل واقعیات ایران، در تمامی 37 سال اخیر سعی در براندازی اساسی انقلاب داشته‌اند اما به فضل الهی شکست خورده‌اند و از این پس نیز ناکام خواهند ماند.
* بزک کاری مغرضان یا
ساده لوحان، دلیل بازخوانی زنجیره توطئه‌های شیطان بزرگ
حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای، هدف از بازخوانی زنجیره توطئه‌های شیطان بزرگ را، شناخت دقیق‌تر آمریکا خواندند و افزودند: در سال‌های اخیر، کسانی مغرضانه و با خط‌دهی آمریکا و یا ساده لوحانه تلاش کرده‌اند با چشم پوشی بر تجربیات مکرر ملت، چهره‌ای بزک کرده از آمریکا ترسیم و اینگونه وانمود کنند که اگر آمریکائی‌ها، روزی دشمن ایران بوده‌اند امروز دست از آن توطئه‌ها کشیده‌اند!
*هدف مغرضان از بزک کردن چهره آمریکا
معظم‌له، افزودند: هدف از این تلاش‌ها، این است که چهره واقعی دشمن از ذهن‌ها پنهان شود تا آمریکائی‌ها در نهان، به دشمنی خود ادامه دهند و در فرصت مناسب خنجر را از پشت فرو کنند.
*اهداف آمریکائی‌ها
هیچ تغییری نکرده،
اما ناکام می‌شوند
ولی امرمسلمین، تأکید کردند: واقعیت این است که اهداف آمریکا در قبال
جمهوری اسلامی ایران، هیچ‌تغییری نکرده و آن‌ها اگر بتوانند ‌جمهوری اسلامی را نابود کنند لحظه‌ای درنگ و تأمل نخواهند کرد اما نمی‌توانند، و به یاری حق، در سایه همت جوانان، گسترش و تعمیق بصیرت ملت و پیشرفت ایران، در آینده هم، در تحقق این هدف ناکام می‌مانند.
*نرمش‌های ظاهری مسئولان آمریکا پیگیری همان
اهداف خصمانه گذشته است
معظم‌له، با اشاره به برخی نرمش‌های ظاهری مسئولان آمریکا در مذاکرات افزودند: باطن رفتار آمریکا، پیگیری همان اهداف خصمانه گذشته است و ملت، این واقعیت را فراموش نمی‌کند.
*ماهیت آمریکا در حمایت از جنایتکاران معلوم می‌‌‌‌‌شود
ولی امرمسلمین، در همین زمینه افزودند: یکی از مسئولان آمریکائی در مذاکرات از تنفر از جنگ گفته و حتی گریه کرده است، عده‌ای ساده لوح ممکن است این قضیه را باور کنند اما حمایت بیدریغ و کمک‌های بیوقفه آمریکا به
رژیم جنایتکار، قصاب و آدم‌کش صهیونیستی و حمایت آن‌ها از جنایاتی که در حق مردم یمن می‌شود، ماهیت واقعی آن ادعا و آن گریه را برملا می‌کند.
* مردم ایران به آمریکا به چشم دوست نمی‌نگرند
*«شرع، عقل، وجدان و انسانیت» حق دوستی با آمریکا را به ملت ایران نمی‌دهد
ولی امرمسلمین، اسلامی با اشاره به روابط عادی ایران با کشورهای مختلف جهان حتی با دولت‌هائی که دلشان با ملت صاف نیست افزودند: مردم ایران با وجود این رویه، به آمریکا که از هر بهانه برای ضربه زدن به ملت و نابودی جمهوری اسلامی استفاده می‌کند به چشم دوست نمی‌نگرند و دست دوستی به طرف او دراز نمی‌کنند چرا که «شرع، عقل، وجدان و انسانیت»، این حق را به ملت نمی‌دهد.
*امروز آمریکائی‌ها اعتقادات و ارزشها ملت ایران را آماج حمله قرار داده‌اند
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، با اشاره به استمرار فعالیت همه جانبه دولت آمریکا برضد جمهوری اسلامی خاطرنشان کردند: آن‌ها بتدریج فهمیده‌اند که علت ایستادگی ملت، باورها و اعتقادات دینی است به همین علت، امروز با ابزارهای جدید، این اعتقادات و ارزشها را آماج حمله قرار داده‌اند اما دانش آموزان، دانشجویان و همه جوانان ما، این حیله را بی‌اثر خواهند کرد.
*دشمن تلاش می‌کند دانشگاه‌ها را به پلی به سمت غرب تبدیل کند
معظم‌له، افزودند: دشمن تلاش فراوان می‌کند دانشگاه‌ها را مانند دوران ننگین رژیم پادشاهی به پلی به سمت غرب تبدیل کند، اما با هوشیاری جوانان عزیز ما، دانشگاه‌ها به نردبانی به‌سمت آرمان‌های بلند مدت تبدیل شده‌اند و جوانان ما، این موقعیت تأثیرگذار را حفظ می‌کنند.
* پیشرفت و قدرت ملت ایران، علت روی آوردن دشمنان به مذاکره است
حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای، پیشرفت و قدرت ملت ایران را، علت روی آوردن دشمنان به مذاکرات هسته‌ای دانستند و افزودند: آن‌ها در همین مذاکرات نیز تدابیر خصمان‌های بکار بردند تا شاید حرکت ملت را از کار بیندازند.
*ضعف‌هائی داریم که دشمن از آن‌ها استفاده کرده است
ولی امرمسلمین، تکیه بر شناخت دشمنی عمیق آمریکا با ملت ایران را به معنای چشم پوشی بر ضعف‌های درونی ندانستند و افزودند: در سیاست گذاری، اجرا، تلاش و تحرک، اولویت بندی مسائل و زمینه‌های دیگر، ضعف‌هائی داریم که دشمن در موارد بسیاری، از آن‌ها استفاده کرده است.
*دشمن اصلی را اشتباه نگیرید
معظم‌له، غفلت از دشمن اصلی و پرداختن به منازعات درونی را خطائی بزرگ خواندند و افزودند: برخی به بهانه ضعف‌ها و مسائل داخلی، دشمن خارجی را فراموش می‌کنند.
*دشمن اصلی را نباید
در هیچ حالتی فراموش کنیم
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، تأکید کردند: نباید دشمن را با کسانی که با آن‌ها اختلاف نظر داریم اشتباه بگیریم، دشمن کسی است که با همه توان درصدد ضربه زدن به ملت و روی کار آوردن حکومتی دست نشانده، دلباخته، و تسلیم و مرعوب غرب است و این دشمنِ کینه توز، آگاه و جدی را نباید در هیچ حالتی فراموش کنیم.
*حرف امام را که می‌فرمود «هرچه فریاد دارید سر آمریکا بکشید» از یاد نبریم
ولی امرمسلمین، خاطرنشان کردند: انتقاد، مایه پیشرفت است و جامعه نیز آزاد و دارای حق انتقاد است اما نباید این حرف تاریخی امام را از یاد ببریم که مکرر می‌فرمود «هرچه فریاد دارید سر آمریکا بکشید».
*صدای ملت ایران در
اوضاع آشفته جهان، تنها صدای رسائی است که بلند است
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، ضمن توصیه به جوانان برای «جدی گرفتن تحصیل و دانش‌اندوزی، ترجیح اهداف عمومی به خواسته‌های شخصی و افزایش آگاهی و قدرت تحلیل» افزودند: صدای ملت ایران تنها صدای رسائی است که در اوضاع آشفته جهان، برضد ظلم و استثمار و استعمار بلند است و دلهای ملت‌ها و نخبگان را بخود جذب می‌کند و این صدای رسا را نباید از دست بدهیم.
* شعار مرگ بر آمریکای
ملت ایران دارای پشتوانه قوی است
ولی امرمسلمین، که این سخنانشان با فریادهای مرگ بر آمریکای دانشجویان و دانش آموزان همراه شد افزودند: شعار و فریاد مرگ بر آمریکای ملت ایران دارای پشتوانه قوی عقلانی و منطقی و برگرفته از قانون اساسی و تفکرات اصولی است که ظلم و ستم را بر نمی‌تابد.
*«مرگ بر آمریکا» یعنی «مرگ بر استکبار»
نه مرگ بر ملت آمریکا
معظم‌له، افزودند: مفهوم این شعار، مرگ بر سیاست‌های آمریکا و استکبار است و این منطق برای هر ملتی تشریح شود آن را می‌پذیرد.
*جوانان امروز شاهد دورانی خواهند بود که ایران عزیز الهام بخش همه ملت‌ها شده است
ولی امرمسلمین، در پایان سخنانشان تأکید کردند: ملت ایران مصمم و پرامید راه خود را ادامه می‌دهد و جوانان امروز با «افزایش ایمان و بصیرت و تکیه بر معیارهای اصلی» بدون تردید شاهد دورانی خواهند بود که ملت‌ها از زیر سایه غول‌های وحشت رها شده‌اند و ایران عزیز و پیشرفته، الهام بخش همه ملت‌ها شده است.


نوشته شده در   سه شنبه 12 آبان 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode