ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 10 آبان 1394     |     کد : 95636

امام جمعه هریس: سیزدهم آبان، روز شکست دیوار ستم است

امام جمعه هریس گفت: در سیزدهم آبان، مردم سرافراز ایران به همه ی مستضعفان جهان نشان داد ند که دیوار ستم، شکستنی است

امام جمعه هریس گفت: در سیزدهم آبان، مردم سرافراز ایران به همه ی مستضعفان جهان نشان داد ند که دیوار ستم، شکستنی است



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام احمدی امام جمعه شهرستان هریس در خطبه های این هفته هریس ضمن گرامیداشت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار گفت:   آمریکا مرکز تمام فتنه گری ها علیه ملت ایران  می باشد.

وی گفت: روز ۱۳ آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند.

امام جمعه هریس یا اشاره به  چگونگی نام گذاری روز سیرده آبان یادآوری کرد:  در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند. در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راه پیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید. در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه ی جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه ی ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد. بنابراین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز «ملّی مبارزه با استکبار» نام گذاری کردند.

خطیب جمعه هریس تاکید کرد: سیزدهم آبان به همه ی مستضعفان آموخت که می توانند چپاول گران را به زباله دان تاریخ بسپارند. در سیزدهم آبان، مردم سرافراز ایران به همه ی مستضعفان جهان نشان داد که دیوار ستم، شکستنی است.

امام جمعه هریس با برشمردن اقدام های آمریکا علیه تسخیر لانه جاسوسی بیان کرد: مهمترین اقدام های آمریکا در مقابله با این حرکت اسلامی عبارت بود  فشارآوردن به دولت موقت که با استعفای نخست وزیر منتفی گردید،اعزام هیات  نمایندگان  ویژه کارتر که با پیام حضرت امام کار آنان متوقف گردید،تماس های امریکا با بعضی از غرب زدگانی که گمان می کرد، می توانند در جهت آزادی گروگان ها اقدامی بکنند، اعزام میانجی از اشخاص و یا کشورهایی که می توانستند با مسؤولان کشور ما صحبت کنند، فشار آوردن امریکا به مجامع بین المللی تحت نفوذ خود در جهت محکوم کردن و یا اتخاذ تصمیم علیه ایران،نامه ی کنگره ی امریکا به مجلس شورای اسلامی.تبلیغات منفی علیه دانشجویان مسلمان مستقر در لانه ی جاسوسی. پس از بی ثمر ماندن این قبیل اقدامات، امریکا به اقدامات جدی تری پرداخت که بعضی از آنها عبارتند از:محاصره اقتصادی جمهوری اسلامی ایران.-بلوکه کردن دارایی های ایران-قطع کامل روابط امریکا با ایران و بالاخره تهدید نظامی و مانورها و نقل و انتقالات ناوگان امریکا جهت مرعوب ساختن ملت مسلمان ایران. وی ادامه داد: عدم تأثیر تمامی این شگردها که اعتبار جهانی امریکا را مخدوش کرده بود،منجر به اعمال آخرین حربه یعنی نقشه ی دخالت نظامی و ربودن گروگان ها گردید که جنود الهی در کویر دور افتاده ی طبس تمامی آن را نابود و نقشه ی شیطانی را بی اثر کرد و باعث سرور و شادی امت قهرمان ایران و یأس و خواری مستکبرین جهان شد.

امام جمعه هریس در ادامه دستاوردهای داخلی و خارجی  تسخیر لانه ی جاسوسی امریکا را بیان کرد و گفت: رشد، کمال و استحکام انقلاب،تثبیت خط امام به‌عنوان خط سازش ناپذیر با غرب و ضربه مهلک به ضدّ انقلاب،سقوط دولت موقت،اسناد لانه ی جاسوسی و افشای آنها، بر هم خوردن شبکه های اطلاعاتی و جاسوسی امریکا ودستاوردهای خارجی تصرف لانه ی جاسوسی : افشا شدن ماهیت اطلاعاتی و جاسوسی سفارت خانه های امریکا،کم شدن تماس و ارتباط افراد  منبع با آمریکایی ها  کم شدن حجم اسناد نگهداری شده در سفارت خانه های امریکا  بود.


نوشته شده در   يکشنبه 10 آبان 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode