ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 28 تير 1387     |     کد : 956

امام جمعه تبريز: خطوط قرمز ايران واضح و روشن است

ايت الله محسن مجتهد شبستري  در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته تبريز افزود: اگر طرف هاي مذاكره خطوط قرمز ايران را رعايت كنند، مسئولان كشور نيز با آنان گفتگو خواهند كرد، اما شرط آن اين است كه كسي ملت ايران را تهديد نكند.
وي استفاده از انرژي صلح آميز هسته‌اي را حق عدالت خواهانه ملت رشيد ايران اسلامي دانست و اظهار داشت: هيچ قدرتي نمي‌تواند حق ايران را از دانش بومي هسته‌اي سلب كند.
شبستري ادامه داد: دولتمردان كشور آمريكا مثل اينكه اين مسئله را درك كرده اند به طوريكه كه قبلاً اعلام كرده بودند بدون پيش شرط در مذاكرات هسته اي شركت نمي كنند، در حال حاضر خود را آماده حضور در نشست ژنو در زمينه فعاليت هاي هسته اي ايران مي كنند.
وي با اشاره به اينكه ايران در مسئله هسته‌اي وارد مرحله برگشت‌ناپذيري وارد شده است، خاطرنشان كرد: ملت و دولت ايران استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي را حق مسلم خود مي دانند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در بخش ديگري از سخنان خود رزمايش پيامبر اعظم(ص) را موجب ايجاد واهمه در دل دشمنان ايران دانست و افزود: اين رزمايش نشانه اقتدار و نشانگر دستاوردهاي دانشمندان ايران در زمينه تسليحات دفاعي است.
وي تصريح كرد: عقب نشيني دشمنان از مواضع خود در برابر ايران اسلامي نشانه اقتدار نظام و بزرگ ترين دستاورد رزمايش پيامبر اعظم (ص) است.
ايت الله شبستري تأكيد كرد: دشمنان اين ملت و نظام جمهوري اسلامي ايران بدانند كه ملت ايران همواره مدافع نظام بوده و بر سر آرمان‌هاي خود و نظام معامله نخواهد كرد و در حال حاضر براي مقابله با توطئه‌ها مقاوم‌تر از گذشته است و از هيچ تهديدي نمي‌هراسد.
خطيب جمعه تبريز به دشمنان نظام اسلامي ايران هشدار داد، اگر نيروهاي مسلح ما احساس كنند از طرف اسرائيل موشكي به طرف ايران شليك شده قبل از آنكه گرد و غبار آن آرام شود، 32 پايگاه آمريكا و قلب اسرائيل را با هزاران موشك نشانه خواهد رفت.
شبستري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تبادل اسرا بين اسرائيل و حزب الله لبنان با اشاره به آزادي اسراي حزب‌الله لبنان، از آن به عنوان روز سياه براي صهيونيست‌ها ياد كرد و گفت: وعده الهي پيروزي مسلمانان و روسياهي ظالمان است و اين روز پيروزي در كارنامه حزب الله باقي خواهد ماند.
وي تصريح كرد: اين مهم به عنوان تحقق وعده الهي بود و با آزادي تعدادي از اسيران دربند، بار ديگر پيروزي نصيب مردم مظلوم لبنان شد و قدرت اين كشور به دشمنان نشان داده شد.
شبستري همچنين تشكيل كابينه وحدت ملي در لبنان پس از ماه ها كش و قوس هاي سياسي را موفقيتي ديگر براي جهان اسلام دانست.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در ادامه به برگزاري آيين معنوي اعتكاف همزمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت علي (ع) اشاره كرد و گفت: اعتكاف اهرمي براي مصونيت در برابر تهاجم فرهنگي بيگانگان است.
شبستري با اشاره به برپايي اعتكاف در مساجد استان تصريح كرد: اعتكاف ارزنده‌ترين و كامل‌ترين نوع عبادات است و گرايش روزافزون جوانان به انجام آن در نظام مقدس جمهوري اسلامي احيا شده و نشان مي‌دهد كه باورهاي ديني در بين نسل جوان ما عميق‌تر شده است.
وي در پايان با اشاره به سالروز ميلاد امام علي(ع) گفت: سيره مولا علي(ع) بهترين الگو براي كارگزاران است و بايد ارزش‌هاي علوي از حالت شعار خارج شده و در جامعه حاكم شود


نوشته شده در   جمعه 28 تير 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode