ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 5 آبان 1394     |     کد : 95444

انیمیشن‌های خوب برای بچه‌های خوب

سه مجموعه انیمیشن با موضوع یوز ایرانی، آشنایی با قهرمانان کشتی و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی برای بچه‌ها تولید می‌شود که بنا به گفته مدیر فیلمنامه‌های مصور مرکز صبا، این سه انیمیشن با عناوین «یوز ایرانی»، «کشتی‌گیران» و «خانواده دانا» در مرحله نگارش است.


سه مجموعه انیمیشن با موضوع یوز ایرانی، آشنایی با قهرمانان کشتی و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی برای بچه‌ها تولید می‌شود که بنا به گفته مدیر فیلمنامه‌های مصور مرکز صبا، این سه انیمیشن با عناوین «یوز ایرانی»، «کشتی‌گیران» و «خانواده دانا» در مرحله نگارش است. سری دوم چهار انیمیشن با عناوین «رستوران جنگل»، «ریرا»، «اینجوری بهتره» و «آقا معلم و بچه‌ها» نیز بعد از بررسی فیلمنامه و استوری بورد (تصویرنامه) در مرحله تولید قرار گرفتند.

سمیرا رستمی، مدیر فیلمنامه‌های مصور مرکز صبا درباره نگارش سه مجموعه سریال جدید صبا به جام‌جم گفت: «یوز ایرانی»، «کشتی‌گیران» و «خانواده دانا» سه مجموعه فاخر از فیلمنامه‌های تولیدی شورای فیلمنامه صباست که به شیوه کارگاهی و با رعایت همه‌جانبه حساسیت‌های کارشناسانه و رسانه‌ای نوشته شده است.

جانشینی پدر

وی درباره ویژگی‌های این مجموعه‌ها گفت: «یوز ایرانی» با هدف معرفی یوزپلنگ ایرانی و آشنایی با زیست بوم جانوری و گیاهی ویژه ایران نوشته می‌شود و داستان پادرا، یوزپلنگ نری است که همراه خواهر و یکی از دوستانش به دنبال پدرش که برای یافتن چراگاهی مناسب به سفر رفته و بازنگشته، سفری را آغاز می‌کند. او در طول سفر با تجربیاتی که به دست می‌آورد، خودش را برای جانشینی پدر آماده می‌کند. همه فضاها و شخصیت‌های حیوانی از گونه‌های منحصر ایرانی انتخاب و مسیر حوادث نیز با استفاده از نظر کارشناسان دراماتیزه شده است.

سمیرا رستمی:

تلاش می‌کنیم با انتخاب فیلمنامه‌های مناسب و تولید انیمیشن‌های متنوع کودکان با زیست‌بوم جانوری و قهرمانان ملی آشنا شوند

«کشتی‌گیران» با هدف آشنایی نوجوانان با کشتی پهلوانی و قهرمانان ایران نوشته می‌شود و راوی داستان غلامرضا، نوجوانی است که در یکی از شهرهای استان مازندران زندگی می‌کند. او با این که می‌داند پدرش صد درصد مخالف علاقه زیادش به کشتی است، اتفاقی با پیرمردی مواجه می‌شود که می‌فهمد دوست پدرش است و به این ورزش احاطه کامل دارد. به همین دلیل از او می‌خواهد همراهی اش کند و برای او مربی باشد. پیرمرد در حالی که پدر را متقاعد می‌کند، درمی‌یابد که علاوه بر قدرت و توانمندی بدنی باید غلامرضا را از نظر روحی نیز تقویت کند و به او بیاموزد که چگونه بر ترس و اضطرابش غلبه کرده و قدرت مبارزه را در او بالا ببرد. در طول داستان به این موضوع اشاره می‌شود که غلامرضا و دوستانش علاوه بر کشتی، تحصیل را هم در اولویت خود دارند و همپا با تمرینات کشتی به تحصیل نیز اهمیت می‌دهند. معرفی فنون کشتی و اطلاعات جانبی آن در قالب مسابقات شهری، استانی، کشوری و بین‌المللی از دیگر ویژگی‌های این انیمیشن خواهد بود و این امر با مشورت متخصصان کشتی در طول مسیر نگارش و تولید ادامه خواهد داشت.

سیره معصومین

رستمی عنوان کرد: «خانواده دانا» که با هدف معرفی خانواده تراز و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی طراحی شده، پس از برگزاری جلسات اولیه و شخصیت‌پردازی و تعیین مشی داستانی در شورای فیلمنامه مرکز به نگارش درآمده و داستان خانواده‌ای متشکل از پدر، مادر، دو دختر و یک پسر است که به واسطه ریحانه دختر بزرگتر خانواده به مسائل تربیتی پرداخته می‌شود و بچه‌ها یاد می‌گیرند چگونه با رفتار درست و مطابق با سیره معصومین (ع) مسائل را حل و فصل کنند.

مدیرفیلمنامه‌های مصور مرکز صبا درباره پیشرفت این مجموعه‌ها گفت: 13قسمت از فیلمنامه مجموعه «یوز ایرانی»‌ به نگارش درآمده که به گروه تولید آن مرکز پویانمایی انقلاب اسلامی تحویل می‌شود. چهار قسمت از هر دو مجموعه «کشتی‌گیران» و «خانواده دانا» نیز در شورای فیلمنامه مرکز بررسی شده است.

رستمی از طراحی مجموعه‌های «برادران آل‌بویه»، «قهرمانان» و «سیاحت غرب» نام برد و ابراز امیدواری کرد با اقداماتی که صبا در دوره جدید خود به‌ویژه در بخش فیلمنامه کرده، آرایش جدول پخش شبکه کودک تغییر محسوسی در سهم انیمیشن‌های تولید داخل به خود ببیند.

هر سه مجموعه سریال «یوز ایرانی»، «کشتی‌گیران» و «خانواده دانا» در صد قسمت 20 دقیقه‌ای در گروه نوجوان مرکز صبا تولید خواهد شد.

وی عنوان کرد: سری دوم چهار انیمیشن با عناوین «رستوران جنگل»، «ریرا»، «اینجوری بهتره» و «آقا معلم و بچه‌ها» بعد از بررسی فیلمنامه و استوری بورد (تصویرنامه) در مرحله تولید قرار گرفتند.

ماجراهای دانش‌آموزان

سری دوم انیمیشن «آقا معلم و بچه‌ها» ویژه گروه کودکان در قالب دو بعدی در 26 قسمت 10 دقیقه‌ای به نویسندگی مهدی فرجی و علی درخشی و کارگردانی سیدحامد حسینی با موضوعات آموزشی، اجتماعی و فرهنگی تولید می‌شود. داستان این انیمیشن در یک مدرسه در روستایی اطراف کرمان می‌گذرد که دانش‌آموزان آن درگیر ماجراهایی می‌شوند.

سری دوم انیمیشن «اینجوری بهتره» در 13 قسمت 5 دقیقه‌ای تولید می‌شود. علی، قهرمان داستان‌های «اینجوری بهتره» پسربچه‌ای است که مسائل زندگی روزمره‌اش را با دیدی متفاوت می‌بیند. او می‌تواند برای سوال‌هایش پاسخ‌های مختلف و متفاوتی را در ذهن خود خلق کند و در نهایت این خلاقیت ذهنی اوست که وی را به سمت جواب بهتر راهنمایی می‌کند.

انیمیشن «قصه‌های ریرا»‌ هم در 104 قسمت 9 دقیقه‌ای برای گروه سنی خردسالان تولید می‌شود. ریرا دختر خردسالی است که هر روز با سوالات متفاوت در دنیای اطراف خود روبه‌روست.

لک‌لک‌ در سری دوم رستوران جنگلی

سری دوم مجموعه رستوران جنگلی در 26 قسمت 15‌دقیقه‌ای و در قالب انیمیشن سه بعدی تولید می‌شود. محمدرضا حنفی کارگردانی این اثر را به عهده دارد، داستان این مجموعه درباره لک‌لکی‌ است که ادعا می‌کند می‌تواند با غذای سالم و برنامه‌ریزی رفتار حیوانات را اصلاح ‌کند. او هر بار غذایی می‌پزد و به زندان می‌برد. از طرف دیگر گرگ و گروهش مدام در حال طراحی نقشه‌ای برای فرار از زندان هستند. هر قسمت شامل برنامه غذایی، ورزش و مطالعه از طرف لک‌لک است.

فاطمه عودباشی


نوشته شده در   سه شنبه 5 آبان 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode