ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 4 آبان 1394     |     کد : 95390

«زورو» دوباره شمشیر از نیام می‌کشد

کاراکتر زورو تولد دوباره‌اش را روی پرده سینما جشن می‌گیرد. صنعت سینما که در سال‌های اخیر دست به احیا و دوباره‌سازی تعدادی از محصولات موفق و پر سر و صدای خود زده، قصد تولید نسخه تازه‌ای از ماجراجویی‌های زورو را دارد.

کاراکتر زورو تولد دوباره‌اش را روی پرده سینما جشن می‌گیرد. صنعت سینما که در سال‌های اخیر دست به احیا و دوباره‌سازی تعدادی از محصولات موفق و پر سر و صدای خود زده، قصد تولید نسخه تازه‌ای از ماجراجویی‌های زورو را دارد.
 

به گزارش جام جم آنلاین، این در حالی است که فیلم کلاسیک «زورو» حدود دو دهه قبل هم یک بار احیا و دوباره سازی شد، اما منتقدان سینمایی عقیده دارند این نسخه نتوانست به خوبی حق مطلب را درباره مرد عدالت طلب نقابدار و سیاهپوش این داستان ادا کند. از قرار معلوم، به همین دلیل است که صنعت سینما به فکر ساخت نسخه دیگری از ماجراجویی های زورو افتاده است. شرکت مستقل فیلمسازی لانتکامدیا تهیه کننده نسخه تازه «زورو» است. مسئولان این شرکت هم اکنون در حال مذاکره با چند فیلمساز سرشناس هستند تا وظیفه کارگردانی آن را به دست یکی از آنها بسپارند. در این رابطه، نام برایان سینگر، خالق مجموعه فیلم ابرقهرمانانه و کمیک استریپ «مردان ایکس» بیشتر از بقیه فیلمسازان شنیده می شود. منابع نزدیک به تهیه کنندگان فیلم می گویند قصد آنها انتخاب یک بازیگر اهل آمریکای مرکزی (و نه یک ستاره هالیوودی) برای ایفای نقش زورو است. از آنجا که کاراکتر زورو در اصل اسپانیایی زبان بود، ترجیح تهیه کنندگان زورو تازه هم انتخاب بازیگری اسپانیایی زبان است.

در بین نام هایی که گزینه اصلی بازی در نقش زورو هستند، نام گائل گارسیا برنال مطرح تر از بقیه است. او در میان بازیگران اسپانیایی زبان مقیم آمریکا، شهرت و اعتبار بیشتری دارد. وی هنوز قرارداد بازی در فیلم را امضا نکرده، ولی از مدت ها قبل از علاقه اش برای بازی در نقش این انقلابی شورشی عدالت خواه صحبت کرده است. در حقیقت نام برنال از حدود هفت ماه قبل در این رابطه مطرح شد. در آن زمان، کمپانی فوکس قرن بیستم اعلام کرد در تدارک تولید نسخه تازه و احیا شده زورو است. این کمپانی از برنال برای بازی در نقش کاراکتر اصلی دعوت کرد و گفت در حال مذاکره با ریکاردو دمونتریل و رپین سواتا است تا کارگردانی فیلم را به آنها بسپارد. اما کمی بعد رسانه های گروهی از انصراف کمپانی فوکس از تولید این فیلم دادند و پروژه به قفسه بایگانی سپرده شد. تهیه کنندگان زوروی تازه در شرکت فیلمسازی لانتیکا مدیا می گویند فیلم آنها هیچ ارتباطی به پروژه بایگانی شده کمپانی فوکس قرن بیستم ندارد و یک کار کاملا مستقل است. فیلمنامه اکشن ماجراجویانه آنها آماده تولید است. این فیلمنامه را یک تیم سه نفره نوشته و از داستان کلاسیک زورو، فقط خط اصلی قصه و کاراکترهای اصلی آن را قرض گرفته است.

تحلیلگران سینمایی می گویند این به معنی آن است که این نسخه زورو تفاوت های آشکاری با نسخه های قبلی آن خواهد داشت و زورو را وارد دنیایی با حال و هوایی تازه و متفاوت خواهد کرد. شنیده ها حکایت از آن می کند که داستان نسخه احیا شده زورو در یک آینده آپوکالیپس گونه اتفاق می افتد. این آینده آپوکالیپس گونه شباهت زیادی به حال و هوای نسخه جدید «مکس دیوانه» تام هاردی و شارلیز ترون دارد. در این دنیای سرد و بی روح است که کاراکتر زورو (مثل همتایان قبلی اش در نسخه های پیشین زورو) به کمک مردم بی دفاع و رنج برده می آید که تحت سلطه یک حکومت ستمگر هستند. تهیه کنندگان زوروی جدید اعلام کرده اند اواسط ماه مارس سال جدید میلادی، کلید فیلمبرداری آن را می زنند. جمهوری دومینیکن و استودیوی قدیمی پاین وود شهر لندن، لوکیشن های اصلی آن است. جلوه های ویژه، نقش مهمی در داستان و ماجراجویی های آن بازی می کند. همین نکته، هزینه های تولید فیلم را کمی بالا می برد. با آن که این نسخه زورو یک محصول مستقل سینمایی است و توسط یک شرکت مستقل فیلمسازی تهیه می شود، اما رقم هزینه های تولید آن کمتر از صد میلیون دلار نخواهد شد. برای همین، رسانه های گروهی از این پروژه به عنوان یک کار پرسروصدای هالیوودی اسم می برند که قرار است فصل تابستان جدول گیشه نمایش سینماها را در سال 2017 داغ تر و هیجان انگیزتر کند.

ماجراجویی های زورو در اوایل قرن هجدهم میلادی و در بخش اسپانیایی زبان شهر کالیفرنیا اتفاق می افتد، مثل تمام داستان های فانتزی و ابرقهرمانانه، کاراکتر اصلی داستان زورو هم هویتی دوگانه دارد. دن دیه گو دلاوگا یک نجیب زاده محلی است که در مواقع ضروری و برای کمک به مستمندان، هویت عوض کرده و با نام زورو وارد صحنه می شود. کسی اطلاعی از هویت دوم ولاوگا ندارد و زورو با نقابی به صورت و شنلی سیاه بر دوش، با شمشیر خود ماجرا هایی دیدنی خلق می کند. صنعت تلویزیون اولین بار در سال 1957 سراغ این داستان رفت. گای ویلیامز با بازی در نقش زورو تبدیل به یکی از چهره های مطرح آن دوران شد. این مجموعه که در ایران هم به نمایش درآمد و موفقیت زیادی کسب کرد، در دو فصل 82 اپیزودی روی آنتن رفت و بخش آن تا سال 1959 طول کشید. دومین زوروی تلویزیونی در سال 1990 ساخته شد و تا سال 2011 تعداد 89 اپیزود آن بخش شد. وانکن رگر، زوروی این مجموعه بود. دنیای سینما در سال 1998 «نقاب زورو» را براساس ماجراجویی های این کاراکتر کلاسیک ساخت. مارتین کمپل کارگردان فیلم و آنتونیو باندراس اسپانیایی تبار در نقش زوروی داستان ظاهر شد. فیلم به تنهایی در آمریکای شمالی 250 میلیون دلار فروش کرد و لقب یک بلاک باستر سینمایی را گرفت.

اما قسمت دوم فیلم «افسانه زورو» نتوانست موفقیت اولین قسمت را در جدول گیشه نمایش تکرار کند. دوباره مارتین کمپل و آنتونیو باندراس کارگردان و بازیگر اصلی آن بودند. هزینه تولید فیلم که حدود 75 میلیون دلار شد، 20 میلیون دلار کمتر از قسمت اول بود، ولی فروش 142 میلیون دلاری آن در آمریکای شمالی، نتوانست رضایت خاطر تهیه کنندگانش را فراهم کند. منتقدان سینمایی هم برخلاف قسمت اول، استقبال زیادی از دنباله آن نکردند و نقدهایی منفی برای آن نوشتند. از قرار معلوم، این مسائل باعث شد تا سازندگان فیلم قید تولید قسمت های بعدی آن را بزنند. این اتفاق در حالی رخ داد که زمان تولید قسمت اول فیلم، تهیه کنندگانش صحبت از تولید آن به صورت یک مجموعه فیلم دنباله دار کرده بودند. این همان حرفی است که تهیه کنندگان نسخه جدید و احیا شده، زورو هم به زبان آورده اند. با این اوصاف باید منتظر ماند و دید زوروی جدید می تواند برای مدت زمانی طولانی به حضور و حیات خود روی پرده سینماها ادامه دهد یا خیر.

کیکاووس زیاری

جام جم

منبع: اسکرین اینترنشنال


نوشته شده در   دوشنبه 4 آبان 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode