ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 28 شهريور 1389     |     کد : 9533

سوسنگرد شهر معطر به عطر شهيدان آذربايجاني است

فرمانده سپاه عاشورا گفت: سوسنگرد شهر معطر به عطر شهيدان آذربايجاني است.

 فرمانده سپاه عاشورا گفت: سوسنگرد شهر معطر به عطر شهيدان آذربايجاني است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي سپاه عاشورا، علي‌اكبر پورجمشيديان امروز در مراسم بهره‌برداري از يادمان سرو قامتان شهيد آذربايجاني در شهر سوسنگرد در جمع مردم مومن و متدين اين شهر تصريح كرد: مردم آذربايجان عشق و علاقه خاصي به مردم سوسنگرد دارند و حضور جوانمردانه جوانان غيور آذربايجاني در دوران دفاع مقدس و دفاع از اين شهر در برابر متجاوزان بعثي بيانگر عشق و ارادت مردم آذربايجان به مردم خوزستان به خصوص شهر سوسنگرد است.
وي در ادامه با بيان اينكه مردم سوسنگرد ميزباني خوب براي جوانان آذربايجان در دفاع مقدس بودند، يادآور شد: صفحات زرين تاريخ اين كشور تا ابد يكدلي، انسجام و وحدت ملت ايران اسلامي را در دفاع از آرمان‌هاي مقدس اسلامي و قرآني فراموش نخواهد كرد.
پورجمشيديان در ادامه سخنان خود افزود: ملت بزرگ ايران با اطاعت‌پذيري از ولايت و اتكال به قدرت لايزال الهي، وحدت و يكدلي حماسه سالار شهيدان را در غرب و جنوب اين كشور به نمايش گذاشتند و سيلي كه استكبار جهاني از ملت ايران در جنگ تحميلي خورده است تا ابد آنان را از تجاوز به خاك ايران اسلامي مايوس خواهد كرد.
فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به سي‌امين سالگرد هفته دفاع مقدس و تجديد خاطره جانفشاني‌هاي رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحميلي گفت: فداكاري و رزم‌ جانانه رزمندگان آذربايجان در دفاع و آزادسازي سوسنگرد از دست دشمن بعثي، چنان سيلي بر صورت دشمن زد كه صدام و اربابانش سرگيجه گرفته و رشته تجاوزات خود را تا مدتي گم كردند.
وي با اشاره به سالگرد عمليات ‌شهيد مدني در جنوب كشور و نقش آن شهيد بزرگوار در هدايت و حمايت رزمندگان اسلام در جبهه‌ها به ويژه رزمندگان سپاه عاشورا در جبهه‌هاي دفاع مقدس، آن شهيد را نعمت غني الهي دانسته و تصريح كرد: اين بزرگوار بارها با رهنمودهاي خود عامل پيشرفت‌هاي رزمندگان اسلام شده بود.
فرمانده سپاه عاشورا در ادامه سخنان خود با قدرداني از وحدت و همدلي مردم سوسنگرد و رزمندگان سپاه عاشورا در زمان عمليات و آزادسازي سوسنگرد گفت: جا دارد از مسئولان خوزستان، مردم منطقه سوسنگرد و نيز مسئولان استانداري آذربايجان ‌شرقي، اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس و ديگر نهادهاي آذربايجان ‌شرقي و تبريز كه در ساخت يادمان شهداي آذربايجان در شهر سوسنگرد همت، مساعدت و همكاري داشتند قدرداني كنيم.
وي، شهر سوسنگرد را عامل وحدت و اخوت همه آحاد مردم مناطق و استان‌هاي كشور دانست و اظهار داشت: اين همه همت و تلاش را ارج مي‌نهيم.
در ادامه مراسم امام جمعه سوسنگرد از فداكاري و رشادت‌هاي رزمندگان به ويژه نيروهاي سپاه عاشورا در آزادسازي شهر مقاوم سوسنگرد قدرداني كرد و يادآور شد: در طول دو عمليات آزادسازي سوسنگرد، رزمندگان اسلام همراه نيروهاي سپاه عاشورا مقتدرانه فداكاري و با دشمن بعثي برخورد و از كيان اسلام حراست كردند.
وي افزود: مردم فهيم و قدرشناس سوسنگرد تا ابد وحدت و جانبازي‌هاي مردم آذربايجان‌ در آزادسازي شهر خود از دست دشمن بعثي را فراموش نخواهند كرد.
امام جمعه شهرستان سوسنگرد با تقدير و تشكر از مردم آذربايجان به ويژه شهر تبريز در همياري مردم مظلوم سوسنگرد در دفاع مقدس گفت: حماسه مدافعان تبريزي سوسنگرد حكايتي شيرين و جاويدان در تاريخ اين سرزمين است.
وي در ادامه سخنان خود افزود: جوانان تبريزي با نثار جان خود مانع از اشغال و تسخير سوسنگرد توسط متجاوزان شدند و ما امروز آزادي و آبادي اين شهر را مديون مدافعان سوسنگرد در دوران دفاع مقدس به خصوص فرزندان شجاع و دلير تبريزي هستيم.
يادمان سرو قامتان آذربايجان در مدت 10 ماه توسط مهندسان و فرزندان آذربايجان در سوسنگرد ساخته شده است.


نوشته شده در   يکشنبه 28 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode