ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 27 مهر 1394     |     کد : 95117

اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر مبنای تمام امور قرار گیرد

استاندار آذربایجان شرقی گفت: باید سعی کنیم اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر مبنای تمام امور قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: باید سعی کنیم اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر مبنای تمام امور قرار گیرد.

 فرایض و موازین شرعی دین اسلام بدون شک برای کمال و رستگاری آدم زمینی وضع شده اند و در این میان فریضه ای چون امر به معروف و نهی از منکر از جمله این موازین است که تقید به آن می تواند شفابخش بسیاری از دردها و ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی جوامع کنونی باشد.

با توجه به اهمیت و جایگاه این فریضه دینی، همایش حفظ نظام و فرهنگ اسلامی با حضور مسوولان و دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات آذربایجان شرقی در استانداری برگزار شد و موضوعات مختلف مرتبط با این حوزه از سوی حاضرانی چون نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی و نیز دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر مبنای تمام امور باشد

استاندار آذربایجان شرقی ظهر یکشنبه در این همایش گفت: با توجه به تصویب قانون مربوط به مساله امر به معروف و نهی از منکر باید سعی کنیم با اجرایی کردن این قانون مصوبات ان را مبنای کار خود در زمینه امر به معروف و نهی از منکر قرار دهیم.

اسماعیل جبارزاده در ادامه خاطر نشان شد: آموزش های لازم و اطلاع رسانی های به موقع باید توسط دستگاه های فرهنگی، دولتی، شهرداری و سایر نهاد ها برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد و البته باید توجه داشت که کسی به نام امر به معروف و نهی از منکر حق آسیب رسانی به دیگران و ضرب و جرح را ندارد و اگر چنین اتفاقی رخ دهد، فرد خاطی مجازات خواهد شد.

وی اضافه کرد :مساله اعتیاد و قاچاق مواد مخدر از نمودهای منکر است که استان ما توانسته تا کنون به وعده خود در زمینه جمع آوری معتادان از سطح شهر خوب عمل کند و این امر علاوه بر زیبا تر شدن چهره شهرها باعث کاهش میزان سرقت تا حدود ۶۰ درصد شده و در پایان سال شاهد برگزاری جشن استان بدون معتاد متجاهر خواهیم بود.

استاندار آذربایجان  شرقی با اشاره به بندهایی از قانون امربه معروف و نهی از منکر گفت: تقید به امر به معروف و نهی از منکر باعث سلامت جامعه می شود و عمل کردن به این امر مهم نه تنها وظیفه احاد مردم است بلکه دستگاه های اجرایی نیز باید در این زمینه به وظیفه خود عمل کنند.

جبارزاده در پایان با بیان اینکه آذربایجان شرقی استانی ولایت مدار و پیرو راستین ائمه معصومین (ع) است، اظهار داشت: در عزاداری ها باید بیشتر به نهضت عاشورا و قیام امام حسین توجه شود و هدف از این قیام در دستجات حسینی به طور گسترده تری بیان شود.

لزوم حساسیت مدیران نسبت به ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی نیز در این همایش اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر مساله ای است که علاوه بر اینکه باید در جامعه به آن عمل شود، تمامی مدیران نیز می بایست به این امر عمل کنند.

غلام عسگر کریمیان با بیان اینکه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر وظیفه عملیاتی و اجرایی ندارد، گفت: وظیفه این ستاد برنامه ریزی و نظارتی است و برای دست یافتن به این مهم نیازمند همکاری همه مسولان، روحانیون و همچنین بسیج مدیران هستیم.

وی در ادامه افزود: در گذشته آمران به معروف و ناهیان از منکر به دلیل نبود قانونی مصوب در حمایت از انها دچار مشکلاتی می شدند که خوشبختانه بعد از سال ها این خلا قانونی با تصویب مصوبه ای در مجلس شورای اسلامی رفع شد و به موجب این قانون حمایت گسترده تری از این اقشار خواهد شد.

سردار کریمیان با بیان اینکه در خصوص اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برنامه ریزی های زیادی صورت گرفته با این وجود اقدامات انجام شده در این زمینه کافی نبوده، تصریح کرد: متاسفانه برخی از مسولان نسبت به زمان شروع جلسات و حضور به موقع کوتاهی می کنند که لازم است در این جلسه که با عنوان امر به معروف و نهی از منکر تشکیل یافته این تذکر را به مسولان داد.


نوشته شده در   دوشنبه 27 مهر 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode