ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 24 مهر 1394     |     کد : 95028

امام جمعه تبریز: نیروهای مسلح ایران آماده مقابله با هرگونه تهدیدات خارجی است

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به آمادگی کامل نیروهای مسلح و ساخت سلاح های پیشرفته نظامی در داخل کشور گفت: این سلاح ها آماده پاسخ به هر تهدید و تجاوزی به حریم جمهوری اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به آمادگی کامل نیروهای مسلح و ساخت سلاح های پیشرفته نظامی در داخل کشور گفت: این سلاح ها آماده پاسخ به هر تهدید و تجاوزی به حریم جمهوری اسلامی هستند.

آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به آزمایش موشک دور برد عماد در هفته گذشته، اظهار کرد: این موشک ها آماده چشاندن طعم تلخ شکست به دشمنان جمهوری اسلامی می باشند.

وی با اشاره به فرمایش های مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی در خصوص آمادگی های دفاعی کشور افزود: سند زنده این فرمایش های مقام معظم رهبری پرتاب آزمایشی موشک دور برد عماد بود که تمام قطعات این موشک در داخل کشور ساخته شده که با برد یک هزار و 700 کیلومتر قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف را دارد.
امام جمعه تبریز ادامه داد: اختراع این موشک بالستیکی مورد انتقاد برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه بود و آنها اظهار کردند که با پرتاب موشک قطعنامه شورای امنیت نقض شده که در جواب آنان باید گفت در این قطعنامه الزامی نبوده است.
وی با بیان اینکه هر کشوری حق دارد از حریم خود دفاع کند و به همین منظور تجهیزاتی تهیه و آزمایش می کند، اضافه کرد: موشک عماد به سوی کشوری پرتاب نشده و کلاهک هسته ای نیز نداشته پس منتقدان نمی توانند اظهار نقض قطعنامه کنند.
آیت الله مجتهد شبستری همچنین در خصوص برجام، گفت: بالاخره برجام بعد از همه فراز و فرودها، صحبت های مخالفان و موافقان در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و به نظر می رسد فضا برای دولت باز شده تا موضوع توافق را که بسیار مهم است به مرحله اجرا بگذارد.
وی ادامه داد: آنچه مهم است نباید اختلاف نظرها در مورد توافقنامه منجر به اختلاف در بین مردم شود و کشمکش بوجود بیاورد، نباید این مساله سیاسی وحدت ما را از بین ببرد، انسجام ملت باید حفظ و زیر چتر ولایت به طور متحد حرکت کنیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص مساله پسا برجام، اظهار کرد: نباید این مساله موجب عادی شدن روابط بین ایران و آمریکا شود، جنایات آمریکا برای این ملت فراموش شدنی نیست.
وی خاطرنشان کرد: آنها به دنبال راه نفوذ به کشور هستند و این موضوع بسیار خطرناک است، می خواهند از طریق جنگ نرم و جنگ فرهنگی باورهای مردم را تغییر و اخلاقیات مردم را سست کنند و بسیجیان و عموم مردم باید به فکر تقویت مسایل فرهنگی باشند.
امام جمعه تبریز گفت: همانطور که در هشت سال دفاع مقدس ملت ایران مقاومت کردند در این جنگ نرم نیز با مقاومت اجازه ندهیم دشمن در ما نفوذ کند.
وی همچنین با اشاره به شهادت مدافع حرم سردار همدانی در جبهه مقاومت سوریه، گفت: وی یکی از مشاوران نظامی قوی ایران در سوریه بود و در جنگ با گروهک های تروریستی نقش بسیار تاثیرگذاری در آن جا ایفا کرد و پس از مجاهدت در صحنه های انقلاب و دفاع مقدس، سرانجام در خط مقدم نبرد با تروریست های داعشی به فیض شهادت رسید.
آیت الله مجتهد شبستری افزود: اگر هدایت های ایران نبود، هم عراق و هم سوریه سقوط کرده بود اما به لطف خدا و تشکیل بسیج از طرف سرداران ایرانی موفق به از بین بردن تروریست ها شدند.
وی با اشاره به نخستین سالگرد رحلت آیت الله مهدوی کنی، گفت: خدماتی که این فقیه بصیر نسبت به اسلام و انقلاب انجام دادند قابل ستایش است.
نماینده ولی فقیه در استان همچنین با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر، گفت: مثل هایی همچون عیسی به دین خود موسی به دین خود مثل های استکباری بوده و مورد تایید اسلام نیست.
وی افزود: اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر متروک شود، اشرار و سلاطین بر آن جامعه مسلط خواهند شد و در آسمان ها و زمین یاری گری برای آن جامعه نخواهد بود.
امام جمعه تبریز، تاکید کرد: ای عزاداران و عاشقان حسین(ع) بیایید در این هفته امر به معروف و نهی از منکر که یکی از اهداف اصلی حضرت امام حسین(ع) بود، نسبت به این مهم توجه داشته باشیم، این امر واجب فراموش شده را احیا و عشق خودمان را به حضرت سیدالشهداء(ع) در عمل ثابت کنیم.
وی اظهار کرد: مصادیقی همچون سد معبر، نواختن طبل های دستجات که موجب اذیت مردم است، طول دادن عزاداری بعد از ساعت 12 شب از جمله منکرات است که باید در آن تجدید نظر شود، چرا که این امور با شان عزای امام حسین(ع) همخوانی ندارد.


نوشته شده در   جمعه 24 مهر 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode