ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 24 مهر 1394     |     کد : 95025

خون سیدالشهدا(ع) برای ابد حافظ اسلام است

امام جمعه شهرستان بناب نیز در خطبه های امروز نماز جمعه گفت: امام حسین(ع) سکاندارکشتی نجات بود و اسلام را درتلاطم انواع فتنه ها به ساحل نجات رساند و برای ابد خون آن حضرت حافظ اسلام است.


امام جمعه شهرستان بناب نیز در خطبه های امروز نماز جمعه گفت: امام حسین(ع) سکاندارکشتی نجات بود و اسلام را درتلاطم انواع فتنه ها به ساحل نجات رساند و برای ابد خون آن حضرت حافظ اسلام است.

حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی با عرض تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) به فلسفه عاشورا و قیام امام حسین(ع) اشاره و اظهار کرد: در تاریخ عاشورا دو مطلب و موضوع بیشتر از سایر موارد شایان توجه است و نیاز به بررسی عمیق دارد که عبارتند از علت و انگیزه های این نهضت و نتایج و دستاوردهای عظیمی که از عاشورا حاصل شده است.


وی اضافه کرد: تحکیم ولایت در جریان کربلا بیمه شد و به همین جهت بود که پیامبراکرم (ص) فرمودند«حسین از من است و من از حسین».

خطیب جمعه شهرستان بناب اذعان کرد: امام حسین(ع) علیرغم اینکه در جریان کربلا به ظاهر شکست خورد، ولی آن حضرت برای ابد جان گرفت.

حجت الاسلام باقری بنابی همچنین با بیان اینکه صحنه عاشورا یک درس بزرگ آگاهی و بیداری بود، اظهارکرد: تا امروز قبر امام حسین(ع)، عزای امام حسین(ع) برای همیشه در تاریخ مورد ظلم و ستم قرارگرفت ولی بعد از گذشت این همه سالروز به روز حرم سیدالشهدا(ع) و عزای آن حضرت پر رونق تر می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب ضمن تأکید بر برگزاری مجالس عزاداری در شأن امام حسین(ع) گفت: عزاداران حسینی(ع) بایستی این مورد را به درون خود بسپارند که امام حسین(ع) شهید نماز، شهید عفاف و حجاب است و رهبر امر به معروف و نهی از منکر است و در دستگاه ایشان بی تفاوتی نیست.

حجت الاسلام باقری بنابی در ادامه خطبه ها ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان دولت جمهوری اسلامی بخاطر ایجاد زمینه های لازم برای حضور علاقمندان جهت زیارت کربلا تصریح کرد: گریه بر امام حسین(ع) بیشترین ثواب را برای مؤمنان دارد.


نوشته شده در   جمعه 24 مهر 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode