ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 10 مهر 1394     |     کد : 94522

ضرورت تبیین و ترویج رویداد غدیر/ واقعه غدیرخم مظلوم واقع شده است

پانزدهمین جشنواره سراسری شعر غدیریه بناب با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد و سخنرانان بر ضرورت تبیین و ترویج رویداد غدیر تاکید کردند.

پانزدهمین جشنواره سراسری شعر غدیریه بناب با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد و سخنرانان بر ضرورت تبیین و ترویج رویداد غدیر تاکید کردند.

 امام جمعه شهرستان بناب صبح جمعه در پانزدهمین جشنواره سراسری شعر غدیریه شهرستان بناب و در جمع مسئولان، شعرا و اهالی هنر اظهار کرد: اگر امروز شاهد جذب دسته دسته جوانان از سوی داعش هستیم، این از کم کاری ماست و نتوانسته ایم غدیر را به معنای واقعی معرفی کنیم و بسیار بسیار در این زمینه کوتاهی کرده ایم.

وی با تبریک عید غدیرخم گفت: علیرغم اینکه بایستی برای غدیر و شناخت غدیر کارهای بزرگی می شد، متأسفانه و با صد تأسف خیل کم کاری شده است.

وی همچنین افزود: حتی در نظام جمهوری اسلامی آنقدر که باید به غدیر پرداخت شود، به آن پرداخت نشده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب تصریح کرد: امروز رسانه های ما مقداری که به تبلیغ و ترویج عید نوروز، شب یلدا و سیزده به در پرداخت می کنند، برای غدیر پرداخت نمی کنند وموضوع غدیر مظلوم واقع شده است.

حجت الاسلام باقری بنابی ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره و همچنین مهمانان شرکت کننده در این جشنواره بر توجه و پرداخت بیش از پیش مسئولان به تبلیغ و ترویج غدیر تأکید کرد.

حادثه منا در تاریخ ماندگار شد

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم با ضمن عرض تسلیت جان باختن جمعی از زائران بیت الله الحرام کشورمان در حادثه منا گفت: حادثه منا در تاریخ ماندگار شد.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی با اشاره به کشتار مردم مظلوم و بی دفاع سمن توسط سعودی ها و دست داشتن آنها در تمامی اتفاقات منطقه این اقدامات را سرآغاز سقوط عربستان دانست و اظهارکرد: ما نمی گوییم حادثه منا عمدی بوده است، ولی این اتفاقات رسوایی بزرگی را برای عربستان رقم زد و باعث شد جامعه بین المللی رفته رفته از خواب بیدار شوند.

وی همچنین افزود: داعش نیاز به دولت ندارد و دولت عربستان دولت داعش است و تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز داعشی ها توسط دولت عربستان تأمین و تزریق می شود و قطعاً طولی نخواهد کشید که شاهد سقوط عربستان خواهیم بود.

حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی برگرفته از پیام غدیر است، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی باید در بحث عدالت پیشتاز باشد ولی در بحث عدالت مشکل داریم.

دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب مدیران یکی از مشکلات اساسی کشور است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای عدالت باید مطالبه جدی مردم از مسئولان باشد؛ گفت: ما نامحرم نداریم و باید با مردم بطور شفاف سخن گفت. لذا ما در بحث عزل و نصب های گروهی مسئولان مشکل داریم و باید عدالت اجتماعی را در عزل و نصب های سیاسی لحاظ کنیم.

حجت الاسلام باقری بنابی اضافه کرد: دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب مدیران یکی از مشکلات اساسی این کشور است و در تمامی دوره های مجلس این اتفاق را شاهد بوده ایم و ما نمایندگان کمی را دیدیم که درمسائل اجرایی دخالت نکردند و اکثر نمایندگان در مسائل اجرایی و تغییر مدیران دخالت داشته اند.

وی عدم برخورداری مساوی گروهها از امکانات موجود را از دلایل عدم تحقق عدالت اجتماعی در جامعه دانست و اذعان کرد: کشورمان واقعاً در این زمینه با مشکلات فراوانی روبروست.

این نماینده مجلس نفوذ مافیای قدرت اقتصادی درعرصه قانونگذاری را یکی دیگراز مشکلات جامعه برشمرد و گفت: موضوعی که کشور به شدت از آن رنج می برد و باعث بوجود آمدن بابک زنجانی ها و شهرام جزایری ها می شود و با توجه به منابع محدودی که در کشور داریم، همان منابع محدود نیز در اختیار افراد خاصی قرار می کیرد.

باقری بنابی همچنین توزیع ناعادلانه ثروت در استانها را یکی دیگر از مشکلات عدم تحقق عدالت اجتماعی برشمرد و تصریح کرد: برای مثال استان خوزستانی که منبع درآمد کشور محسوب می شود چقدر از ثروت موجود کشور استفاده می کند و درمقابل استانهای دیگر چقدر از آن ثروت بهره مند هستند.

نخبگان جامعه هیچ علاقه ای برای حضور در صحنه انتخابات ندارند

وی خاطرنشان کرد: بخش دیگری که امروز عدالت درآن زیرسئوال رفته عرصه انتخابات است و متأسفانه تمام حریمها شکسته شده و نخبگان جامعه هیچ علاقه ای برای حضور در صحنه انتخابات را ندارند، چه در انتخابات ریاست جمهوری، چه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و اگر اخلاق در انتخابات رعایت نشود، نخبگان حاضر به حضور در صحنه انتخابات نخواهند شد. لذا باید تلاش کنیم که اخلاق انتخاباتی در جامعه حاکم باشد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با طرح این سئوال که «آیا قوه قضاییه توانسته است آن گونه که نظام جمهوری اسلامی می خواهد در جامعه عدالت پیاده شود؟ و آیا این عدالت در دستگاه قضایی ما پیاده شده است؟ آیا قضات ما توانسته اند حب و بغضهای شخصی را کنار گذاشته و تصمیمات الهی را اتخاذ نمایند؟» تصریح کرد: دیگر بیش از این به این موضوع ورود نمی کنم، چرا که احتمالاً ادامه آن برای ما هم مشکل ایجاد کند.

حجت الاسلام باقری بنابی یکی دیگر از موارد عدم تحقق عدالت اجتماعی در جامعه را عدم تأمین و پرداخت حقوق افراد در جامعه دانست و گفت: همیشه دنبال این بوده ایم افرادی که حقوق کمتری می گیرند، در مجموعه خود به کار بگیریم و تبعیض در پرداخت حقوق کارکنان دولت یکی از مشکلات اساسی ماست و بعد از گذشت ۳۷ سال از پیروزی انقلاب اسلامی نتوانسته ایم نظام پرداخت را در کشور عملیاتی کنیم. لذا این امر باعث شده شاهد اختلافات فاحش در دریافتی حقوق کارکنان دولت باشیم.

عدم نظارت و کنترل عملکرد مؤسسات بانکی

وی همچنین یکی دیگر از مشکلات کشور را عدم نظارت و کنترل و بررسی عملکرد مؤسسات بانکی اعلام کرد و گفت: بخاطر فقدان نظارت و کنترل مؤسسات بانکی بصورت افسار گسیخته در حال افزایش بوده و دولت نیز در نحوه برخورد با آنها درمانده است. علیرغم اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس هر هفته با تشکیل منظم جلسات عملکرد این مؤسسات حتی مؤسسات دارای مجوز را رصد می کند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در رقابتهای سیاسی نیز دچار مشکلات زیادی هستیم و بخاطر منافع گروهی تمام مصالح گروههای دیگر را نادیده می گیریم و متأسفانه شاهد از بین رفتن انتقاد سازنده در جامعه بوده و متأسفانه نقد سازنده در کشور جای خود را به تخریب داده است.

باقری بنابی افزود: در واقع تخریب، تهمت و سیاه نمایی جای انتقاد سازنده را در کشور گرفته است.

وی بخش پایانی سخنان خود را به مطالبات مردم بناب از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص داد.

حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به کمبود فضای مطالعه در شهرستان بناب تصریح کرد: در برخی از فضاهای مطالعه شاهد حضور ۷۰ نفر برای مطالعه در یک فضای ۶۰ نفری هستیم که مناسب نیست. لذا احداث حداقل ۵ قرائتخانه درکنار مساجد ما از نیازهای اساسی شهرستان است.

در پایان مراسم به چهار نفر از برگزیدگان بخش فارسی و چهار نفر از برگزیدگان شعر ترکی و نیز یک نفر در بخش ویژه ترجمه خطبه های غدیر بصورت منظوم لوح تقدیر و هدایایی اهدا شد.


نوشته شده در   جمعه 10 مهر 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode