ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 25 شهريور 1389     |     کد : 9448

اعزام فضانورد به شهاب سنگ

پروژه اي با هدف اعزام فضانورد به يک شهاب سنگ توسط سازمان فضايي ناسا و حوزه هاي صنعتي آمريکا در حال شکل گيري است...

 پروژه اي با هدف اعزام فضانورد به يک شهاب سنگ توسط سازمان فضايي ناسا و حوزه هاي صنعتي آمريکا در حال شکل گيري است.
اين پروژه مي تواند زمينه اي محکم براي آغاز ماموريتهاي طولاني مدت به سوي مريخ و ماه به شمار رفته و در عين حال به ميزان مهارتهاي مورد نياز براي مقابله با شهاب سنگ هاي فضايي که در مسير برخورد با زمين قرار دارند، بيافزايد. اين پروژه در دستور کار موسسه لاکهيد مارتين که ساخت کپسول اوريون را براي ناسا به عهده داشته Plymouth Rock نام گرفته است.
پروژه Plymouth Rock از چندين سال پيش در شرکت سيستمهاي فضايي لاکهيد مارتين در دنور کليد خورده است. بر اساس برنامه پيشنهادي کپسول دو نفره اوريون به همراه کپسول دو قلوي خود که مملو از آب، غذا، سوخت و اکسيژن خواهد بود توسط راکت آرس به مدار زمين پرتاب خواهد شد.
مشکلاتي مانند افزايش ايمني فضانوردان، مقابله با پديده هايي مانند پرتوهاي کيهاني يا زباله هاي ايجاد شده مواردي هستند که بايد براي عملي شدن اين ماموريت مورد توجه قرار گيرند. از ديدگاه ناسا چنين ماموريتي در سالهاي 2020 تا 2025 عملي خواهد شد و طول مدت اين سفر در حدود 6 ماه خواهد بود. به دليل نبودن سطح مسطحي به عنوان فرودگاه فضاپيماها در نقطه اي در نزديکي شهاب سنگ متوقف شده و به صورت عمودي بر روي بخشي از آن خواهند نشست.
تا کنون شهاب سنگهاي متعددي به عنوان کانديدا براي اين سفر مورد بررسي قرار گرفته اند که تعداد آنها با گسترش پيدا کردن تجهيزات علمي و فضايي زميني افزايش پيدا خواهد کرد.
بر اساس گزارش ام اس ان بي سي، مدت زمان اقامت در شهاب سنگها 5 روز، يک هفته تا دو هفته تخمين زده شده است اما اقامت به مدت يک ماه بر روي شهاب سنگها امري دشوار خواهد بود. طي اين مدت فضانوردان به جمع آوري اطلاعات مورد نياز براي درک ساختار داخلي شهاب سنگها خواهند پرداخت تا با استفاده از اين اطلاعات بتوان ابزاري را براي مقابله با تهديدهاي کيهاني که در کمين زمين نشسته اند، تدارك ديد.


نوشته شده در   پنجشنبه 25 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode