ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 24 شهريور 1389     |     کد : 9399

موبايلتان را بيسيم شارژ کنيد

شرکت فوجيتسو موفق به طراحي تکنولوژي شده است که با کمک آن قادر خواهد بود تمامي تجهيزات الکترونيک را از اتصال به کابل هاي برق براي شارژ مجدد بي نياز کند...

 شرکت فوجيتسو موفق به طراحي تکنولوژي شده است که با کمک آن قادر خواهد بود تمامي تجهيزات الکترونيک را از اتصال به کابل هاي برق براي شارژ مجدد بي نياز کند.
به گزارش مهر ، شايد شبکه هاي بيسيم و صفحه کليدهاي بلوتوث دار بتوانند کاربران را از انبوهي از کابل هاي دست و پاگير و آزار دهنده خلاص کنند اما شرکت فوجيتسو باور دارد مطالعات جديدش مي تواند از ميان دريايي از کابلهاي مخصوص شارژ تجهيزات الکترونيک، مقدار قابل توجهي را حذف کرده و کاربران را از قيد و بند اين سيمهاي مزاحم آزاد کند.
اين شرکت روز گذشته اعلام کرد بر مشکلات طراحي مکانيزم شارژ بي سيم تجهيزات الکترونيکي غلبه کرده و در نظر دارد اين تکنولوژي جديد را تا سال 2012 روانه بازار کند.
ايده کلي اين طرح که شرکتهايي مانند اينتل ، MIT و ديگر سازمان ها براي سال ها در جستجوي آن بوده اند، امکان شارژ شدن الکتريکي تجهيزاتي مانند لپ تاپ ها يا تلفن هاي همراه است اما نه با استفاده از کابلهاي هميشگي ، بلکه با قرار دادن آنها بر روي سطحي مانند يک ميز تا به اين شکل نياز به کابل هاي برق از بين رفته و حمل و نقل آزادانه اين تجهيزات راحت تر شود. با اين حال فوجيتسو ايده هاي بزرگتري را نيز در سر دارد: انتقال بي سيم انرژي به داخل رايانه ها و شارژ الکتريکي خودروها.
آزمايشگاه هاي فوجيتسو بر روي اين پروژه که طرح اوليه آن با عنوان تشديد مغناطيسي در سال 2006 ارائه شد مطالعات فراواني کرده اند. در اين تکنيک از يک سيم پيچ و يک خازن براي ايجاد تشديد مغناطيسي ميان دستگاه و وسيله گيرنده انرژي استفاده شده است اما پيچيدگي بالاي مدلسازي هاي رايانه اي ساخت اين ابزار را دچار مشکل کرده بود.
به گفته فوجيتسو ، به دليل وجود تعامل ميان تمامي قطعات به کار گرفته شده در اين ابزار طراحي آن بسيار پيچيده بوده و زماني که قرار باشد چند تلفن همراه و ابزار الکترونيکي براي شارژ شدن بر روي آن قرار گيرند و يا ابعاد ابزار کوچکتر شود، کار دشوارتر خواهد شد.
اين شرکت دستاورد جديد خود را ايجاد تکنيکي مي داند که به اندازه اي چشمگير سرعت طراحي انرژي ميان انتقال دهنده و گيرنده آن را کاهش داده است. هنوز مشخص نيست چنين شارژري تا چه اندازه بتواند در شارژ کردن انواع تجهيزات الکترونيکي موجود موفق عمل کند زيرا احتمال اينکه کاربران بخواهند براي هر يک از وسايل الکترونيکي خود يک شارژر بي سيم خريداري کنند صفر است و از سويي ديگر توليد ابزاري که بتواند از پس شارژ کردن دريايي از تجهيزات متنوع بر آيد مشکلي بزرگ براي فوجيتسو خواهد بود.
اين شرکت در نظر دارد در کنفرانس IEICE در دانشگاه اوزاکا جزئيات بيشتري از دستاورد جديد خود را ارائه کند.


نوشته شده در   چهارشنبه 24 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode