ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 27 شهريور 1394     |     کد : 93898

امام جمعه موقت تبریز: سانحه سقوط جرثقیل در مکه، جهان اسلام را آزرده کرد

امام جمعه موقت تبریز با اشاره بی توجهی و عدم مدیریت مقامات سعودی در اتفاقات خونین اخیر سقوط جرثقیل در مکه معظمه گفت: این سانحه جهان اسلام را سوگوار و آزرده کرد.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره بی توجهی و عدم مدیریت مقامات سعودی در اتفاقات خونین اخیر سقوط جرثقیل در مکه معظمه گفت: این سانحه جهان اسلام را سوگوار و آزرده کرد.


آیت الله محمدتقی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز با بیان اینکه سقوط جرثقیل و در پی آن شهادت مظلومانه زائران بیت الله الحرام بی کفایتی حاکمان آل سعود را نشان داد افزود: این سانحه دل مردم مسلمان جهان را آزرده خاطر کرد که این مصیب وارده را به بازماندگان و رهبر انقلاب تسلیت می گوییم.
وی با تسلیت رحلت آیت الله خزعلی افزود: وی از یاران نزدیک، صدیق و دوستان باوفای امام خمینی (ره) بود و علاقه بسیاری به مقام معظم رهبری داشت، وی سه بار توسط ساواک دستگیر و تبعید شده بود.
آیت الله آل هاشم با اشاره به وصیت نامه آیت الله خزعلی اظهار کرد: وی تاکید کرده بر سنگ مزارش از نوشتن القاب گونان خودداری و به جای آنها نوشته شود'خزغلی دوستدار خمینی بود' که این خود مساله بسیار مهمی است.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان سپاه پاسداران و سخنرانی های اخیر ایشان گفت: رهبر معظم انقلاب خواستار مبارزه و مقابله با دشمنان نظام و اسلام از طریق اقتصاد مقاومتی، پیشرفت علمی و توجه دستگاه های فرهنگی به تهاجامت فرهنگی دشمنان شدند.
امام جمعه موقت تبریز افزود: در آستانه هفته دفاع مقدس قرار داریم و لازم است از ایثارگری رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس سپاس و قدردانی کرد و نباید رزمندگان، سربازن گمنام امام و خانواده شهدا را به فراموشی سپرد که امنیت و آسایش امروز را مدیون جانفشانی های این عزیزان هستیم.
وی همچنین با اشاره به تعرض صهیونیست ها به مسجد الاقصی اظهار کرد: این جنایت کاران به هیچ مرزی و حتی به قانون خود پایبند نیستند و مردم مومن و نمازگزار تبریز جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم و خواستار رسیدگی جوامع بین اللمل به جنایات رژیم ننگین اسراییل هستند.
وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از خانواده های دانش آموزان خواست: اولیا در طول سال با معلمان فرزندان خود دیدار و از کم و کیف وضعیت تحصیلی آنان باخبر شوند چرا که دانش آموزان آینده سازان کشور هستند و باید برای آینده آنان از هم اکنون برنامه ریزی و حمایت کرد.
آیت الله آل هاشم همچینی با اشاره به سالروز وفات استاد شعر و ادب، بهجت شهریار، ادامه داد: شهریار مردی مومن و انقلابی بود بطوری که در زمان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس با سرودن اشعاری انقلابی دین خود را به انقلاب و نظام ادا کرد و اکنون وظیفه شاعران جوان و انقلابی است که راه استاد شهریار را ادامه دهند.

*** نمازگزاران تبریزی تجاوز صیونیست ها به مسجدالاقصی را محکوم کردند
به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم مومن و نمازگزار تبریز پس از اقامه نماز جمعه با برپایی تظاهراتی تا میدان ساعت این شهر اعمال جنایتکارانه و حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین را محکوم کردند.
در این تظاهرات مردم با سر دادن شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود و یا ایها المسلمین اتحدوا اتحدوا، با اعلام حمایت از مظلومیت مردم بی پناه فلسطین و اعلان انزجار از رژیم کودک کش اسراییل خواستار محاکمه بین المللی نتانیاهو شدند.
آنان در این راهپیمایی خواستار اتحاد امت اسلامی بر علیه تجاوزگری های صهیونیستی شده و با سر دادن شعارهایی تنفرشان را از سردمداران مرتجع منطفه بیان کردند.
شهروندان تبریزی در این راهپیمایی با صدور بیانیه ای تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و مردم فلسطین را در حالی که آنها از خاک ،ناموس و مقدسات خود دفاع می کنند محکوم کرد.
همجنین در ادامه این بیانیه یادآور شدند: اکنون وظیفه مسلمانان است که به یاری برادران خود بشتابند و در برابر ددمنشی های رژیم جعلی اسرائیل ایستادگی کنند و با محکوم کردن آن، اجازه تعدی به قدس، قبله اول مسلمانان و بنای شریف مسجد الاقصی را ندهند.
این بیانیه ضمن محکوم کردن تعرض رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و به خاک و خون کشیدن مسلمانان بی دفاع آن، همه امت اسلامی را به مقابله با نقشه های پلید رژیم سفاک صهیونیستی دعوت کرد.
به گزارش ایرنا، نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته با یورش به فلسطینی های مدافع مسجد الاقصی، مناطق اطراف این مسجد را به مناطقی کاملا نظامی تبدیل کردند و به فلسطینی ها حمله ور شدند.
نیروهای اشغالگر با استفاده از بمب های صوتی و گاز اشک آور تلاش کردند مانع تجمع فلسطینی ها برای دفاع از مسجد الاقصی شوند


نوشته شده در   جمعه 27 شهريور 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode