ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 23 شهريور 1389     |     کد : 9375

کلاهي که ذهن را کنترل مي‌کند

وزارت دفاع آمريکا نمونه آزمايشي کلاه ايمني نوآورانه اي را توسعه داده است که مي تواند به مغز سربازان متصل شود و به صورت از راه دور ذهن آنها را کنترل کند...

وزارت دفاع آمريکا نمونه آزمايشي کلاه ايمني نوآورانه اي را توسعه داده است که مي تواند به مغز سربازان متصل شود و به صورت از راه دور ذهن آنها را کنترل کند.
به گزارش مهر، آژانس پروژه هاي تحقيقات پيشرفته وزارت دفاع آمريکا (دارپا) اين کلاه ايمني را توسعه داده است. اين دستگاه با اتصال به مغز سربازان مي تواند تحريکات مربوط به استرس آنها را کنترل کرده ، تمرکز سربازان را حفظ و درد را محدود کند.
ايده اين دستگاه بسيار ساده است به طوريکه اگر هر يک از حواس انسان از درک احساسات تا بروز رفتار به مغز وابسته اند بنابراين کافي است که با تحريک نقاط مختلف مغز ، يک سرباز را در شرايط جنگ به بهترين روش کنترل کرد.
اين «بهترين روش» به اعتقاد فرماندهان پنتاگون بدين معني است که در شرايط ضروري با ارسال يک پالس به مغز، حالت اضطراب و استرس سرباز را افزايش يا کاهش داد و موجب شد که سرباز در مدت يک نبرد بهترين توانايي ممکن را از خود نشان دهد، در صورت مجروح شدن حس درد را به حداقل برساند و همچنين سرباز را در طولاني مدت بيدار نگه دارد.
اين کلاه ايمني علاوه بر اينکه همانند يک کلاه ايمني معمولي مي تواند نقش حفاظتي خود را از سر سرباز حفظ کند در داخل خود از طريق حسگرهايي به رايانه اي متصل است که از يک فاصله مناسب مي تواند با مغز تعامل کند.
اين کلاه درواقع يک نوع دستگاه کنترل از راه دور است که مي تواند ذهن سربازان را تحت کنترل خود قرار دهد.
تا به امروز، خارج از دنياي نظامي از روش تحريک مغز براي درمان بيماري ها و کنترل فرايندهاي اطلاعاتي که از مدارات مغزي عبور مي کنند استفاده مي شد اما در استفاده از اين تحريکات محدوديت هاي بسياري وجود داشت.
براي مثال از ميکروکنترل کننده هاي TBI (جراحت مغز آسيب ديده) براي مشکلات افسردگي بيماراني که به داروها واکنش نشان نمي دهند استفاده مي شود.
ويليام تيلر از مدرسه علوم زندگي دانشگاه ايالتي آريزونا که در اين پروژه دارپا کار مي کند توضيح داد:«سرانجام ما با عبور از اين محدوديت ها موفق شديم سيستم فناورانه جديدي را ايجاد کنيم که پالس هاي مافوق صوت را به مغز ارسال مي کند. اين پالس ها مدارات مغزي را بدون نياز به انجام عمل جراحي تحريک مي کنند. همچنين اين سيستم قادر است با کيفتي حداقل 5 برابر بيشتر از سيستم TBI عمل کند».


نوشته شده در   سه شنبه 23 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode