ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 20 شهريور 1394     |     کد : 93608

افزایش سن ازدواج چالشی برای کشور/ دشمنی‌های آمریکا فراموش نمی‌شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه سن ازدواج در کشور به شدت درحال افزایش است، گفت: افزایش سن ازدواج چالشی بزرگ برای کشور محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه سن ازدواج در کشور به شدت درحال افزایش است، گفت: افزایش سن ازدواج چالشی بزرگ برای کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز در مصلی اعظم این شهر با بیان اینکه ازدواج دیرهنگام، مفاسد اجتماعی را به بار می آورد و خطری برای کشور است، افزود: جوانان به دلایل مختلفی دیر ازدواج می کنند که این معضل و چالشی برای کشور بوده و موجب بروز بسیاری از مفاسد اخلاقی می شود که نیاز است با کاهش تجملات و تشریفات جوانان را به امر ازدواج ترغیب کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر تجملات و تشریفات اشتباه در امر ازدواج حذف شود جوانان به ازدواج ترغیب می شوند و آمار ازدواج افزایش می یابد، ادامه داد: متاسفانه امروزه مراسم های ازدواجی با تشریفات و تجملات زیاد در کشور برپا می شود که با سیره امام علی(ع) و حضرت زهرا (س) تناقض دارد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه باید خانواده ها توجه ویژه ای به ازدواج آسان و به هنگام جوانان و فرزندان خود داشته باشند، گفت: باید بسیاری از رسم های غلط برداشته شود و خانواده ها برای ازدواج جوانان سخت نگیرند و دولت نیز شرایط لازم و تسهیلات خوبی برای ازدواج جوانان ارائه می دهد.

نقش بزرگ آیت الله شهید مدنی در برچیده شدن بساط بهائیت در آذرشهر

وی سپس به سالروز شهادت آیت الله شهید مدنی اشاره کرد و افزود: این شهید والامقام که انسانی بزرگ و مجاهد بود نقش بزرگ و ویژه ای در برچیده شدن بساط بهائیت در شهرستان آذرشهر داشت.

آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر اینکه شهید مدنی معلم اخلاق و شخصیتی علمی بود، ادامه داد: آیت الله مدنی دومین شهید محراب مبارزات مهمی علیه صدام در نجف و مبارزاتی در راه خدمت به امام(ره) و انقلاب انجام داد که بالاخره منافقان برای اینکه جلوی قدرت گرفتن انقلاب اسلامی را بگیرند وی را به شهادت رساندند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شهید مدنی در دفاع از اسلام و انقلاب ذره ای کوتاهی نکرد، گفت: مردم ایران اسلامی و آذربایجان شرقی هرگز خدمات شهید مدنی را به کشور از یاد نمی برند.

آمریکا فرشته نجات نیست

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه عده ای ذوق زده خیال می کنند بعد از مذاکرات هسته ای دوران مبارزه با آمریکا تمام شده است، گفت: آمریکا شیطان بزرگ است و فرشته نجات نیست.

وی با بیان اینکه امروز مصداق بارز استکبار، آمریکا و رژیم صهیونیستی است، ادامه داد: آمریکا از شیطان هم بدتر است چرا که هم دیگران را به جنایت القا می کند و هم خود جنایت می کند و ملت ایران هرگز جنایات آمریکا علیه مسلمانان جهان را فراموش نمی کند.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته ای ایران با گروه ۱+۵، افزود: این مذاکرات فقط بر سر مسائل هسته ای است و با این حال برخی ها تصور می کنند در سایر زمینه ها هم با آمریکا در حال مذاکره هستیم که کاملا اشتباه است و مذاکرات فقط بر سر موضوعات هسته ای است.


نوشته شده در   جمعه 20 شهريور 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode