ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 21 تير 1387     |     کد : 927

امام جمعه تبريز: حماسه 23 تير تجلي اراده ملت ايران در دفاع از ولايت بود

ايت الله محسن مجتهد شبستري  در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر، با اشاره به حادثه تلخ 18 تير سال 78 افزود: با وجود برخي حركت هاي موذيانه از سوي دولتمردان وقت، روزنامه هاي زنجيره‌اي و اراذل و اوباش در ايجاد و پشتيباني از حركتي خزنده در جهت براندازي نظام، نداي ولايت و هوشياري مردم در اطاعت از رهبري و حضور گسترده در 23 تير 78 موجب شد تمام نقشه هاي مزدوران بيگانه و عوامل داخلي آنان نقش برآب شده و دشمن رسوا شود.
وي اضافه كرد: مزدوران استكبار در 18 تير با استفاده از ابزاري به نام دانشجو، مي خواستند در كشور آشوب برپا كنند كه با هوشياري مردم، هدايت رهبر انقلاب و حضور گسترده مردم در 23 تير 78 تمام نقشه هاي دشمنان نقش بر آب شد و بار ديگر دشمن فهميد كه انقلاب اسلامي بر روي امواج ناگسستني اراده ملت ايران استوار است و نمي تواند به آن ضربه يا خدشه اي وارد كند.
امام جمعه تبريز تصريح كرد: روحيه ولايت مداري و ارتباط امت با رهبر و مقتداي خويش اختصاص به 23 تير 78 ندارد، پيوند مستحكم مردم با رهبري هميشگي، جاودانه و ناگسستني است.
ايت الله  شبستري وظيفه مردم را نسبت به جايگاه رهبري و ولايت فقيه حساس خواند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با اشاره به آزمايش موفقيت آميز پرتاپ موشك شهاب 3 در رزمايش پيامبر اعظم (ص)در خليج فارس، اظهار داشت: اين رزمايش نيروهاي هميشه سرفراز سپاه، اقتدار، عظمت و صلابت ايرانيان را به جهان نشان داد.
وي خاطرنشان كرد: اين رزمايش در مقابل عمليات رواني آمريكا و اسرائيل كه طي هفته هاي اخير ياوه گوي هايي را در پي داشت، جواب دندان شكني بود كه بازتاب هاي بسيار وسيعي در رسانه ها و خبرگزاري هاي خارجي داشت.
مجتهد شبستري گفت: دشمنان ايران بدانند كه هر حركت مذبوحانه عليه ايران، جوان دندان شكني خواهد داشت.
وي در ادامه با اشاره به هفته بهزيستي گفت: بهزيستي به عنوان يكي از نهادهاي مهم حمايتي بايد پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي را سرلوحه اهداف و فعاليت‌هاي خود قرار دهد و در جهت آگاه سازي مردم، توأم با توسعه برنامه‌هاي آموزشي و فرهنگي، اقدامات جدي‌تري انجام دهد.
امام جمعه تبريز خواستار جلب مشاركت دايمي مردم و به ويژه افراد خير جامعه شد و اين مشاركت را در حوزه پيشگيري و فرهنگ همچنين ارائه خدمات مناسب و مطلوب به افراد زيرپوشش ضروري خواند.
مجتهد شبستري در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته گفت:، ماه رجب، ماه مداومت دعا و نيايش بندگان در رسيدن به ضيافت الهي است و بايد بهترين بهره را از اين ايام برد.
وي با تأكيد بر اقدامات فرهنگي در راستاي گسترش فرهنگ اعتكاف گفت: اين مراسم معنوي پشتوانه رستگاري جامعه است كه بايد براي آن برنامه هاي مدون تدارك ديد.
مجتهد شبستري تصريح كرد: اعتكاف فرصتي مناسب براي خودسازي و مبارزه با نفس است و بايد در اين جريان، طلب مغفرت الهي در اولويت باشد.


نوشته شده در   جمعه 21 تير 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode