ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 22 مرداد 1394     |     کد : 92475

آیت الله شبستری: نماز ظلمت ها را زدوده و به قلب نورانیت می بخشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : نماز ظلمت ها را زدوده و به قلب نورانیت می بخشد و بازدارنده از زشتی ها و منکرات است .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : نماز ظلمت ها را زدوده و به قلب نورانیت می بخشد و بازدارنده از زشتی ها و منکرات است .

آیت الله محسن مجتهد شبستری روز چهارشنبه در همایش یاوران نماز در تالار معلم تبریز،اظهار کرد : یاد خدا بالاتر از هر چیز است و در راس ارزش های دینی است .

وی افزود : نمازگزار واقعی باید نسبت به احکام مکان نماز و لباس نمازگزار توجه کند تا غصبی نباشد و مقدمات نماز هم رعایت شود تا زمان صحیح بوده و قبول درگاه خدا باشد .
آیت الله شبستری با تاکید بر اینکه ادای فریضه نماز باید با حضور قلب باشد تا مورد قبول خداوند واقع شود،یاد آور شد : لحظاتی که در نماز حضور قلب وجود دارد نماز صحیح است در غیر این صورت قبول نیست .
وی اظهار کرد : ادله اقامه نماز و اهمیت نماز در قرآن و سنت وجود دارد و بر خواندن آن در شب و روز تاکید شده است .
نماینده آذربایجان شرقی در خبرگان رهبری با تاکید بر اهمیت نماز به خصوص نماز جماعت در مدارس ،گفت : مسوولان باید اهمیت نماز جماعت را برای دانش آموزان تبیین کنند .
آیت الله مجتهد شبستری خاطر نشان کرد : در مدارسی که کمبود فضای نمازخانه ای وجود دارد از مساجد مجاور مدرسه برای برگزاری نماز جماعت استفاده کنند .
امام جمعه تبریز با اشاره به عنوان همایش گفت : یاوران نماز نامگذاری مناسبی است چرا که دین خدا نیاز به یاوری و یاری دارد .
آیت الله شبستری افزود : یاوران خدا کسانی هستند که با وجود داشتن قدرت و امکانات به دنبال عیش و نوش و هوی و هوس نمی روند و پیش از هر چیز نماز برپا می کنند .
وی تاکید کرد : اقامه نماز رمز ارتباط با خداست و رکن دین است و زکات رمز ارتباط با مردم و امر به معروف و نهی از منکر هم رمز سلامت جامعه است بر این اساس با به جا آوردن این واجبات جامعه از گناهان به دور می شود .
آیت الله شبستری یادآور شد: انسان زمانی که روزانه پنج بار در روز در مقابل معبودش با خضوع می ایستد و فریضه خود را به جای می آورد،مطهر می شود و به امید آمرزیده شدن ادای تکلیف می کند ، بر این اساس امیدی بالاتر و مقدس تر از بخشیده شدن در درگاه خداوند وجود ندارد .


نوشته شده در   پنجشنبه 22 مرداد 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode