ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 9 مرداد 1394     |     کد : 91982

آیت‌الله شبستری: دولت در کنار توجه به مسائل دیپلماتیک، عزت، مصلحت و حکمت را نیز در نظر بگیرد/ ذوق‌زده نشویم

امام جمعه تبریز با اشاره به سفرهای هیئت‌های اروپایی به ایران گفت: دولت محترم در عین حالی که به مسائل دیپلماتیک توجه می‌کند، عزت، مصلحت و حکمت را در نظر بگیرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به سفرهای هیئت‌های اروپایی به ایران گفت: دولت محترم در عین حالی که به مسائل دیپلماتیک توجه می‌کند، عزت، مصلحت و حکمت را در نظر بگیرد.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به سفر هیئت‌های خارجی به ایران اظهار داشت: دولت محترم در عین حالی که به مسائل دیپلماتیک توجه می‌کند، عزت، مصلحت و حکمت را نیز در نظر بگیرد.

* نه ذوق زده شده و نه نگران باشیم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به سفر هیئت‌های اروپایی به ایران اظهار داشت: بوی کباب به استشمام برخی اروپایی‌ها خورده و آنان به دنبال منافع خود هستند.

وی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران گفت:  این شخص با سوابق کذایی در حالی به ایران آمد که ارسال خون‌های آلوده به کشور و سنگ‌اندازی در مسیر مذاکرات و خوش خدمتی به آن‌ها را دارد.

وی با بیان اینکه نه ذوق زده شده و نه نگران باشیم، افزود: در رسیدگی به برجام دقت بیشتری انجام شود.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه مجلس دقت کافی در رسیدگی به برجام و جمع بندی مذاکرات هسته‌ای را اتخاذ کند، تصریح کرد: کشورهای غربی به ویژه آمریکا قابل اعتماد نیستند به طوریکه هنوز مرکب جمع‌بندی و برجام مذاکرات هسته‌ای با ایران خشک نشده آمریکا رجزخوانی خود را آغاز کرده است.

* رجزخوانی آمریکا بی‌خودی و آب در هاون کوبیدن است/  این صحبت‌ها دیگر نخ‌نما شده است

وی خاطرنشان کرد: رجزخوانی آمریکا بی‌خودی و آب در هاون کوبیدن است و این صحبت‌ها دیگر نخ نما شده است.

آیت‌الله شبستری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: ملت ایران دفاع از خود را در هشت سال دفاع مقدس و مقاطع مختلف نشان داده بلکه دفاع از مسلمانان مظلوم را وظیفه خود می‌داند.

رهبری فرزانه آیت الله خامنه‌ای بی‌بدیل و بی‌نظیر در مدیریت و سیاست‌مداری است/ از نهضت مشروطیت درس بگیریم

خطیب جمعه تبریز با اشاره به سالروز  نهضت مشروطیت اظهار داشت: وقتی که مردم شریف ایران ظلم و جنایات حکومت قاجار به تنگ آمدند با رهبری علما و روحانیت دست به قیام زدند و بی‌گمان نهضت مشروطه یکی از نقاط عطف و تاریخ‌ساز ایران اسلامی و از سویی نماد وحدت مردم حول محور روحانیت و تجلی دخالت بیگانگان در امور داخلی برای برهم زدن وحدت است.

آیت الله شبستری تصریح کرد:  ریشه قیام مشروطیت در رفتار ظالمانه پادشاهان قاجار و وابستگان دربار بود اما روشنفکران غرب‌زده با نفوذ در دستگاه‌ حکومت مشروطه را منحرف کرده و تبدیل به استبداد رضاخانی کردند.

وی خاطرنشان کرد: استعمار پیر با کمک روشنفکران غربزده، جریان مشروطیت را به نفع خود تغییر و در نهایت نهالی که قرار بود زمینه را برای آزادی فراهم سازد، وابستگی به استبداد را منجر شد.

آیت‌الله شبستری با بیان اینکه مشروطیت درس عبرتی برای ملت ایران است، گفت: شکست نهضت مشروطیت مشروعه بر اثر بی‌بصیرتی مردم، بی‌تجربگی رهبران مشروطه، انزوا علما و کناره‌گیری متدینین شد.

وی گفت: خدا را شاکریم که در حال حاضر در راس نظام ولی فقیه قرار گرفته و به اعتراف سیاستمداران دنیا رهبری فرزانه آیت الله خامنه‌ای بی‌بدیل و بی‌نظیر در مدیریت و سیاست‌مداری است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر حفظ بصیرت مردم و تبعیت از مقام عظمای ولایت اظهار داشت: صلابت بی‌نظیر مقام معظم رهبری باعث خنثی شدن بحران‌ها و به فضل الهی، نظام اسلامی از ثبات و اقتدار بیشتری برخوردار شده است.

* در آینده نزدیک  داعش بلای جان ترکیه می‌شود

عضو خبرگان رهبری  در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز به تجاوز ترکیه به خاک سوریه و عراق به بهانه مبارزه با تروریسم اشاره و اظهار داشت: ترکیه بعد از ملاقات با رئیس جمور آمریکا تحت عنوان مبارزه با داعش به میدان آمده در حالی که افکار عمومی و دنیا حمایت و کمک های ترکیه به داعش را فراموش نکرده است.

وی تصریح کرد: در آینده نزدیک  داعش بلای جان ترکیه می‌شود.

* رژیم آل‌سعود تصرف یمن را در خواب خواهد دید

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به ادامه جنایات رژیم سعودی در ادامه بمباران مردم مظلوم یمن اشاره کرد و گفت: به تعبیر دانشمندان رژیم آل‌سعود در تجاوز به یمن تا دیروز با آتش‌بازی می‌کرد امروز با  آتش‌بس بازی می‌کند.

وی گفت: اعلام آتش‌بس و نقض آن از سوی رژیم آل‌سعود را نوعی فریب افکار عمومی دانست و آن را برای تجهیز نیروهای القاعده اعلام کرد.

آیت‌الله شبستری گفت: آنچه مسلم است یمن‌ها پیشتاز بوده و عمده یمن در اختیار انصار‌الله و مردم یمن است.

وی با بیان اینکه ملت یمن از اراده و ایمان قوی همانند حزب‌الله لبنان برخوردار هستند، گفت: ملت یمن هرگز کوتاه نمی‌آیند و تصرف و اشغال یمن را عربستان سعودی در خواب می‌بیند.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به صنعتی شدن شهرها، افزایش حوادث رانندگی و عمل‌های جراحی بر اهدای خون از سوی شهروندان تاکید کرد.


نوشته شده در   جمعه 9 مرداد 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode