ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 9 مرداد 1394     |     کد : 91973

امام جمعه مهربان: نقش فابیوس را در ظلم به کشور فراموش نمی‌کنیم/ تقدیر از جبارزاده برای پیگیری ارتقاء مهربان و ترکمان‌چای

امام جمعه مهربان با بیان اینکه نباید لحظه‌ای از کینه و دشمن فرانسه و غرب غافل بمانیم، گفت: فابیوس همواره نقش پلیس بد را در مذاکرات هسته‌ای ایفا کرد.

امام جمعه مهربان با بیان اینکه نباید لحظه‌ای از کینه و دشمن فرانسه و غرب غافل بمانیم، گفت: فابیوس همواره نقش پلیس بد را در مذاکرات هسته‌ای ایفا کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جلیل جلیلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به سفر مسئولان اروپایی به کشورمان اشاره کرده و اظهار داشت: هفته گذشته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به کشورمان سفر کرد که این حضور نشان از اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه مهربان با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) به ما یاد دادند که نگاه همراه با سوءظن نسبت به ابرقدرت‌‌ها بی‌دلیل نیست، تصریح کرد: حضرت امام(ره) فرمودند «ملت‌های مسلمان باید اصل را بر دشمنی و فریب ابرقدرت‌ها با خود بگذارند مگر آنکه خلاف عینی و عملی آن را مشاهده، لمس و باور کنند».
خطیب جمعه مهربان در ادامه به فرمایش دیگری از حضرت امام خمینی (ره) در خصوص عدم غفلت از استکبار سخن به میان آورده و اظهار داشت: حضرت امام (ره) سفارش کرده‌اند «چه در جنگ و چه در صلح بزرگترین ساده‌اندیشی این است که تصور کنیم جهانخواران خصوصاً آمریکا از ما و اسلام عزیز دست برداشته‌اند، ما نباید لحظه‌ای از کینه دشمنان غافل بمانیم».

فابیوس نقش پلیس بد را در مذاکرات بازی کرد
جلیلی به سابقه فایبوس وزیر امور خارجه فرانسه اشاره کرده و گفت: فایبوس همان کسی بود که 30 سال پیش خو‌ن‌های آلوده را به صورت عمدی وارد ایران کرد و چندین نفر از مردم مظلوم کشور را به ویروس ایدز آلوده ساخت.
امام جمعه مهربان افزود: همچنین ایشان نقش پلیس بد را در مذاکرات بازی می‌کرد و همواره تربیون نتانیاهو در مذاکرات بود.
خطیب جمعه مهربان افزود: اینها به این دلیل بیان شد که فضای سیاسی برای حضور فرانسه باز شد و نخستین وزیر غربی بعد از مذاکرات به ایران آمد، اما در انعقاد قراردادها با فرانسه باید دست به عصا حرکت کنیم.

اهدای خون و نجات همنوع کاری ارزشمند در مکتب اسلام
جلیلی در ادامه خطبه دوم با گرامیداشت نهم مرداد روز اهدای خون اظهار داشت: اهدای خون علاوه بر اینکه فواید زیادی برای اهداءکننده از جمله کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی، سرطان، کاهش وزن و سکته‌های مغزی و عروقی دارد، اجر و پاداش اخروی هم دارد و در مکتب اسلام اگر نجات یک فرد به واسطه اهدای خون اتفاق افتاد، نجات کل بشریت تلقی می‌شود.
امام جمعه مهربان در ادامه 15 شوال سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا در جنگ احد و روز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را تسلیت گفت .
خطیب جمعه مهربان با گرامیداشت 10 مرداد روز جهانی شیرمادر افزود: بهترین غذا برای فرزند شیرمادر است و موجب تقویت رابطه عاطفی مادر و کودک می‌شود و یک تغذیه کامل است.
جلیلی با گرامیداشت 11 مرداد سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، 14 مرداد ماه سالگرد تاسیس نهضت مشروطه و صدور فرمان مشروطیت در سال 1285 را گرامیداشت و تصریح کرد: نظام اسلامی ثمره فعالیت‌های علمای مشروطیت از جمله شیخ فضل‌الله نوری بود که به روح مطهر ایشان درود و صلوات می‌فرستیم.
امام جمعه مهربان در پایان خطبه دوم نماز جمعه این هفته مهربان با قدردانی از پیگیری‌ها، تلاش‌ها و دلسوزی‌های استاندار آذربایجان‌شرقی در خصوص شهرستان شدن مهربان اظهار داشت: در جلسه‌ای که اخیراً در حضور مشاور وزیر کشور در استانداری برگزار شد، از نزدیک شاهد دغدغه استاندار محترم نسبت به ارتقاء مهربان، هوراند و ترکمان‌چای بودم که لازم می‌دانم مراتب تقدیر و تشکر خود همچنین اهالی قدرشناس و شهیدپرور منطقه مهربان و نمازگزاران را از دکتر جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی ابراز کنم.


نوشته شده در   جمعه 9 مرداد 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode