ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 9 مرداد 1394     |     کد : 91969

امام جمعه بناب: دشمن به دنبال دو قطبی کردن جامعه است

امام جمعه بناب با بیان اینکه دشمن به دنبال دو قطبی کردن جامعه است، گفت: موفقیت در مذاکرات هسته‌ای به شخص و جناح خاصی تعلق ندارد و تمام آحاد مردم در کسب این پیروزی سهیم هستند.

امام جمعه بناب با بیان اینکه دشمن به دنبال دو قطبی کردن جامعه است، گفت: موفقیت در مذاکرات هسته‌ای به شخص و جناح خاصی تعلق ندارد و تمام آحاد مردم در کسب این پیروزی سهیم هستند.
به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی و وحدت‌آفرین نمازجمعه شهرستان بناب با برشمردن توافق هسته‌ای به عنوان یک اتفاق تاریخی که در یکصد سال اخیر چنین اتفاقی نیفتاده است؛ اظهار داشت: کارشناسان و نخبگان جهانی از این پیروزی برای ملت ایران یک پیروزی تاریخی قلمداد می‌کنند.
وی افزود: در 29 تیر ماه و کمتر از یک هفته بعد از توافق هسته‌ای سازمان ملل در یک اقدام بی‌سابقه تمام قطعنامه‌های ظالمانه پیشین علیه جمهوری اسلامی ایران را یک جا لغو کرد و اگر مسئولان و مردم بتوانند از فرصت‌ها استفاده مناسب کرده و از افراط و تفریط پرهیز کنند، قطعاً ثمرات درخشانی را نصیب کشور خواهد کرد.
خطیب جمعه شهرستان بناب تصریح کرد: قطعنامه 2231 در حالی اتفاق افتاد که همین شورای امنیت در سالهای اخیر بر توقف تمام فعالیتهای هسته ای ایران تأکید می‌کرد.
باقری‌بنابی خاطرنشان کرد: با صدور این قطعنامه حق غنی‌سازی تثبیت شده و ادامه توسعه فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز تصویب و ادامه خواهد داشت و هیچ یک از مراکز هسته‌ای نیز نباید تعطیل شد و آنهایی که غیر از این فکر می‌کنند یا دشمن هستند، یا غرض‌ورزی می‌کنند و یا اینکه مشکل سیاسی دارند.
وی سپس ضمن تقدیر و تشکر از مجاهدت‌های شبانه روزی فرزندان انقلاب در هموار کردن این مسیر سخت و طاقت فرسا تأکید کرد: کسانی که این فداکاری‌ها را نفهمند هم به خود، هم به نظام و هم به نفس خود جفا کرده‌اند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب از توافق هسته‌ای به عنوان یک دستاورد و پیروزی بزرگ برای ملت ایران یاد کرد و گفت: امروز تحقق یافتن خواسته‌های جمهوری اسلامی در شناسایی حقوق هسته‌ای ایران پایان یافتن جنگ روانی و کشمکش 22 ماهه، حفظ توانمندی هسته‌ای، لغو تحریم‌های ظالمانه اقتصادی و غیراقتصادی و ترمیم چهره جمهوری اسلامی در صحنه‌های بین‌المللی دستاوردهای کمی نیستند و لازم است دولت و ملت ادامه کار آگاهانه قدم بردارند.
باقری‌بنابی در ادامه با اشاره به اعتراف دوستان و دشمنان به دستیابی جمهوری اسلامی به پیروزی بزرگ در قبال این مذاکرات از تحصیل‌کرده‌ها خواست حتماً با مطالعه مطالب سایت‌های خبری به اهمیت این دستیابی پی ببرند.
وی افزود: کارشناسان اعتراف می‌کنند که ایران با این پیروزی تحول عظیمی در نقشه خاورمیانه خواهد داشت و کشورهای عرب خود را برای تعامل با این شرایط آماده کرده و در محاسبات خود تجدید نظر و بازنگری کنند.
امام جمعه شهرستان بناب این پیروزی را مدیون مقاومت و استقامت مردم ایران دانست و اظهار داشت: مطالبی که از زبان دولتمردان آمریکایی در خصوص این مذاکرات شنیده می‌شود، چیزی در حد فوق معجزه است.
حجت‌الاسلام باقری‌بنابی در تأیید این پیروزی بزرگ برای ملت ایران به اظهارات اخیر سناتور جمهوری خواه آمریکا و از مخالفان سرسخت توافق اشاره کرد که خطاب به وزیر امور خارجه آمریکا گفته است: «ما دراین توافق به جای انزوای ایران شاهد انزوای سنای آمریکا در جهان هستیم. با این توافق نه تنها ایران را از ادامه برنامه هسته‌ای باز نمی‌دارد بلکه موشک‌های بالستیک نیز پا برجا خواهند ماند و اگر غیر از توافق کاری بکنیم، سایر کشورها دیگر آمریکا را در ادامه راه همراهی نخواهند کرد.»
وی با اشاره به عصبانیت دشمنان خارجی از توافق هسته ای مخصوصاً اسرائیل غاصب و سعودی‌ها تصریح کرد: همواره باید قدردان راهنمایی‌ها و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب باشیم که در این مسیر به تیم مذاکره کننده کمک کردند.
خطیب جمعه بناب به زمزمه‌های موجود در خصوص برخی مخالفت‌ها در داخل کشور اشاره و اظهار داشت: برخی مخالفان دولت روحانی از این توافق ناراحتند و به نوعی مصیبت زده هستند که خداوند به آنها نیز صبر عطا فرماید.
باقری‌بنابی ضمن توصیه به مسئولان و مردم برای حفظ و نگهداری از این دستاورد بزرگ یادآور شد: قطعاً  این پیروزی قدم اول است و حفظ و نگهداری از این دستاورد عظیم هوشیاری بیشتری را می‌طلبد. همان طوری که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند« ما به دشمن خوش بین نیستیم» باید با اطاعت از رهبری و تقدیر از این ملت که در برابر تحریم‌ها و تهدیدات مقاومت کردند و 22 بهمن‌ها و روز قدس‌ها را آفریدند، در نگهداری از این دستاورد عظیم تلاش کنیم.
امام جمعه بناب در پایان خطبه های نماز وحدت آفرین جمعه تصریح کرد: این پیروزی و موفقیت به شخص و جناح خاصی تعلق ندارد و تمام آحاد مردم در کسب این پیروزی سهیم هستند.


نوشته شده در   جمعه 9 مرداد 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode